Geforce Kepler tillgänglig samma dag som Intel Ivy Bridge

Permalänk
Medlem

Men...Kommer de inte att använda en Intel processor ändå?
Alltså hur ska de tävla mot denna cpu/gpu med sin egna GPU om de ändå måste ha Ivy bridge, för jag tror sällan att de komme att använda fusion, eller hur?
Är det inte mera att de då "ansluter" sig till en av sina motsåndare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

De kommer mjölka 580 ett bra tag till Finns ingen anledning för dom att släppa något nytt än.

Ok så att det bästa och det näst bästa kortet på marknaden är från AMD är alltså inte en anledning?

Permalänk
Medlem

Oj då är det så att Nvidia 6serie och AMD 8serie kommer att "kriga" som det ser ut nu. AMD kommer trolige att släppa 8serien endast 2-3 månader efter Nvidias 6serie. Frågan är om det kommer att komma något kort med 2 gpuer från AMD i 7serien om inte Nvidia kommer att få ut sina kort fören till hösten.

Om rykterna stämmer så kommer nvidia 6serie få kriga mot kort från AMD 8serie som är ca 30-35%snabbare än 7serien

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Som en annan posta finns det läkta siffror över prestanda, men man kanske ta dem med en nypa salt
http://en.expreview.com/2012/02/06/entire-nvidia-kepler-line-up-unearthed/20836.html
Enligt de är GTX680 45% snabbare än 7970 och GTX660 lika snabbt som GTX580 och kostar $319.
De flesta högpresterande släpps 12 april.

Detta kan vara sant om man tänker på va nVidia sa till nordichardware om AMDs 7000-serie, att dom förväntade sig mera prestanda ur den än vad den visade sig ha.

Permalänk
Medlem

Tydligen tapeout på GK110 för ett par veckor sedan om man skall tro Charlie på S|A, vilket gör en släpp av den otroligt förrän efter sommaren. http://semiaccurate.com/2012/02/07/gk110-tapes-out-at-last/
Nu kommer säkerligen någon gnälla på källan men samtidigt är det inte direkt nån annan som skriver nått om kepler så skulle vi inte diskutera nyheter från semiaccurate så blir det lätt rätt innehållslösa trådar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Tydligen tapeout på GK110 för ett par veckor sedan om man skall tro Charlie på S|A, vilket gör en släpp av den otroligt förrän efter sommaren. http://semiaccurate.com/2012/02/07/gk110-tapes-out-at-last/
Nu kommer säkerligen någon gnälla på källan men samtidigt är det inte direkt nån annan som skriver nått om kepler så skulle vi inte diskutera nyheter från semiaccurate så blir det lätt rätt innehållslösa trådar.

Gnälla och gnälla men man skall alltid ta Charlies nyheter med en nypa salt också, eftersom han medvetet ändrar vissa detaljer för att sätta din folk som stjäls hans info utan att ge han cred.

Permalänk
Medlem

Låter som ryktena om ivy bridge och kepler i nästa generation av macbook kan vara sanna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Va? Detta är inget datum som nVidia gått ut med!

okej okej!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Detta är bara ett löst rykte som jag snappat upp på något forum:
Kretsarna kommer i stort sett att vara baserade på tre olika GPUer (med olika klock och minnesbandbredd så det blir fler olika kort / kretsar):
En highend GPU som är specad för max prestanda (Som inte kommer förrens i höst)
En strömsnål yteffektiv mellanklass GPU (Som kommer framåt sommaren)
Plus en serie som består av rebrandade GT5XX-GPUer. Dessa är alltså budgetalternativet i sammanhanget eftersom all tillverkningsteknik fortsätts användas, endast etiketterna är annorlunda. Det är alltså den här serien som släpps i tid till Ivy Bridge.
OBS att detta bara är ett rykte.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, så tror jag också att nVidia kommer att misslyckas med Kepler för bärbara..
Farsan har en bärbar med Intel 3000 graphics och det fungerar faktiskt skitbra till att titta på hd-material och även enklare spel..jag körde till och med Pinnacle Studio(video redigering) i den och det gick även om den låste sig nån gång..nu ska den nya integrerade grafikdelen vara typ 30-40 % bättre, så behöver man då en diskret GPU? I så fall är det för extremt högpresterande bärbara datorer och där har man inte stora volymer..stora volymer finns i dom här Ultra-tunna med lagom processorer och den nya integrerade grafikdelen..typ datorer som man kommer att ha på El-Giganten, Siba osv..Dessutom så oavsett hur strömsnål den nya Kepler är, så borde en sådan system dra mer ström än med enbart integrerade grafikdelen..
Man kan bara hoppas att Kepler för stationära datorer piskar ordentligt 7970 annars kan hela denna Kepler-historia sluta väldigt illa för nVidia..dessutom - AMD släpper loss 7990 monstret i år!! Mamma mia!!

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Nu blev jag taggad, undrar om jag borde spara dom 4000 jag lagt undan för ett PSPvita och lägga dom mot en ny plattform med IB-processor istället, min i7 870 har saft så det räcker men jag vill ha något nytt att leka med, och tjejen behöver ny burk så då kan jag ju osjälviskt donera my sloppy seconds.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Tog bort ett inlägg och ett par uppföljande som bröt mot #1, att använda självmord som kraftuttryck är onödigt, även på "skämt".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers