Moddare återskapar Titanic i Cryengine 3

Permalänk
Medlem

Måste vi dra en debatt om vilket ser snyggast och vilken motor herregud lugna ner er!

Jag undrar i 02:23sek är det 3e klass där Leonardo höll sitt kojs

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Ja, för Crysis 2 är ju verkligen jättesnyggt ...

Ett av världens snyggaste spel, mycket snyggare än CryEngine 2

Skrivet av simon1573:

Klart Crysis 2 är snyggt, dock inte i närheten av hur snyggt det borde ha varit!

Jo det är så snyggt det borde vara

Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Synd att det är på CryEngine3...
Hade varit så mycket roligare om det var på CE2 eftersom den motorn har Crysis.
Och vi vet alla att Crysis<Crysis2.

Nej? Crysis 2 > Crysis

Skrivet av Loftberg:

Crysis 2 i DX11 och med de post-release släppta dundertexturerna är enligt mig kanske de snyggaste spelet som finns där ute, tillsammans med kanske Battlefield 3 och möjligtvis typ Metro 2033.

Japp. Crysis 2, Battlefield 3, Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat, DiRT 3 är dom snyggaste spelen som finns atm

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att våld är ett så säljande koncept att det bara görs grafikmotorer till spel som dessa. I brist på fantasi och storytelling från skaparna. Visuellt snyggt, men hade gärna sett lite mer djup i spelen än att bara agera primat med granatgevär som ska förstöra allt man ser. Det är kul i ungefär 2 minuter... Kan tillägga att jag gillar filmiska spel, relativt korta med linjär handling. För mycket sandlåda så blir känslan att vad man än gör, så påminner det ena om det andra alldeles för mycket. Dvs ingen variation. Samma sak i skyrim. Blev uppslukad som fan, utforskade världen, insåg att det inte fanns något djup i storyn. Mainquestsen kanske tar olika svängar, men berättandet är för tunt, karaktärerna för svaga personligheter som inte gör något avtryck.
Btw... Nu ska jag se Titanic

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ett av världens snyggaste spel, mycket snyggare än CryEngine 2

Jo det är så snyggt det borde vara

Nej? Crysis 2 > Crysis

Japp. Crysis 2, Battlefield 3, Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat, DiRT 3 är dom snyggaste spelen som finns atm

Håller med dig på precis alla punkter Till er som säger att Crysis 2 inte är speciellt snyggt: Har ni lirat med de högupplösta texturerna och DX11 modden? Det är fan i mig jävligt snyggt!

OnT: Fyfan va snyggt, riktigt proffsigt!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag tycker det är synd att våld är ett så säljande koncept att det bara görs grafikmotorer till spel som dessa. I brist på fantasi och storytelling från skaparna. Visuellt snyggt, men hade gärna sett lite mer djup i spelen än att bara agera primat med granatgevär som ska förstöra allt man ser. Det är kul i ungefär 2 minuter... Kan tillägga att jag gillar filmiska spel, relativt korta med linjär handling. För mycket sandlåda så blir känslan att vad man än gör, så påminner det ena om det andra alldeles för mycket. Dvs ingen variation. Samma sak i skyrim. Blev uppslukad som fan, utforskade världen, insåg att det inte fanns något djup i storyn. Mainquestsen kanske tar olika svängar, men berättandet är för tunt, karaktärerna för svaga personligheter som inte gör något avtryck.
Btw... Nu ska jag se Titanic

Lite fel forum för detta, men... Vill du ha spel med bra story så är Mafia serien, Max Payne serien, GTA serien och Mass Effect serien några riktigt bra exempel, dock är det våld i samtliga. Alltså ja, det är verkligen ett säljande koncept men jag tycker inte det är dåligt. Grejen är att man inte kan blanda våldet i spel med vad som händer dagligen i verkligheten, och det tror jag ingen gör, jag har ALDRIG tänkt så. När man spelar våldsspel som dessa så tänker man ju på så mycket annat såsom strategi och story, sen VET man också att det är just ett spel.
De enda spelet som jag lirat och verkligen tänkt på hur våldsamt det är är Postal 2. Det är så våldsamt att jag bara garvar läppen av mig iof. men det är jag. Och nej, jag kommer inte bli någon seriemördare kan jag lova

PS: Ledsen för dubbelsvar.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Håller med dig på precis alla punkter Till er som säger att Crysis 2 inte är speciellt snyggt: Har ni lirat med de högupplösta texturerna och DX11 modden? Det är fan i mig jävligt snyggt!

OnT: Fyfan va snyggt, riktigt proffsigt!

Tycker t.o.m att crysis är snyggare än BF3 i några aspekter, framförallt vatten som ser bedrövligt ut i BF3. Sedan tycker jag även att rökeffekterna i BF3 inte är så bra som alla verkar tycka. Tycker personligen de ser väldigt konstlat ut i BF3.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det använder med största sannolikhet det Dev-Kit/fri-stående mod-tools som släpptes till CryEngine 3.

Ja, det är det ju ingen tvekan om. Det säger de själva. Men anledningen till att de släpper spelet gratis är att de inte har någon licensiering för motorn. Hade de haft det hade de kunnat släppa det som ett spel.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk

Hehe, Crytanic... Sjukt nice ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det som tar tid är att fixa alla texturer. att mappa fram det tar inte så lång tid faktiskt. snart kommer man till en punkt då det blir mycket Ctrl + C dessutom.

Snyggt? Mjo fanns en del saker men det såg rätt stelt ut och allting hade lite för hög putsglans kändes det som.

detta är från när båten var ny. den hann ju inte bli så mycket annat..

jag kan lova att både spolknoppen och toastolarnas teak var putsade med flera lager autosol i 1:klass. fast om maskinrummet är riktigt lika rent så faller det lite, men det var ändå garanterat renare än hytterna på finlandsfärjan.

Skrivet av Cyber Judas:

Cruise for a corpse 2?

eh, tog inte långt tid in i videon innan man tänkte samma.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Så var används Tesselation ?

Permalänk

skulle vara jäkligt kul ifall det fanns människor med också

Permalänk
Skrivet av Segimer:

Imponerande bygge.
Dock såg det oroande ut att han vandrade runt utan spegelbild, Titanic med vampyrer?

Dock duckade han under en spegel så man inte skulle se spegelbilden på ett ställe

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Tycker t.o.m att crysis är snyggare än BF3 i några aspekter.

Till och med? Vad menar du? Crysis 2 dx11 är okontroversiellt kung på tronen. Geometrin i crysis 2 alena piskar bf3 sönder och samman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampann96:

Dock duckade han under en spegel så man inte skulle se spegelbilden på ett ställe

Jo jag vet, det gjorde mig misstänksam och lite senare står han rätt framför en spegel utan att synas, antagligen ville han först dölja vad han var men blev sedan övermodig. :/

Permalänk
Snusfri

Ser framför mig ett spel som utspelar sig på Titanic där någon blir infekterad och blir Zombie, så sprids det till en massa folk och du skall försöka rädda så många som möjligt och hindra båten från att kör in i isberget

Självklart så skall det utspela sig 1912 med tidsenliga kläder, vapen osv

Det spelet skulle jag köpa

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

grymt snyggt

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd

Fan vad nice!
Vilket intressant projekt!

Men hur historiskt korrekt är det här och hur mycket artistisk frihet har tagits?

Kanske skulle kunna vara något för museum?

Permalänk
Medlem

Wow, jävligt snyggt. Och det är inte ens klart

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk

nu fattas bara Nomad som springer omkring och skjuter och spränger lite

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Mycket tyskt: Balmusik, OCD-modellering och bland det första som färdigställs är pissoaren och de spolbara toaletterna.

Permalänk

Ni ser inte på den stora bilden här.
Vad som är viktigt är om man kan sätta på Kate Winslet i en bil eller inte.

Permalänk
Medlem

Man vill ju faktiskt gärna se ångpannorna och allt "bakom scenen" på skeppet

Permalänk
Medlem

Släpp hela spelet lagom till nypremiären av filmen (i 3d) 4 April...
Spela som Jack och försök charma en rik tjej till att lämna sin rike fästman och ha sex med dig i en gammal t-ford på lastdäcket. (witcher 2 killarna kan säkert hjälpa till med sexscenerna) eller spela som Rose och sno diamanten och lura sen till dig hela dörren i slutet så stackars Jack (bra låt förresten) måste drunkna fastän ni hade kunnat dela.