Moderkort för Intel Ivy Bridge i full produktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Äntligen har dom USB 3!
Det var fan på tiden. Tycker det är dåligt att dom inte haft USB 3 tidigare.

Synd att dom har USB 2 också, att dom inte bara har USB 3 istället. Det är ju ändå bakåtkompatibelt, så finns ju liksom ingen anledning att ha USB 2.0 också.

PCI Express 2.0 känns lite tråkigt. Dom borde ju ha PCI Express 3 vid det här laget.

Vad menar du med äntligen USB 3? Detta har funnits på moderkort i över ett år....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Får hoppas de inte glömmer koaxial-utgång för spdif bara, som de flesta tycks ha glömt på moderkorten senaste åren. Ett helvete för en sådan som mig som bara ha koaxial-ingång på förstärkaren.

Finns adaptrar för detta, dock är de aktiva och kräver ytterligare en liten transformator, men kolla på det så får du se.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Finns adaptrar för detta, dock är de aktiva och kräver ytterligare en liten transformator, men kolla på det så får du se.

Ja. Men dessvärre ligger de ju nästan på en femhundring. Betalar man över tusenlappen borde det ingå.

Alla moderkort jag ägt senaste åren har ju faktiskt haft både koaxial och optiskt, visst att optiskt är bättre och framtid, men koaxial används fortfarande så tycker allt de kan ha en sådan port också. Tar ju ingen extra plats är kostar inte många kronor för dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Vad menar du med äntligen USB 3? Detta har funnits på moderkort i över ett år....

Det har endast funnits på moderkort via tredje-parts lösningar med extra kretsar.
Det är inte förs nu som Intel lagt till stöd för USB 3 i själva chipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Ja. Men dessvärre ligger de ju nästan på en femhundring. Betalar man över tusenlappen borde det ingå.

Alla moderkort jag ägt senaste åren har ju faktiskt haft både koaxial och optiskt, visst att optiskt är bättre och framtid, men koaxial används fortfarande så tycker allt de kan ha en sådan port också. Tar ju ingen extra plats är kostar inte många kronor för dem.

Så dyrt? Jag minns att jag köpte en från optisk till koaxial för typ 150 spänn, dock några år sen. Hittade den på netonnet då. Ett tips om du vill ha det billigt är att undersöka eBays utbud. Har köpt mycket billig och i viss mån bra elektronik från Kina..

Edit: exempelvis denna http://www.ebay.co.uk/itm/Optical-SPDIF-Toslink-Coax-Coaxial-...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bengt-re:

Dubbla DVI-I är ett bättre val eftersom du då kan få passiv adapter/kabel till DVI-I, DVI-A, VGA och HDMI och detta på båda portarna. Gigabyte har kört så på flertalet grafikkort och det är strålande praktiskt.

Men en DVI-D till HDMI adapter förlorar väl ljudet i HDMI? Så det är ju lite knivigt vad man ska ha. Men 1 DVI-I (med adapter) och en HDMI borde man ha. Skulle vara skönt med att slippa tilläggskort för att köra dubbla digitala skärmar på företagsmaskinerna.

Angående coax spdif. Gjorde en prisjaktssökning, http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s83374244#rparams=l=s83...
Coaxkontakt och lanseringsår från 2011 och framåt. Asus, Gigabyte, MSI och ASRock håller väl rätt bra utbud tycker jag, andra tillverkare struntar i det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

motivera mig att byta till ivybridge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

motivera mig att byta till ivybridge?

Det finns moderkort med pistolformade kylflänsar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns moderkort med pistolformade kylflänsar!

lol ... bästa svaren någonsin haha
Ja, det finns moderkort med dödskalle på också xD

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64