Antec One – avskalad datorlåda för 500 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

skratt..kommer ihåg början på 2000-talet när alla tjafsade om hur bra chieftecs chassin va .. finns dom fortfarande?

Chieftec finns fortfafande och är lika bra/sunkiga/fantastiska/risiga som förr, faktiskt mer eller mindre identiska. Insidan är exakt samma, plastfronten ser lite annorlunda ut, men inte speciellt stor skillnad där heller!

Permalänk
Medlem

Inte ett dugg imponerad. Har alltid haft budget-chassien till mina ögon men detta är inget att hänga i granen.

Visa signatur

AMD 955@4.2GHz | Corsair H60 (2x FD@1000rpm) | 460gtx 768mb@864mhz | Corsair 2x2gb 1600mhz | MSI 870A-G54 | Antec Three Hundred | OCZ 600w

Permalänk
Medlem

Själv har jag byggt ihop ett system som står i huset med detta chassi:
silverstone-precision-ps05b-svart @ inet
Känns betydligt bättre(om man såklart tar bort samtliga snabbfästen).

Edit: kan tillägga att det finns dammfilter i toppen samt för nätagg och front

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker lådan såg helt ok ut faktiskt. Önskar bara de kunde sluta med utbuktningarna på lådan och verkligen göra dem bredare istället, 240 mm i bredd skulle ju vara fantastiskt hos ett plåtchassi.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Ser onekligen högljudd ut "ala antec 300". Något jag funderat på är alternativ till att förstärka skräp sidoplåtar på budgetchassin. Alltså inte köpa ljudissolerings-kit utan snarare behandla plåtarna på något sätt så att de påminner om exempelvis antec p180-183 sidoplåtarna i "resonanshämmande egenskaper". Någon som varit kreativ och har några roliga moddar att dela med sig av som fungerar bättre än konventionellt ljudissolerings-kit?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ser onekligen högljudd ut "ala antec 300". Något jag funderat på är alternativ till att förstärka skräp sidoplåtar på budgetchassin. Alltså inte köpa ljudissolerings-kit utan snarare behandla plåtarna på något sätt så att de påminner om exempelvis antec p180-183 sidoplåtarna i "resonanshämmande egenskaper". Någon som varit kreativ och har några roliga moddar att dela med sig av som fungerar bättre än konventionellt ljudissolerings-kit?

Du kan alltid svetsa på mer plåt eller helt enkelt göra egna sidoplåtar om du gillar designen i övrigt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som ett bra chassi, ser ut att ha plats baki chassit och ok utrymme. Frågan är vad för matrial det är och hur stabilt det känns. Ser annars helt ok ut för att hamna i 500 prisklassen, även fast det kanske inte erbjuder något extra från kanske 300 klassen men som sagt innan kanske är mer kvaletativt? tycker det verkar helt okej detta chassit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ser onekligen högljudd ut "ala antec 300". Något jag funderat på är alternativ till att förstärka skräp sidoplåtar på budgetchassin. Alltså inte köpa ljudissolerings-kit utan snarare behandla plåtarna på något sätt så att de påminner om exempelvis antec p180-183 sidoplåtarna i "resonanshämmande egenskaper". Någon som varit kreativ och har några roliga moddar att dela med sig av som fungerar bättre än konventionellt ljudissolerings-kit?

Med tanke på hur effektivt det är med lite asfaltsmatta så känns det överkurs. Mitt Antec 300 blev i det närmaste knäpptyst av bitumen på båda sidolåtarna och sedan lite småbitar i fronten. Det som hörs nu är fläkten i nätagget när datorn börjar bli full av damm.
Fast det är ju inget tyst chassi från början som du säger.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nu är ja inget chassifreak ...längre.. Men detta är ju det trevligaste chassit jag har sett för 500 spänn!