Permalänk

Kinzu eller Xai

Hej!
Jag är på jakt efter en ny datormus. Jag har fastnat för Steelseries Kinzu och Xai. Fungerar Kinzu bra utan musmatta, eller kräver den likt äldre optiska möss musmatta? Jag har ett vitt IKEA Galant skrivbord. Om inte Kinzu fungerar bra överväger jag Xai. Vad är skillnaden mellan Kinzu och Kinzu V2?

Tacksam för svar!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har inte testat Xai, men har vänner som äger den musen och de har inte sagt annat än goda saker om den.

Kinzu däremot har jag testat, och den är helt värdelös, den har inbyggd negativ acceleration som man inte kan bli av med, detta var extremt tydligt för mig som kör låg sens när jag spelar CS, kunde inte vända på mig snabbt för att musen drog ner sensen extremt vid snabba rörelser.

Kinzu V2 har jag ingen aning om, kan ju vara så att de fixat problemet med negativ accel på den musen, kolla google vettja!

Permalänk
Skrivet av huttala:

Jag har inte testat Xai, men har vänner som äger den musen och de har inte sagt annat än goda saker om den.

Kinzu däremot har jag testat, och den är helt värdelös, den har inbyggd negativ acceleration som man inte kan bli av med, detta var extremt tydligt för mig som kör låg sens när jag spelar CS, kunde inte vända på mig snabbt för att musen drog ner sensen extremt vid snabba rörelser.

Kinzu V2 har jag ingen aning om, kan ju vara så att de fixat problemet med negativ accel på den musen, kolla google vettja!

Jag vågar inte chansa, jag har beställt en Xai. Jag hoppas att jag blir nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Xai har också acceleration som du inte blir av med vid låg sens.
Kinzu v1 är dock värre.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Xai har också acceleration som du inte blir av med vid låg sens.
Kinzu v1 är dock värre.

Jag brukar alltid ha mycket hög känslighet på musen. Jag räknade ut att min pekarhastighet motsvarar 3200 DPI. Hur kan det komma sig att accelerationen inte går att slå av vid låg känslighet? Kan det vara så att den aldrig går att slå av, men att den bara märks vid låg känslighet?

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Jag brukar alltid ha mycket hög känslighet på musen. Jag räknade ut att min pekarhastighet motsvarar 3200 DPI. Hur kan det komma sig att accelerationen inte går att slå av vid låg känslighet? Kan det vara så att den aldrig går att slå av, men att den bara märks vid låg känslighet?

Acceleration har helt med sensorn på musen att göra, vissa sensorer har acceleration och andra problem.
Acceleration märks alltid mest vid låg dpi då du pressar sensorn mest.

Vissa möss är helt utan acceleration vid alla DPI val.

Permalänk
Medlem

Använder en Kinzu, den första. Fungerar fin-fint för mig när drivrutinerna är installerade!

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!