Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta ny serie.

Jag söker efter en ny tv-serie att se.
Jag har sett och gillat.
Stargate (alla sesongerna)
Babylon 5
Sanctuary
Terra Nova
Andromeda
Star Treck (inte så värst bra tycker jag)
Farscape
Firefly och filmen Serenity
Red Dwarf (Håller på)
Falling skies
Space: Above and Beyond
Battlestar Galactica
Jeremiah (Provat men inte i min smak)
Lexx (Ska se nu)
och säkert några mer. Men ni förstår vilken sorts serier jag gillar så kom gärna med förslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Falling skies?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Firefly
SGA
Dollhouse
Dark Angel
Grimm
The Secret Circle
The Event
Fringe
Charmed
Archer
Alphas

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Måste rekommendera denna också.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Skrivet av drago87:

Jag söker efter en ny tv-serie att se.
Jag har sett och gillat.
Stargate (alla sesongerna)
..
..

Stargate har ju flera olika serier.
Först kom SG1, efter det Atlantis, och slutligen Universum, alla är nedlagda nu, synd..
Blev en del filmer också.
http://www.imdb.com/find?s=all&q=Stargate

..

Några serier att addera till listan.
Lexx. http://www.imdb.com/title/tt0178149/
Red Dwarf. http://www.imdb.com/title/tt0094535/

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Om du enbart sett originalserien för Star Trek så skulle jag rekommendera dig att titta på de övriga spin-off serierna.
Du har The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager och Enterprise. Alla serierna är ganska olika varandra, så det är inte säkert att du gillar alla.
TNG har en skaplig tröskel i början för att komma in i serien. Den har relativt fristående avsnitt, utan en så komplex sammanhängande handling. Den har en märkligt mysig stämning där det är väldigt lätt att se ett till avsnitt, när man väl kommit in i den.
DS9 återanvänder en del roller från TNG, så ser man DS9 innan TNG så blir det inte så mycket till introduktion till de rollerna. Den har en ganska så ordentligt stor tröskel i början, och de första säsongerna känns ganska sega första gången man ser den. Den har en stor och komplex handling som spänner sig över hela seriens längd, och har få fristående avsnitt. Handlingen är mycket bra, och lockar till att se vidare. Påminner en del om Babylon 5, med livet på en rymdstation, och inte likt de andra om livet på ett rymdskepp som hela tiden åker vidare. Så här får man stanna kvar och följa utvecklingen.
VOY är lite speciell. Den har inte så hög tröskel, men är inte så bra i början, och det tar tid innan den börjar bli bra, och även då blir den aldrig riktigt bra, tycker jag i alla fall. Indelad lite i segment, där varje stycke sitter ihop med handlingen mellan avsnitten, men efter en säsong eller två så byts inriktningen. Lite som Stargate SG-1 (där det går från Goa'uld till Replicators till Ori), fast med fler och kortare segment.
ENT utspelar sig långt före de andra serierna. Den har inte mycket till tröskel alls, men är också lite av en modernare Sci-Fi-serie, som inte ens försöker med en stor komplex handling. Så den känns inte fullt lika seriös, och nog inriktad mot en yngre åldersgrupp. Men den är skapligt bra ändå, och relativt lättsedd.

Personligen så skulle jag rangordna de med DS9 som bäst och TNG som tvåa, och båda väl värda att se. ENT som trea, och värd att se om man inte har något annat bra att se. Och VOY på fjärdeplats, och enbart värd att se om man är uttråkad, eller vill se den också, då man har sett de andra Star Trek-serierna. Men det är min åsikt, och det är inte säkert att du kommer hålla med.
Jag har själv aldrig sett hela originalserien i Star Trek (tycker den är för seg och trälig), så jag kan inte jämföra spin-off-serierna med den.

Stargate: Atlantis och många av filmerna kan vara värda att se.

Babylon 5 har också ett gäng filmer, där vissa är riktigt bra (framför allt Babylon 5: In the Beginning bör man se om man sett serien).

Övriga serier som är sevärda tycker jag är Firefly (och filmen Serenity som avslutar serien).
Jeremiah är också klart sevärd tycker jag, och håller lite annan stil än vanliga Sci-Fi, men är skapad av JMS precis som Babylon 5, och försöker sig också på en stor komplex och bra handling, men läggs tyvärr ner efter två säsonger men klart sevärd ändå, trotts att den slutar lite plötsligt.
Space: Above and Beyond är också ganska bra, och värd att se. Bara en säsong lång, men får ett skapligt slut på serien.
Battlestar Galactica gillade jag själv inte så mycket, men jag vet att många här gillade den. Är lite av en mörkare och dystrare serie.

Sen finns ju även en hel del Sci-Fi-serier som bara är halv-bra, och inte riktigt värda att rekommendera. Men då du fortfarande inte verkar ha sett många av de bra Sci-Fi-serierna som finns så skriver jag inget om de.

Och sen finns ju såklart mängder av bra serier som inte är Sci-Fi också. Och en massa halv-Sci-Fi, som The X-Files och Heroes exempelvis. Och sen så finns ju även mängder med riktigt bra Sci-Fi-filmer som inte hör till någon serie.

Permalänk
Medlem

Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Av serierna som nämts så.
När jag sa Stargate så menade jag alla sesongerna Från SG-1 s1 till Universe s2.

Battlestar Galactica har jag redan sett och jag tyckte den var so-so.

Star treck har jag sett delar ur olika sesonger och tyckte väll inte någon av dom var så där riktigt bra. Dock ska sägas att sista filmen som släpptes 2010 eller 2011 var riktigt bra hoppas att dom gör en serie baserat på den.

Space: Above and Beyond har jag sett och den var bra.

Provade Jeremiah men fastnade inte för den.

Har sett Falling skies nu efter att jag fick den rekomenderad och jag längtar efter sesong 2.

Har fått Red Dwarf rekomenderat av några kompisar tidigare men alldrig kommit mig för att se den men ska ge den en chans nu. Sen dom andra ska jag ochså ta mig en titt på. Kom gärna med fler förslag.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av drago87:

Star treck har jag sett delar ur olika sesonger och tyckte väll inte någon av dom var så där riktigt bra. Dock ska sägas att sista filmen som släpptes 2010 eller 2011 var riktigt bra hoppas att dom gör en serie baserat på den.

Har sett alla Star Trek filmerna inklusive den sista, och det är absolut en bra film, men det känns inte riktigt som Star Trek, många Trekkers som inte är jätteförtjusta i den vad jag har förstått.

Har nyligen börjat kolla TOS, tänkte kolla alla serierna i den ordning de kom, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad av TOS. Trodde det skulle vara betydligt sämre än vad det faktiskt är. Givetvis är effekter och liknande långt ifrån dagens standard, men om man kan se förbi det så är det absolut inte dåligt!

Permalänk
Medlem

American Horror Story.
http://www.imdb.com/title/tt1844624/
----

Letar också efter serier men allt är så ''familje vänligt och korkat'' nästan pinsamt att glo på serier ibland.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Du måste se Firefly och filmen Serenity. Så sjukt bra och min favvo serie of all time.

Hundra förbannelser mot Fox chefen som la ner den. Arggggg!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat första posten med serier jag sett nu komm gärna med mer förslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sons of Anarchy.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Alcatraz bra ny serie som "prison break"

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk

Även om de flesta serierna som tidigare har blivit nämnda i tråden kan jag inte låta bli att tipsa om Dexter och Game of Thrones, som enligt mig är extremt bra serier! Kolla de första 2 - 3 avsnitten så är det nog omöjligt att inte fastna!

Permalänk
Medlem

Walking Dead är bra skit (zombieapokalyps mmmm)

Hell on Wheels är bra skit (Western-serie)

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

De flesta är väl nämnda sedan tidigare, men här är de sevärda som jag tycker saknas i din lista:
Fringe
Dark Angel
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
7 days
4400
Heroes
Sliders
Supernatural

Permalänk
Medlem

jag ser att nån nämnde charmed, då är det lika bra att kontra med buffy

Skrivet av ericsundell2:

Du måste se Firefly och filmen Serenity. Så sjukt bra och min favvo serie of all time.

Hundra förbannelser mot Fox chefen som la ner den. Arggggg!

tänk såhär, valet stod mellan säsong 2 av firefly eller dark angel

nu är det inte hundra förbannelser som gäller längre

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Du måste se Firefly och filmen Serenity. Så sjukt bra och min favvo serie of all time.

Hundra förbannelser mot Fox chefen som la ner den. Arggggg!

Håller med. Bland det bästa som har visats på TV ju!

Skrivet av ParaZide:

tänk såhär, valet stod mellan säsong 2 av firefly eller dark angel

nu är det inte hundra förbannelser som gäller längre

/Daniel

Om valet var mellan Firefly säsong 2 eller Dark Angel så är ju det definitivt 100*100 förbannelser som gäller.

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

jag ser att nån nämnde charmed, då är det lika bra att kontra med buffy

tänk såhär, valet stod mellan säsong 2 av firefly eller dark angel

nu är det inte hundra förbannelser som gäller längre

/Daniel

Skrivet av JackeShan:

Håller med. Bland det bästa som har visats på TV ju!

Om valet var mellan Firefly säsong 2 eller Dark Angel så är ju det definitivt 100*100 förbannelser som gäller.

Sjukt att de gjorde de. Snubben måste varit hög och full. Med tanke på att filmen gjordes efter att så mycket fans etc pushade så skapade de filmen. Älskar storyn och effekter och ja allt. Precis som en Scifi ska vara. Framtid med rustik känsla. Underbart!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"