Sleeve till fläktarna, vad ska man köpa?

Permalänk

Sleeve till fläktarna, vad ska man köpa?

Hejsan jag har tänkt att sleeva min GT:s och undrar vart kan man köpa sleeve och hur mycket behöver jag? det är ju bara 2st fläktar och vill komma undan så billigt som möjligt (med lite kvalite också) så kna någon hjälpa mig? Thanks!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Ptja, hur långe är sladdarna x2? Så mycket sleeve behöver du per fläkt. Sen x2 fläktar.
Krympslang = ~2cm per ände, 4 ändar per fläkt. Räkna på 10 cm per fläkt.

Sen kanske du vill ha lite att öva med.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Ptja, hur långe är sladdarna x2? Så mycket sleeve behöver du per fläkt. Sen x2 fläktar.
Krympslang = ~2cm per ände, 4 ändar per fläkt. Räkna på 10 cm per fläkt.

Sen kanske du vill ha lite att öva med.

kan man inte lägga sleeva alla tre sladdar från fläkten i en "slang" ?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

kan man inte lägga sleeva alla tre sladdar från fläkten i en "slang" ?

ja det kan man, jag tycker det blir snyggast om man tar alla tre i samma sleev.

om du söker lite så hitta du lite sleev trådar, om du vill beställ i sverige så tex djungelapan.se