Ingen prövning av domen mot The Pirate Bay

Permalänk

Jaha... Hoppades att man slipper det, tydligen inte.
Samla vapen, faklor, högafflar och marcha mot alla film/musik/regeingsbyggander och börja med Häxjakten av POLITIKER OCH FÖRETAGSLEDARE.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Skrivet av ilsk3n:

I grund håller jag med, fast nu jämför ni ett mord / en våldtäkt mot tusentals / miljontals fildelningar.
Konsekvensen för ett mord är högre är en fildelning.

Fast detta är ju inte riktigt sant, Piratebay sidan fildelade inte överhuvudtaget men den gav däremot en åtkomst så att man kunde utföra piratkopieringen, torrentfiler =/= Fildelning förrens du har laddat hem dom och börjar tanka. Vilket jag skulle ha sett att de blev skyldiga för istället för detta hyckleriet, att de sak kunniga i rättegångarna och sveriges domstol inte är sak kunniga har man ju fått besvarat om och om igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hemlighet:

Jaha... Hoppades att man slipper det, tydligen inte.
Samla vapen, faklor, högafflar och marcha mot alla film/musik/regeingsbyggander och börja med Häxjakten av POLITIKER OCH FÖRETAGSLEDARE.

Säg tid och plats!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ruttet. Jävla rövhål • samhälle..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Helt sjukt, men knappast förvånande. Svenska rättssystemet är köpt och ägd av företag och politikerna, inget nytt där. Men det är rätt intressant hur många här inser hur fucked up detta är, men ändå om par år när dom väl kommer ut i arbetslivet så kommer många av dom troligtvis att tycka som "herr" Pontén, Monika, och resten av jävlarna. Detta är sammhället vi lever i, och människor är produkten av sin omgivning. Dvs. ett sjukt samhälle med sjuka värderingar och moral, producerar sjuka människor, upp till en viss ålder medans man är ung är man immun mot detta, men sooner or later, försvinner även den och man blir en samhälls zombie. I ett rättvist samhälle skulle detta fall aldrig ens gått till domstol, och den gick, den jäviga domaren hade fått sparken, fråntagen sin licens och HAN borde fått rejäla böter. Pontén hade fått långfingret av majoriteten av medborgarna och troligtvis hade hans jobb inte ens funnits då. Men...så är inte fallet, drömma kan man göra.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Inaktiv

Först vill jag påpeka att jag inte är bättre eller präktigare än någon annan så det är inget som behöver påpekas och gör ofta fel.
Men jag är ändå förvånad över att ställningstagandet alla gör och vägrar se det som egentligen är "fel" med torrentsidor, en del av er jobbar väl och jag antar att ni precis som jag faktiskt vill ha betalt för en tjänst som ni utför, hade det gått att ladda ner ett nytt kök gratis och monterat hade väl många laddat ner det istället för att köpa det och ev anlita en snickare för att montera det.
Men bara för att man KAN göra nåt så kan man inte blunda för det moraliska felet i att ladda ner saker och absolut inte gnälla för att det motarbetas, precis samma sak som att köra för fort... möjligheterna finns men ibland så åker man dit och då är det bara bita ihop o ta det.
Ägarna till pb tillhandahöll inte sidan för att vara snälla, när det dök upp reklam osv så var det ett rätt tydligt ställningstagande om att dom ville tjäna pengar på sidan och gjorde det genom att vara "hälare" av andras jobb.

Det är jobbigt att lyssna på bitcheriet från folk som bara vill ha allt gratis, samma personer som gnäller mest när dom själva får nåt stulet och undrar varför inte polisen gör nåt.
Att priser på filmer, program och musik är skrattretande höga kan ju däremot diskuteras eftersom det händer så mycket på tekniksidan så livstiden på ett program inte är så långt.

Men sitt inte och gnäll för mycket på rättssystemet innan ni odlat fram ett eget sinne för moral och etik.

Permalänk
Medlem

@ amd Robban

Så om jag får sammanfatta och omformula din tanke, det du säger är i princip att man ska stå för konsekvenserna av sina handlingar, och därmed det ThepirateBay har gjort så förtjänar dom detta. (?)

Låt mig komma med en "vild" tankeställare då, tänk om lagarna inte representerar folkets vilja, och har uppkommit utan folkets vilja och godkänande, ska man då inte få klaga och yttra sitt missnöje ? Tänk om lagarna är rent utav sagt löjliga och kontraproduktiva?

Här en till tanke, Du köper en Hd Dvd-spelare, under närmaste månaderna spelar du in 50 filmer som går på tv3, fullt lagligt, händer i de flesta hem. Du bestämmer dig nu att ladda ner Exakt samma filmer på din dator. Dagen därpå får du ett brev från henrik pontén, om att du blivit stämmd och får betala 7500 i böter. Antar att du inte skulle klaga då, och du tycker att det vore "rätt" ? Eller..?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

Egentligen så är det HD,s förbannade skyldighet att ta upp den här domen för det finns väl ingen liknande fällande dom i våran rätts historia som är som den här ? Det är ju därför vi har en HD överhuvudtaget dom ska pröva fall som det inte finns nån liknande dom på,
för annars går ju hela rätt samhället käpp rätt åt helvete,va fan sysslar dom med ?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67, Intel i5 2500 k 8GHZ 1333 dmm3, 6970 x 2 Gigabyte+ Power-color4gb ,
ssd 120gb team x1 , wwc 1000gb 7200spinn,windows 7 64b. Home Premium, Have a Great Day!
Danneman

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie:

@ amd Robban

Så om jag får sammanfatta och omformula din tanke, det du säger är i princip att man ska stå för konsekvenserna av sina handlingar, och därmed det ThepirateBay har gjort så förtjänar dom detta. (?)

Låt mig komma med en "vild" tankeställare då, tänk om lagarna inte representerar folkets vilja, och har uppkommit utan folkets vilja och godkänande, ska man då inte få klaga och yttra sitt missnöje ? Tänk om lagarna är rent utav sagt löjliga och kontraproduktiva?

Här en till tanke, Du köper en Hd Dvd-spelare, under närmaste månaderna spelar du in 50 filmer som går på tv3, fullt lagligt, händer i de flesta hem. Du bestämmer dig nu att ladda ner Exakt samma filmer på din dator. Dagen därpå får du ett brev från henrik pontén, om att du blivit stämmd och får betala 7500 i böter. Antar att du inte skulle klaga då, och du tycker att det vore "rätt" ? Eller..?

Det där håller jag med om att det är väldigt löjligt! Jag får spela in filmerna från TV, det kan till och med vara HD sändingar och om det inte görs per automatik så kan jag själv klippa bort reklam. Att ladda ner en film som någon har lagt upp på nätet är dock inte lagligt, även om jag redan har samma film lagligt inspelad. Där kan man ju fråga sig vart logiken finns.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Som Marcellus påpekade,

»I [svenska] staten någonting är ruttet.«

http://falkvinge.net/2011/09/05/cable-reveals-extent-of-lapdo...

Henri

La till lite bevismaterial till mitt (och Shakespeares lätt modifierat) påstående
Permalänk
Medlem

Det mest skrämmande med rättsystemet är väl att det är så inkonsekvent med dess domar och påföljder. Vill minnas att det fanns ett fall (kanske flera?) där ett gäng ungdomar misshandlade en annan ungdom till döds. Dock fick de lägre straff och kunde inte dömas för mord/dråp p.g.a. man kunde inte avgöra vem som gav det dödande slaget/sparken...

Men när det gäller att dela en digital fil, då räcker det med en skärmdump och man får i princip samma eller värre straff...

Rättssystem? Låter mer som Felsystem... Sveriges system har åtminstone fått Bluescreen... Fungerar ej. Sätter dit vanligt folk men inte de riktiga kriminella.

I TPB fallet tycker jag det är konstigt att ingen påpekade att räknarna för "antal nedladdningar" av en torrent ofta var helt åt skogen. Jag såg ingen som rimligen kunde stämma när de hade dem uppe på den tiden. Men APB/IFPI har ju tagit dessa siffror som fakta och uppskattat själva därefter vad värdet av deras "förlust" är...

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie:

Detta är sammhället vi lever i, och människor är produkten av sin omgivning. Dvs. ett sjukt samhälle med sjuka värderingar och moral, producerar sjuka människor, upp till en viss ålder medans man är ung är man immun mot detta, men sooner or later, försvinner även den och man blir en samhälls zombie.

Sant i de flesta fall, men tack och lov inte alltid. Jag är själv 40 bast och kommer själv aldrig gå med på att behandlas på detta vis utan att visa min avsky och vrede. Jävla översittarfasoner de håller sig med och jag ska bara hålla käften? Aldrig. Dessa övergrepp måste få ett stopp och det kommer de endast få om vi som medborgare kämpar mot och inte slutar kämpa. Men visst, det är en hård motvind när motståndarna sitter på stora plånböcker, det är jag medveten om.

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det där håller jag med om att det är väldigt löjligt! Jag får spela in filmerna från TV, det kan till och med vara HD sändingar och om det inte görs per automatik så kan jag själv klippa bort reklam. Att ladda ner en film som någon har lagt upp på nätet är dock inte lagligt, även om jag redan har samma film lagligt inspelad. Där kan man ju fråga sig vart logiken finns.

Jag kan lätt säga att av det material jag har på datorns hårddisk är till 99% av sådant jag kunnat spela in via TVn. Finns ingen logik i deras resonemang överhuvudtaget. Jag har varit "online" sedan i mitten av åttiotalet då vi satt och laddade hem program och spel via bbs, samt kopierade filmer fram och tillbaka på VHS. Jag kan inte för mitt liv förstå hur detta kan ha blivit ett så stort problem nu när det har varit på detta vis under så lång tid? Men det är som med allt annat.. De är inte insatta i hur detta fungerar och då blir det väl så här antar jag. Panik och moralkris..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanSjoberg:

Egentligen så är det HD,s förbannade skyldighet att ta upp den här domen för det finns väl ingen liknande fällande dom i våran rätts historia som är som den här ? Det är ju därför vi har en HD överhuvudtaget dom ska pröva fall som det inte finns nån liknande dom på,
för annars går ju hela rätt samhället käpp rätt åt helvete,va fan sysslar dom med ?

De är enbart köpta. Korruption räcker inte för att beskriva dem. Jävla as.

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd Robban:

Men jag är ändå förvånad över att ställningstagandet alla gör och vägrar se det som egentligen är "fel" med torrentsidor, en del av er jobbar väl och jag antar att ni precis som jag faktiskt vill ha betalt för en tjänst som ni utför, hade det gått att ladda ner ett nytt kök gratis och monterat hade väl många laddat ner det istället för att köpa det och ev anlita en snickare för att montera det.

Ifall det var möjligt att ladda ner färdigmonterade kök som på något sätt materialiserades med atomer som du själv äger så hade självklart många gjort detta. För varför skulle de inte? Det är smidigt, går snabbt, och är förmodligen bra mycket mer kostnadseffektivt än att betala för saker som du inte behöver.

Skrivet av amd Robban:

Men bara för att man KAN göra nåt så kan man inte blunda för det moraliska felet i att ladda ner saker och absolut inte gnälla för att det motarbetas, precis samma sak som att köra för fort... möjligheterna finns men ibland så åker man dit och då är det bara bita ihop o ta det.

Det existerar absolut inget fullkomligt moraliskt fel i dela med sig av information med sina medmänniskor, oavsett huruvida det rör sig om upphovsrättsskyddat material. Med det sagt så vore det lämpligt att i diskussioner utgå från att alla människor inte delar sin egen personliga moral.

Sedan så är det väl ändå så att de flesta inte "gnäller" om att lagbrott motarbetas, utan snarare på metoden som används?

Skrivet av amd Robban:

Ägarna till pb tillhandahöll inte sidan för att vara snälla, när det dök upp reklam osv så var det ett rätt tydligt ställningstagande om att dom ville tjäna pengar på sidan och gjorde det genom att vara "hälare" av andras jobb.

Inte alls. TPB är hälare lika mycket som Posten eller Google, varav båda tjänar pengar på sin verksamhet och där den sistnämnde faktiskt tjänar pengar på samma sätt som TPB, dvs reklam.

Skrivet av amd Robban:

Det är jobbigt att lyssna på bitcheriet från folk som bara vill ha allt gratis, samma personer som gnäller mest när dom själva får nåt stulet och undrar varför inte polisen gör nåt.

Jaså? Så du har alltså kartlagt de personer som deltagit i diskussionen och korsrefererat till andra diskussioner för att komma till din slutsats? Eller rörde det sig enbart om ett slags personangrepp med tillhörande halmgubbe?

Skrivet av amd Robban:

Men sitt inte och gnäll för mycket på rättssystemet innan ni odlat fram ett eget sinne för moral och etik.

Fast nu är det väl ändå så att det har ett eget sinne för moral och etik? För du anser väl inte kriteriet vara att det måste överensstämma med ditt eget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmmkk:

I TPB fallet tycker jag det är konstigt att ingen påpekade att räknarna för "antal nedladdningar" av en torrent ofta var helt åt skogen. Jag såg ingen som rimligen kunde stämma när de hade dem uppe på den tiden. Men APB/IFPI har ju tagit dessa siffror som fakta och uppskattat själva därefter vad värdet av deras "förlust" är...

Jag tycker mig minnas att det invändes angående detta.

Permalänk

Dom vill styra och ha kontroll på så mycket i samhället som mjöligt for ju mera pengar kan dom tjäna .och dessa herrar sitter mest på olika kontor och håvar in en massa stålar ,inte fan gör dom det estetiska i det som produceras. Nej dom försöker hela tiden att inskränka på ett litet lufthål som finns för alla internet, det är helt klart odemokratiska krafter och tankar bakom det här som vi måste bekämpa innan det är för sent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67, Intel i5 2500 k 8GHZ 1333 dmm3, 6970 x 2 Gigabyte+ Power-color4gb ,
ssd 120gb team x1 , wwc 1000gb 7200spinn,windows 7 64b. Home Premium, Have a Great Day!
Danneman

Permalänk
Medlem

Tänker alltid samma sak när de här fallen diskuteras, om det lönar sig så jävla dåligt med spel/film/musik/media/etc pga piratkopiering SLUTA ATT PRODUCERA DET DÅ! Det sänker trovärdigheten för hela deras argumentation då de gnälls om hur mycket pengar de förlorar hela tiden. Detta till trots produceras "världens dyraste film" vartannat år??? Är det bara välgörenhet? Har de ett maniskt behov av att göra media och kan inte sluta?

Om man tar exemplet ett par poster ovan och jag tillverkade kök och någon kom på att man bara kunde få kök att magiskt dyka upp i kundernas hem gratis....skulle jag fortsätta göra kök och försöka sälja dem för tusentals kr?? Nej då är man ju bara dum, skulle förstås lägga ned och hitta nått annat att göra....men inte hollywood....detta får mig att tro att de trots alla piratkopiering tjänar mer än nog med pengar.
Sen finns det naturligtvis säkert de som drabbas hårdare än andra men på det stora hela tror jag inte att kopierandet är så hemskt som de vill få det till.....då skulle de gå i konkurs och få satsa på att göra något annat...kanske kök?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Tänker alltid samma sak när de här fallen diskuteras, om det lönar sig så jävla dåligt med spel/film/musik/media/etc pga piratkopiering SLUTA ATT PRODUCERA DET DÅ! Det sänker trovärdigheten för hela deras argumentation då de gnälls om hur mycket pengar de förlorar hela tiden. Detta till trots produceras "världens dyraste film" vartannat år??? Är det bara välgörenhet? Har de ett maniskt behov av att göra media och kan inte sluta?

Om man tar exemplet ett par poster ovan och jag tillverkade kök och någon kom på att man bara kunde få kök att magiskt dyka upp i kundernas hem gratis....skulle jag fortsätta göra kök och försöka sälja dem för tusentals kr?? Nej då är man ju bara dum, skulle förstås lägga ned och hitta nått annat att göra....men inte hollywood....detta får mig att tro att de trots alla piratkopiering tjänar mer än nog med pengar.
Sen finns det naturligtvis säkert de som drabbas hårdare än andra men på det stora hela tror jag inte att kopierandet är så hemskt som de vill få det till.....då skulle de gå i konkurs och få satsa på att göra något annat...kanske kök?

Du har givetvis en poäng, de tjänar nog gott om pengar ändå, men senaste åren har ett nytt sätt att tjäna pengar i branschen dykt upp, d.v.s. stämningar. På filmsidan så stäms fildelningssiter och siter som länkar till fildelningssiter och till väldigt liten del även överkonsumerande hemanvändare. När det gäller t.ex. spel så har dock allt fler företag öppnat ögonen för onlintjänster. Genom att kräva att spelet kontaktar deras servrar så utesluts mycket av piratkopierandet.

Det filmbranschen måste göra är att kolla på dom som lyckas, d.v.s. spotify. Det har inte gått jättebra för spotify, men det går bättre och bättre. Allt fler väljer nu att betala för sig där och många anser att 50-100kr per månad i fast kostnad är en mycket liten summa för vad man får för pengarna. Skulle filmbranschen göra samma sak och låta ett spoify för film finnas, d.v.s. man betalar en fast månadsavgift, t.ex. 300kr per månad och all ny film kommer finnas tillgänglig där samt även äldre filmer, så kommer det slå igenom. Med tanke på att en film INTE kostar 3ggr så mycket som en CD-skiva med musik så är inte priset på 300kr per månad orimligt för filmbolagen. Kanske skulle man kunna sänka det till 250kr också.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Om man tar exemplet ett par poster ovan och jag tillverkade kök och någon kom på att man bara kunde få kök att magiskt dyka upp i kundernas hem gratis....skulle jag fortsätta göra kök och försöka sälja dem för tusentals kr?? Nej då är man ju bara dum, skulle förstås lägga ned och hitta nått annat att göra....men inte hollywood....detta får mig att tro att de trots alla piratkopiering tjänar mer än nog med pengar.
Sen finns det naturligtvis säkert de som drabbas hårdare än andra men på det stora hela tror jag inte att kopierandet är så hemskt som de vill få det till.....då skulle de gå i konkurs och få satsa på att göra något annat...kanske kök?

Nja, dåligt exempel. Det skulle passa för företag som producerar skivorna som det skrivs på (om man nu av någon anledning köper spel fysiskt fortfarande), men det de gör i nuläget är motsvarigheten till att producera köks designer och sälja idén om hur det kan/ska se ut till folk som gillar den stilen.

Skrivet av Bejje:

Du har givetvis en poäng, de tjänar nog gott om pengar ändå, men senaste åren har ett nytt sätt att tjäna pengar i branschen dykt upp, d.v.s. stämningar. På filmsidan så stäms fildelningssiter och siter som länkar till fildelningssiter och till väldigt liten del även överkonsumerande hemanvändare. När det gäller t.ex. spel så har dock allt fler företag öppnat ögonen för onlintjänster. Genom att kräva att spelet kontaktar deras servrar så utesluts mycket av piratkopierandet.

Vilka tänker du på då? Det är väl bara Ubisoft som gjort det, vilket sedan patchats för nästan alla spel, och BF3, men det kan nog bli vanligt just för spel som är designade för att nästan bara köra multiplayer ändå.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Nja, dåligt exempel.

Vilka tänker du på då? Det är väl bara Ubisoft som gjort det, vilket sedan patchats för nästan alla spel, och BF3, men det kan nog bli vanligt just för spel som är designade för att nästan bara köra multiplayer ändå.

Tänker på flera olika onlineFPS lir, Starcraft (går även spela offline, men klar fördel att spela online), world of warcraft osv. Andelen spel som har endast körs online eller har stora fördelar om man har onlinekontakt kommer bara öka framöver. Nackdelen med det är att man som konsument ofta får betala en kostnad varje månad, men det finns mycket fördelar också. Dessutom får man oftast en testperiod (MMORPG lir t.ex.) så man slipper köpa spelet för att testa om det är något att ha. Då försvinner också den anledningen till piratkopiering, d.v.s. att man vill testa spelet innan man köper.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jo, men att MMO spel kräver att du är uppkopplad är ju en självklarhet, det krävs ju av själva spelmekaniken, det är ju knappast en ny trend. För online FPS (och strategi spel som Starcraft, vad får du för fördel med att vara uppkopplad där annat än multiplayer?) är det ju nytt, men just för FPSen så spelar det ju ingen roll. Att strategi spel ska börja kräva det är jag dock inte så säker på, där är ju singleplayer mycket intressant och det finns ju fall där man vill kunna spela trots att det blivit något fel på uppkopplingen eller när man tar med laptopen nånstans. Ubisoft fick ju dra tillbaka det, och personligen så bojkottar jag alla spel med såna begränsningar på ren princip eftersom det BARA slår mot betalande kunder (självklart då med undantag för de spel där det verkligen inte spelar någon roll, som nänt ovan).

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det filmbranschen måste göra är att kolla på dom som lyckas, d.v.s. spotify. Det har inte gått jättebra för spotify, men det går bättre och bättre. Allt fler väljer nu att betala för sig där och många anser att 50-100kr per månad i fast kostnad är en mycket liten summa för vad man får för pengarna. Skulle filmbranschen göra samma sak och låta ett spoify för film finnas, d.v.s. man betalar en fast månadsavgift, t.ex. 300kr per månad och all ny film kommer finnas tillgänglig där samt även äldre filmer, så kommer det slå igenom. Med tanke på att en film INTE kostar 3ggr så mycket som en CD-skiva med musik så är inte priset på 300kr per månad orimligt för filmbolagen. Kanske skulle man kunna sänka det till 250kr också.

Håller helt med här, trodde voddler skulle fixa det, men istället blev det bara en massa rättighets bråk företagen imellan, om jag ska betala 300kr i månaden så ska alla filmer finnas där. Nu verkar det snarare gå mot att alla filmbolag ska starta en egen streaming tjänst för 300kr i månaden.....det kommer inte att funka. Och igen, eftersom branchen vägrar stödja en effektiv lösning drar jag slutsatsen att de helt enkelt inte förlorar nog med pengar för att de ska vara aktuellt att komma med en riktig lösning, de är inte nog långt upp mot repen än....vilket sänker trovärdigheten på deras klagande än mera.......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

"även den som levererar internetförbindelsen får ta sitt ansvar"

Luktar desperat lång väg, även om jag vill se en dom mot Telia innan det får någon som helst trovärdighet.

OK, så om en bilföraren kör ihjäl folk på E4:an så letar man upp de som fick kontrakt på att gjuta lite asfalt och de får helt enkelt ta sitt ansvar för alla de brott som föraren kan tänkas begå medan han nyttjar vägen. Det är bra, bara så jag vet hur samhället fungerar. Samhället handlar om ansvar!

Ha ha hahahaha.

Man tycker det vore en barnlek för en freshman straight outta law school att bestrida ett sådant beslut framgångsrikt, men attans! Det är ett lass yrkesmänniskor som av outgrundlig anledning inte lyckas bli avskedade för extrem inkompetens och absurditetsfetischism i vägen. Och på något sätt betros de att fatta några som helst rättsbeslut, när de bevisligen är en fara för allmänheten.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

jo för utbudet är stort och funkar perfekt på alla enheter... Voddler är skräp senast jag testade.

Jag sa inte att den är bra Bara att det finns en tjänst för film liknande spotify för musik.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi