Skyrim CK antaglien på tisdag + överraskning

Permalänk
Medlem

Skyrim CK antaglien på tisdag + överraskning

Pete Hines på Bethesda sa i en Twitter;
https://twitter.com/#!/dcdeacon/status/165536529895272449

Citat:

For our Skyrim PC fans, the Creation Kit is on track for release on Tuesday. And, we also have a special surprise with it. #whatcoulditbe!?

Någon på officiella forumet hittade sen via "Steam Content Description Records" info om något som kan vara ett officiellt highres texture pack.

Bild: http://i.imgur.com/9RKcH.png
Länk till tråd: http://forums.bethsoft.com/topic/1341992-ck-out-on-tuesday/

Om det nu är ett paket med högre upplösta textures via Steam Workshop, så är det lite taskigt av Bethesda med tanke på att många moddare kanske får göra om en del jobb. De borde i så fall berättat det tidigare, i samband med att de annonserade CK till januari.

Permalänk
Hjälpsam

Nja att det vore taskigt att ge oss en highres texture pack är väl att ta i.
Någon föreslog realistiska Khajiit hårbollar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Någon föreslog realistiska Khajiit hårbollar.

Hehe, det var ju en av moddarna i deras demovideo, tillsammans med Macho Dragons, French Accents for Dragons och Better Steel Armoire.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Hehe, det var ju en av moddarna i deras demovideo, tillsammans med Macho Dragons, French Accents for Dragons och Better Steel Armoire.

åh haha, älskar Macho Dragons!

ont: jag hoppas verkligen på att det blir ett officiellt High-res pack då det alltid är någon del som ska bugga sig om man har flera mods...

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nja att det vore taskigt att ge oss en highres texture pack är väl att ta i.
Någon föreslog realistiska Khajiit hårbollar.

Inte för oss eller generellt, men lite tråkigt för de moddare som redan jobbat massor på high-res textures och kanske behöver göra om. Dessutom hade Bethesda kunnat talat om det mycket tidigare så det var känt för alla och inte smygsläppa så här sent. Om det nu blir ett sånt det vill säga. Dragon Age 2 fick ett valfritt high-res texture pack + DX11 support samtidigt med release.

Khajiit hårbollar, hmm fick mig att tänka på Shrek av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas med på ett officiellt High-res pack, inte för det är något fel på de från SkyrimNexus. ^^

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OsNy:

Jag hoppas med på ett officiellt High-res pack, inte för det är något fel på de från SkyrimNexus. ^^

Helt rätt, laddar ner high-res packet nu på steam, men skiten har pausat nu efter 1.2 GB, över 2GB kvar och det står Avstängt när jag försöker resuma. :/

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Ett par CK-tutorial videos från Bethesda finns uppladdade på youtube
http://www.youtube.com/user/BethesdaGameStudios#p/u

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Helt rätt, laddar ner high-res packet nu på steam, men skiten har pausat nu efter 1.2 GB, över 2GB kvar och det står Avstängt när jag försöker resuma. :/

Det är otroligt många som laddar ner det på samma gång just nu, så förvänta dig en del driftstörningar

Riktigt sweet med CK nu iaf, installerade nyss och ska sitta uppe dag och natt resten av veckan med några kilo godis

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är otroligt många som laddar ner det på samma gång just nu, så förvänta dig en del driftstörningar

Riktigt sweet med CK nu iaf, installerade nyss och ska sitta uppe dag och natt resten av veckan med några kilo godis

ser fram emot dina mods

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är otroligt många som laddar ner det på samma gång just nu, så förvänta dig en del driftstörningar

Riktigt sweet med CK nu iaf, installerade nyss och ska sitta uppe dag och natt resten av veckan med några kilo godis

Otroligt många var väll att ta i, själv får jag ~700KB/s just nu. Ligger visserligen runt 1,5MB/s vanligtvis, men så segt är det inte.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

ser fram emot dina mods

Jasså, låter bra det Blir väl dock en del lattjolajban till en början. Men editorn känns skönt nog otroligt lik Oblivions, så det är inte så mycket nytt att lära sig om man har fipplat med det tidigare, förutom alla nya massiva arkiv av objekt och effekter då

Skrivet av ToJa92:

Otroligt många var väll att ta i, själv får jag ~700KB/s just nu. Ligger visserligen runt 1,5MB/s vanligtvis, men så segt är det inte.

Det är olika för alla. För mig går det upp och ner ganska rejält hela tiden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är otroligt många som laddar ner det på samma gång just nu, så förvänta dig en del driftstörningar

Riktigt sweet med CK nu iaf, installerade nyss och ska sitta uppe dag och natt resten av veckan med några kilo godis

Vad kul. Ser fram emot dina moddar. Mitt Creation kit kraschar så fort jag startar det..

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

vet någon om det har hunnit göras någon jämförelse mellan HD packet och de vanliga texturerna än? skulle vara roligt att se..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Otroligt många var väll att ta i, själv får jag ~700KB/s just nu. Ligger visserligen runt 1,5MB/s vanligtvis, men så segt är det inte.

Tur du har, mitt har pendlat mellan 0-18k/s från de europeiska servrarna, plockar det just nu från australien med 300k/s ..

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka lära mig lite i Creation kit. Har en grund fråga. Har skapat en testfile.esp som jag använder när jag övar. Dock så aktiveras skyrim master file även om jag bara väljer att ladda testfile i ck ska det vara så? Vill bara vara säker så jag inte moddar skyrim när jag inte vet vad jag gör.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Är det bara jag som märker en extrem förvärring av den "dynamiska ljusstyrkan" med HD-texturerna installerade?

(dvs: vänd dig mot ett skuggigt område, världen blir ljusare. vänd dig mot en ljus himmel, världen blir mörkare.)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Tänkte försöka lära mig lite i Creation kit. Har en grund fråga. Har skapat en testfile.esp som jag använder när jag övar. Dock så aktiveras skyrim master file även om jag bara väljer att ladda testfile i ck ska det vara så? Vill bara vara säker så jag inte moddar skyrim när jag inte vet vad jag gör.

Ja det ska det. Det är skyrim.esm som innehåller alla texturer, modeller, etc.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Tänkte försöka lära mig lite i Creation kit. Har en grund fråga. Har skapat en testfile.esp som jag använder när jag övar. Dock så aktiveras skyrim master file även om jag bara väljer att ladda testfile i ck ska det vara så? Vill bara vara säker så jag inte moddar skyrim när jag inte vet vad jag gör.

Ja, Skyrim.esm måste vara aktiverad för att du ska få tillgång till alla grejer. Alla ändringar och konstigheter du gör sparas endast i den esp-fil du har valt som aktiv, så du behöve inte oroa dig över att förstöra spelet eller dylikt. Rekommenderar att göra backup på din arbets-fil lite då och då för säkerhetens skull, om du är rädd om din progress. Undvik också att fippla med celler och objekt som inte har något att göra med det du vill åstadkomma med den aktiva esp-filen, så du inte sparar en massa onödig information.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Brumbek på officiella forumet postade en tråd med en genomgång av highres texture-paketet.
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Permalänk
Medlem

Mest intressanta modden som är släppt är nog Open Cities.

På grund av konsolernas minnesbegräsningar så har ju Bethesda valt att ha städer och en hel del annat som slutna områden som laddas. Open Cities tar ner städerna i den öppna världen och gör att de inte laddar utan är som vilket område som helst i världen. Man kan rida igenom städer etc.

Tyvärr finns det problem med en del saker, t.ex. några quests. Men en intressant mod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Brumbek på officiella forumet postade en tråd med en genomgång av highres texture-paketet.
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Dök upp en mod som fixar de fel som finns i highres-paketet.
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=8236

Permalänk
Hjälpsam

Jag förlorade min fina kvällshimmel, misstänker att det beror på att det nya paketet skriver över, någon som vet hur jag fixar saken? jag är ovan med detta, har använt Nexus Mod Manager.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Jag förlorade min fina kvällshimmel, misstänker att det beror på att det nya paketet skriver över, någon som vet hur jag fixar saken? jag är ovan med detta, har använt Nexus Mod Manager.

How to use the new Official Hi-Res texture pack with user created mods:

1. Disable or delete the esps that came with the official texture pack.

2. Backup then open
SteamApps\Common\Skyrim\Skyrim_default.ini
&
Documents\My Games\SkyrimSkyrim.ini

3. Change this in both files:
[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa

To this:
[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa, HighResTexturePack01.bsa, HighResTexturePack02.bsa

4. Save both files.

Now user created mods will be able to override what they need to override in the official texture pack.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag som är blind och trött, men hittar inget nedladdningsbart Creation Kit, bara High Res Texture pack i listan? Och det paketet verkar inte göra så stor skillnad? Kanske bättre vänta på en ordentlig moduppdatering för dom här texturerna istället?

Permalänk
Medlem

Creation Kit finns under Library->Tools (All Games är väl default visning).

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mr. Bravo:

How to use the new Official Hi-Res texture pack with user created mods:

1. Disable or delete the esps that came with the official texture pack in SteamApps\Common\Skyrim\Data.

2. Backup then open
SteamApps\Common\Skyrim\Skyrim_default.ini
&
Documents\My Games\Skyrim\Skyrim.ini

3. Change this in both files:
[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa

To this:
[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa, HighResTexturePack01.bsa, HighResTexturePack02.bsa

4. Save both files.

Now user created mods will be able to override what they need to override in the official texture pack.

Tack så mycket!
Lade till en lite och rättade ett litet fel i fetstil.
Jag gillade.
edit Om jag förstår saken rätt, gör detta "HighResTexturePack" till en del av ordinarie Skyrim och inte längre ett tillägg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det är som jag tolkar det också, kör samma lösning, vilket fungerade för min del. Som jag förstår det så är Skyrim_default.ini i Skyrim-mappen den som används om man tar bort inställningarna, så den behöver inte ändras ifall man alltid har kvar Skyrim.ini.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är oerhört svårt att hitta till Workshop i Steam-klienten? Jag gick med i beta-programmet, men senaste uppdateringen har inga ändringar där. Tänkte bara att eftersom de släppte en ny klient nu när Skyrim Workshop lanserades att det skulle bli lättare att hitta dit i klienten. Enkelt med en webbläsare förstås, men jag har inte hittat något smidig väg i klienten.

Permalänk

Gillar inte moddar via Steam över huvud taget. Känns bara klumpigt och osmidigt, även extra omständigt för moddare. Nexus ftw!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro