Bilder på extremt högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Permalänk
Medlem

Ska man säga något positivt om Apple så är det att de driver upp standarden!

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

Varför har det tagit så lång tid för att alla dessa underbara högupplöst skärmar ska komma?! Älskar högupplösta skärmar! Väntar dock på en androidtablet med en liknande skärm.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem

16:10 alltid i mitt hjärta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampann96:

Själv gillar jag inte att döda kinesiska arbetare, så jag tar avstånd från Apples produkter

Du är ett typ-exempel på någon som enbart lyssnar på vad andra säger och inte undersöker saken och bildar en egen uppfattning. Vad sägs om att läsa på lite innan du säger något? Men vad vet jag. Låt oss säga att Apple's produkter dödar kinesiska arbetare - låter helt rimligt. Sen kan vi skylla på Apple för miljöförstöring, ekonomikrisen, krigen i alla sydländer, växthuseffekten och barnen som svälter i Afrika. Varför? För Apple är ont, det måste ju ha varit dom som var orsaken!

Eller vänta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Skulle inte Prime komma med 1920x1200 snart? 2 048 x 1 536 är inte direkt ett jätte kliv upp då. Börjar bli dax för Apple att släppa 4:3 förhållandet snart också, funkar väll bra om man surfar och läser e-böcker, men vid film är det inte direkt optimalt.

Kanske därför det kallas surfplatta? Jag skulle då inte vilja ha 16:10 på en surfplatta, 4:3 är precis lagom för mig.
Kan tillägga att av tiden som jag använder min iPad så kanske 1-2% är för att kolla på film, inget bra argument för att byta till 16:10 direkt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Skulle inte Prime komma med 1920x1200 snart? 2 048 x 1 536 är inte direkt ett jätte kliv upp då. Börjar bli dax för Apple att släppa 4:3 förhållandet snart också, funkar väll bra om man surfar och läser e-böcker, men vid film är det inte direkt optimalt.

Håller med, Både Asus och Acer kommer med plattor som har full HD. Och surfa funkar då widescreen bättre när det är mindre.

Tycker Apple ligger lite efter hela tiden och det enda "dom" varit före med är en liten 3,5" skärm med overkill upplösning som kosta dyrt.
Och deras iOS är under all kritik och halkar efter.

Hoppas på lite mer x86 plattor med windows 8 sen som är lite mer mångsidiga och inte blir enbart en lyx produkt.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen upplösningen på min Ipad2, på tiden att det blir bättre. Bara hoppas andra surfplattor (och vanliga datorskärmar med för den delen) tar efter snarast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kanske därför det kallas surfplatta? Jag skulle då inte vilja ha 16:10 på en surfplatta, 4:3 är precis lagom för mig.
Kan tillägga att av tiden som jag använder min iPad så kanske 1-2% är för att kolla på film, inget bra argument för att byta till 16:10 direkt.

Fast det går inte att komma ifrån att du kommer kunna se mer av hemsidan med en 16:10 panel mot en 4:3, vid 100% zoom(om de har samma upplösning på bredden, 16:10 mot 4:3 -> 13.333333:10)

Permalänk
Medlem

Äntligen bli av med min iPad 1.

Permalänk

Vore grymt med en MacBook som har en sån touchskärm ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyhigh:

Ska man säga något positivt om Apple så är det att de driver upp standarden!

Helt klart. Ser fram emot hög upplösning och dpi. Gärna även på stationära skärmar i framtiden. Tryckkvalite (eller nära) på text, ja tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Hatar verkligen upplösningen på min Ipad2, på tiden att det blir bättre. Bara hoppas andra surfplattor (och vanliga datorskärmar med för den delen) tar efter snarast.

Håller med. Upplösningen är inte rolig på iPad 2 även om mycket är rätt på denna platta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt blivigt ett köp om inte iOS var så instängt.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Håller med, Både Asus och Acer kommer med plattor som har full HD. Och surfa funkar då widescreen bättre när det är mindre.

Tycker Apple ligger lite efter hela tiden och det enda "dom" varit före med är en liten 3,5" skärm med overkill upplösning som kosta dyrt.
Och deras iOS är under all kritik och halkar efter.

Hoppas på lite mer x86 plattor med windows 8 sen som är lite mer mångsidiga och inte blir enbart en lyx produkt.

Skaffade mig precis en Androidlur och måste säga att det os'et är under all kritik. iOS är så j**la simpelt. Och jag ville inte ha något annat än just SIMPELT på en surfplatta eller lur.

En enkel sak som alla förstår: Skräp grejer säljer inte. Apples iPhone och iPad säljer som smör. Marknadsföring javisst. Men hade prylarna varit totalt kassa hade inte mycket av marknadsföringen hjälpt.

Jag förstår inte hur folk kan se saker svart/vitt. Jag vet inget bättre än iPhone som telefon. Och varför jag köpte Android var för att jag ville ge det en chans.

Ska vi vara lite ontopic så kan jag säga med största säkerhet: Den här plattan köper jag utan några hinder..Om inte priset blir allt för högt.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Fast det går inte att komma ifrån att du kommer kunna se mer av hemsidan med en 16:10 panel mot en 4:3, vid 100% zoom(om de har samma upplösning på bredden, 16:10 mot 4:3 -> 13.333333:10)

Det beror ju på vilket håll man håller plattan... Jag håller den i princip alltid så att de långa sidorna är uppe och nere, och de korta till höger och vänster. Då blir det ju sämre med 16:10. Jag försöker inte säga att 16:10 är sämre för alla, utan bara att det inte alls är "dags" att byta förhållande eftersom det inte passar alla.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tar nyheten med en rejäl nypa salt. Samma löjliga rykten spreds om Ipad 2 om att den skulle släppas med full HD upplösning, vilket såklart var skitsnack. Att ändra upplösningen på ett så drastiskt sätt från Ipad 2 skulle leda till att för många nuvarande ipad appar skulle behöva justeras och där hade apple förlorat för mycket pengar.

Permalänk
Skrivet av Zedann:

Tar nyheten med en rejäl nypa salt. Samma löjliga rykten spreds om Ipad 2 om att den skulle släppas med full HD upplösning, vilket såklart var skitsnack. Att ändra upplösningen på ett så drastiskt sätt från Ipad 2 skulle leda till att för många nuvarande ipad appar skulle behöva justeras och där hade apple förlorat för mycket pengar.

Så farligt blir det nog inte. Funkade ju utmärkt att gå till 960x640 från iPhone 3GS till iPhone 4 utan några pengaförluster, varför skulle det inte funka på iPad?

Jag menar, det är ju samma storlek och bildförhållande, så gamla appar hade inte sett sämre ut än vad de gör nu, och de som vill uppgradera sina appar kan göra det. Funkar förmodligen utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedann:

Tar nyheten med en rejäl nypa salt. Samma löjliga rykten spreds om Ipad 2 om att den skulle släppas med full HD upplösning, vilket såklart var skitsnack. Att ändra upplösningen på ett så drastiskt sätt från Ipad 2 skulle leda till att för många nuvarande ipad appar skulle behöva justeras och där hade apple förlorat för mycket pengar.

Upplösningsmässigt så blir uppskalningen exakt *4 mot ipad 2 vilket innebär att gamla appar kommer fungera precis som på ipad 2. De gjorde ju precis så med iPhone 4 som fick retina-skärm där det på samma vis går 4 iPhone 4 pixlar på 1 iPhone 3 pixel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Skaffade mig precis en Androidlur och måste säga att det os'et är under all kritik. iOS är så j**la simpelt. Och jag ville inte ha något annat än just SIMPELT på en surfplatta eller lur.

En enkel sak som alla förstår: Skräp grejer säljer inte. Apples iPhone och iPad säljer som smör. Marknadsföring javisst. Men hade prylarna varit totalt kassa hade inte mycket av marknadsföringen hjälpt.

Jag förstår inte hur folk kan se saker svart/vitt. Jag vet inget bättre än iPhone som telefon. Och varför jag köpte Android var för att jag ville ge det en chans.

Ska vi vara lite ontopic så kan jag säga med största säkerhet: Den här plattan köper jag utan några hinder..Om inte priset blir allt för högt.

Av nyfikenhet, vad var det för lur du köpte? En Androidlur för 2000kr kan självklart inte mäta sig mot en 6-7000 kronors iPhone.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hårdvaruhets...

Kom igen, vi snackar ju dubbelt så många pixlar att rendera per tidsperiod... Lycka till med att få batteritid på den. Ursäkta om jag är bitter men det skullevara mer värt om man gjorde nåt nytt, nåt spännande istället för bara uppgradera paddorna. Jag menar, så jäkla mycket prestanda behövs väl inte? Satsa på att göra plattor som e biligare istället, då skulle jag köpa på en gång. 4-5 lakan bara för en gadget, to much for me...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kanske därför det kallas surfplatta? Jag skulle då inte vilja ha 16:10 på en surfplatta, 4:3 är precis lagom för mig.
Kan tillägga att av tiden som jag använder min iPad så kanske 1-2% är för att kolla på film, inget bra argument för att byta till 16:10 direkt.

Kan ju vara att du inte kollar på film just för att den inte är så branpå det

Permalänk

Ursäkta språket, men vem fan bryr sig? Det är en stor ipod med en bra skärm. Fattar inte grejen med den

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

( De meddelanden jag citerar har kommenterat denna kommentar)

Skrivet av Hampann96:

Själv gillar jag inte att döda kinesiska arbetare, så jag tar avstånd från Apples produkter

(mitt meddelande riktar sig till följande)

Skrivet av MrAdde:

Då kanske du ska sluta köpa det mesta.....

Skrivet av Essin:

Så grymt omogen kommentar, jag utgår då ifrån att du inte äger en smartphone eller en dator över huvud taget. Så larvigt att folk som du tror att detta är något unikt för Apple, bara fabriken i sig gör ju artiklar till mångaandra tillverkare, tillverkare jag är säker på att du inte avstår. Så sluta göm ditt fanboy hat bakom en falsk fastad!

Skrivet av lattmjolk1:

Då förmodar jag att den hårdvaran du sitter och skriver detta med just nu inte alls har något med foxconn att göra? eftersom att det faktiskt är foxconns fabrik det varit tal om, och möjligtvis kan detta vara en stor förvåning för dig men gissa vilka som mer håller till där? jo microsoft, kindle, sony m.fl. mycket av kretsarna i moderkort osv är från just foxconn. så jag tycker inte du bara ska ta avstånd ifrån apple utan då se över hela din elektroniksamling och se vart allt kommer ifrån.

Skrivet av Tanax:

Du är ett typ-exempel på någon som enbart lyssnar på vad andra säger och inte undersöker saken och bildar en egen uppfattning. Vad sägs om att läsa på lite innan du säger något? Men vad vet jag. Låt oss säga att Apple's produkter dödar kinesiska arbetare - låter helt rimligt. Sen kan vi skylla på Apple för miljöförstöring, ekonomikrisen, krigen i alla sydländer, växthuseffekten och barnen som svälter i Afrika. Varför? För Apple är ont, det måste ju ha varit dom som var orsaken!

Eller vänta..

Ursäkta mig?!

Skulle de vara omoget att efterlysa att producenter tar ansvar för sin tillverkning och säkerställer att de som tillverkar produkterna utsätts för usla arbetsvillkor? Skulle de vara okej att Apple har missförhållanden i sin tillverkning för att de kanske finns andra som också har de?! Sämsta forumposter jag sett på mycket länge!

De är helt sant att de är väldigt svårt att använda sin konsument makt inom många branscher, som elektronikbranschen eller klädbranschen eftersom mycket tillverkats i låglöneländer med okända arbetsvillkor. Men bara för de är svårt betyder de inte att de är löjligt eller omoget att ta ställning mot de när man får information om att vissa tillverkare missköter sig. Gör man moraliska överväganden som detta och framför dessa så kan man hoppas att tillverkarna lyssnar och säkerställer att man inte gör samma misstag igen.

Jag förstår att ni inte tror att trådskaparen tar ställning mot apple på en moraliskt grund utan att han helt enkelt ogillar apple. Men vilka belägg har ni för de?! Faktum är att apple har misslyckats med att kontrollera arbetsvillkoren hos sina underleverantörer... Något de med all rätt ska ha kritik för! Precis som andra tillverkare ska ha kritik om de misslyckas. Om man väljer att bojkotta tillverkaren under en period... eller skicka mail eller göra påtryckningar på annat sätt för att få tillverkaren ska bättra sig i framtiden för du ska fortsätta köpa deras produkter eller hur du väljer agera är upp till var och en. Men löjligt är de definitiv inte!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Angående prissättningen på denna tror jag inte att priset kommer vara högre än för iPad 2. Apple brukar ju tillämpa samma prissättning på efterföljande produkter, och således bör den billigaste iPad 3 kosta runt 4000-4500 kronor.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Kan ju vara att du inte kollar på film just för att den inte är så branpå det

Vad har det med saken att göra? Jag får använda min iPad hur jag vill och jag får också framföra min åsikt om att det som passar en person inte nödvändigtvis behöver passa någon annan.
Och nej, det är inte lika bra att titta på film på en 9,7" surfplatta som på en 50" TV. Detta är dock inget specifikt för iPad utan för alla surfplattor, så försök inte vända det som jag säger till nackdelar för iPad.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Ursäkta språket, men vem fan bryr sig? Det är en stor ipod med en bra skärm. Fattar inte grejen med den

Jag bryr mig. Den är väll till för personer som vill ha större skärm än 3.5tum.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Apple och dess fina produkter. iPad duger att kolla på film med, hellre den än en laptop som låter som jetplan.

Permalänk
Skrivet av Hampann96:

Själv gillar jag inte att döda kinesiska arbetare, så jag tar avstånd från Apples produkter

Googla på "Samsung working condition"
Tyvärr samma sak där verkar det som.

Permalänk
Inaktiv

Håller med om att det är fint med många pixlar, men jag ställer mig stort tvivlande till att den är kraftfull nog att verkligen utnyttja de. Kan tänkas vara medvetet gjort för att folk ska vilja uppgradera till en ipad4 senare? För min del ger det inte mer poäng än en vilken random platta som klarar 1080p med tegra3. Det viktigaste är ju att det som spelas på den flyter.

Alla spel (för det är väl det man kräver massa hårdvara och riktigt hög upplösning för) som finns idag rullar nog på fint, men vad ska man med hög upplösning till om man måste köra dem i gamla upplösningen för att det inte ska hacka?

Det som kommer är fortfarande en mellanstadie grej, en gadget. När datorersättarna dyker upp (kanske redan nästa generation) så börjar vi prata.. Vi får se vilket operativsystem programtillverkarna kommer att välja. Själv tror jag ganska hårt på windows 8!

Skulle vilja säga att man som programtillverkare är lite smådum ifall man låser upp sig mot ett märke. Windows och Android kan vem som helst producera mobiler och plattor till.

Permalänk
Medlem

Hmm iPad med Win8 på någon? :P:P