Allvarligt fel på GTA IV

Permalänk
Medlem

Allvarligt fel på GTA IV

Hejsan,

Som titeln säger, det är något allvarligt fel på mitt GTA IV,

jag har prövat att installera om spelet flera gånger men det blir samma fel.
Felet:
Jag kör GTA IV på mitt XFX Radeon HD 6850 och jag kör High på spel som Skyrim och Starcraft 2.

Men när jag ska spela GTA IV så får jag felet att hela skärmen börjar "snurra" eller "wobbla" fram och tillbaka, och om jag hoppar in i en bil börjar den ryka efter ett tag och till slut brinner den och exploderar
Känns jättekonstigt, en av mina kompisar sa att det kan vara "insanity mode", som man kunde aktivera i en textfil eller liknande.
Men jag tycker då också att det är konstigt att jag spelar Skyrim på High flytande och jag endast kan spela GTA IV på Medium för att det ska flyta bra?

Nå, har någon en endaste liten aning om vad det kan vara för fel? :S

Tack för svar!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Köpt spel antar jag? Senaste patchen installerad?
Låter som att det antingen är en piratkopia(minns inte om det fanns några anti-pirat åtgärder i IV) alternativt något annat suspekt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ja, och jag antar att det är senaste patchen?
Även fast det skulle vara en piratkopia, varför skulle spelet då hålla på så? :S

Det har inte hållt på så innan(på andra datorer) så tror inte det är piratkopia..

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Patcha det.
Det laggade oerhört mycket för mig innan jag patchade till den senaste versionen.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Patcha GTA IV + ditt tighta ass

Permalänk
Medlem

En fråga bara.
Har du laddat ner det eller köpt det?..

Om du har laddat ner det så rekommenderar jag att köpa det. Kan inte vara så dyrt nu.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Köp spelet.
Woblandet är inprogrammerat för att djävlas med piratversionen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Du har antagligen laddat ned en piratversion, då det finns anti-koperingsskydd som gör så att kameran wobblar, du kan inte ändra kameravinkel, och dina fordon exploderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Du har antagligen laddat ned en piratversion, då det finns anti-koperingsskydd som gör så att kameran wobblar, du kan inte ändra kameravinkel, och dina fordon exploderar.

Haha, fan vad klockrent

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

För er som inte kopierat, som är nyfikna: http://www.youtube.com/watch?v=cEYerrK2wzM
Djävulskapen börjar efter typ 3 minuter.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Funkish:

Hejsan,

Som titeln säger, det är något allvarligt fel på mitt GTA IV,

jag har prövat att installera om spelet flera gånger men det blir samma fel.
Felet:
Jag kör GTA IV på mitt XFX Radeon HD 6850 och jag kör High på spel som Skyrim och Starcraft 2.

Men när jag ska spela GTA IV så får jag felet att hela skärmen börjar "snurra" eller "wobbla" fram och tillbaka, och om jag hoppar in i en bil börjar den ryka efter ett tag och till slut brinner den och exploderar
Känns jättekonstigt, en av mina kompisar sa att det kan vara "insanity mode", som man kunde aktivera i en textfil eller liknande.
Men jag tycker då också att det är konstigt att jag spelar Skyrim på High flytande och jag endast kan spela GTA IV på Medium för att det ska flyta bra?

Nå, har någon en endaste liten aning om vad det kan vara för fel? :S

Tack för svar!

Dålig pirat är dålig. Inte okay att piratkopiera och klaga på att det inte fungerar. Hoppas datorn brinner upp också, inte bara fordonet.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

lol och så säger han att han har köpt det...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Ja, och jag antar att det är senaste patchen?
Även fast det skulle vara en piratkopia, varför skulle spelet då hålla på så? :S

Det har inte hållt på så innan(på andra datorer) så tror inte det är piratkopia..

Du tror inte att det är piratkopierat?
Om du har en kartong med en skiva i från någon vettig återförsäljare så är det köpt.
Om du har en .iso fil i en mapp på din dator är det en piratkopia.

Köp det!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=cEYerrK2wzM&feature=related

Gissar att du menar detta

EDIT: Såg nu att någon annan postat samma vid xD (Så går det när man inte uppdaterar sidan på 5 min )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

lol och så säger han att han har köpt det...

Jag har inte köpt detta, jag fick det i födelsedagspresent,
Jag har alltid tyckt att omslaget ser suddigt ut?

Ni får tro vad ni vill, jag kan vara en bluffare och jag kan tala sanning. Men jag har inte laddat ner det,
trodde att det var min förra dator som var för dålig bara, så tänkte att det skulle fungera bättre på den nya.

I vilket fall så tror jag att jag köper det själv, eftersom jag gillar GTA serierna.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Jag har inte köpt detta, jag fick det i födelsedagspresent,
Jag har alltid tyckt att omslaget ser suddigt ut?

Ni får tro vad ni vill, jag kan vara en bluffare och jag kan tala sanning. Men jag har inte laddat ner det,
trodde att det var min förra dator som var för dålig bara, så tänkte att det skulle fungera bättre på den nya.

I vilket fall så tror jag att jag köper det själv, eftersom jag gillar GTA serierna.

Kostar 99:- på Webhallen.
Köp det.
Problemet löst.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Tänkte efter nu,
jag har ju ingen manual i fodralet? xD Behövde heller ingen Cd-key när jag installerade det.. Men ändå kunde jag installera Rockstar Social Club?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst enligt §7 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro