Flygrakor i Stockholmsområdet för motorlek?

Permalänk

Flygrakor i Stockholmsområdet för motorlek?

Morsning!

Är på jakt efter någon flygraka eller annan stor öppen asfalterad plats.
Man vill ju ibland se vad bilen går för men dumt att göra det på allmän väg.

Vet någon om det finns en samt vart?

Mvh / Loppan

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Morsning!

Är på jakt efter någon flygraka eller annan stor öppen asfalterad plats.
Man vill ju ibland se vad bilen går för men dumt att göra det på allmän väg.

Vet någon om det finns en samt vart?

Mvh / Loppan

Arlanda duger inte?
Men tänk på att de farter du lär komma upp i på en landningsbana är farliga och mycket kan gå fel även om det bara går rakt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kolla vilken hastighet däcken är klassade för också!

Permalänk

Var ett tag sen jag bodde i stockholm, men F18 utanför Tullinge var ju klassiskt ställe att leka på...även vägarna ut dit och mot Lida.
Hörde att dom skulle bygga bostäder på F18, vet inte hur det blev med det...
Vi lekte med allt ifrån söndertrimmade crossar med SM-däck och go-karts till dragracingbilar och driftingbilar på sträckorna där.

Har för mig det brukade anordnas lite streetrace på olika vägar i tumbas industriområden också, men det är ju dock allmän väg...

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Arlanda duger inte?
Men tänk på att de farter du lär komma upp i på en landningsbana är farliga och mycket kan gå fel även om det bara går rakt.

Haha jo Arlanda finns ju.. men är lite för mycket flygplan för min smak!
Jo såklart, inte mycket som ska gå fel för att det ska bli en katastrof. Det blir troligtvis mest dragrace mellan några polare och drifting, topphastighet är inte det mest intressanta.

Skrivet av nmc:

Kolla vilken hastighet däcken är klassade för också!

Det lär man göra för att ha lite koll!
Hittade denna: http://www.conti-online.com/generator/www/se/se/continental/a...
Ska kolla vad som står på däcken!

Skrivet av sharkfinz:

Var ett tag sen jag bodde i stockholm, men F18 utanför Tullinge var ju klassiskt ställe att leka på...även vägarna ut dit och mot Lida.
Hörde att dom skulle bygga bostäder på F18, vet inte hur det blev med det...
Vi lekte med allt ifrån söndertrimmade crossar med SM-däck och go-karts till dragracingbilar och driftingbilar på sträckorna där.

Har för mig det brukade anordnas lite streetrace på olika vägar i tumbas industriområden också, men det är ju dock allmän väg...

Kollade upp denna plats på Eniro och Google, var verkligen en dyster syn! Det är som som du skrev, de bygger en massa äckliga hus där. Har för mig att när jag var yngre så kollade jag och brorsorna samt far på dragracingtävlingar där.

Finns det någon mer plats? Går ju såklart en bit utanför Stockholm med, fast lär ju bli körning när vinterväglaget har försvunnit.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Vad är det för bilar som ska köra?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Skrivet av H-can:

Vad är det för bilar som ska köra?

Typ något äldre bilar, bland annat Volvo 740/940 samt Audi runt samma år.
Alltså inga tävlingar eller liknande, bara allmänt skoj med kärrorna där istället för att reta farbror polis på vägarna!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Hmm...tror det är väldigt svårt att hitta nån öppen allmän plats där ni inte behöver pröjsa för o komma in...
Är man några stycken och lägger ut en slant var kan man säkert boka barkarby för nån dag, vet att några polare lyckades med det för nått år sen!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk

Borde finnas öppna sträckor för intresserade, dumt att testa på E20 men inget val när man var dum.
Men heres my list:
Dodge RAM B250 5.2l V8@250hk = 190km/h
Volvo 360GLT 2l @ 140hk = 220km/h
Volvo V90 3l @ 211hk = 200..
Volga 745.. Fan inte ens värt nämnas..
BMW735iA 3.5l @ 220hk = 210km/h
AUDI 100 avant quattro 2.6l V6 @ 175hk (borrad spjällhus, portad) = 240km/h
På väldigt långa träckor och fullt tomma på trafik, inte värst öppna för allmänheten heller.
På allmän väg kör jag oftast för sakta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Borde finnas öppna sträckor för intresserade, dumt att testa på E20 men inget val när man var dum.
Men heres my list:
Dodge RAM B250 5.2l V8@250hk = 190km/h
Volvo 360GLT 2l @ 140hk = 220km/h
Volvo V90 3l @ 211hk = 200..
Volga 745.. Fan inte ens värt nämnas..
BMW735iA 3.5l @ 220hk = 210km/h
AUDI 100 avant quattro 2.6l V6 @ 175hk (borrad spjällhus, portad) = 240km/h
På väldigt långa träckor och fullt tomma på trafik, inte värst öppna för allmänheten heller.
På allmän väg kör jag oftast för sakta

Skickades från m.sweclockers.com

Vafan, 220 med en 360, är du inte rädd om livet pöjk?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har en stäcka nära var jag bor som är rak och lång, ca 13 km, men går genom bebyggelse. Men finns ca 3-4 km sträckning utan bebyggelse där jag har testat toppfart på familjens bilar och nu senare min bil. Allt från 195 km/h till 270 km/h. 270 gör jag dock inte om igen om det inte är på autobahn/flygraka av någon sort.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Var ett tag sen jag bodde i stockholm, men F18 utanför Tullinge var ju klassiskt ställe att leka på...även vägarna ut dit och mot Lida.
Hörde att dom skulle bygga bostäder på F18, vet inte hur det blev med det...
Vi lekte med allt ifrån söndertrimmade crossar med SM-däck och go-karts till dragracingbilar och driftingbilar på sträckorna där.

Har för mig det brukade anordnas lite streetrace på olika vägar i tumbas industriområden också, men det är ju dock allmän väg...

De har grävt upp delar av landningsbanan bara för att undvika att folk smiter in och kör...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

De har grävt upp delar av landningsbanan bara för att undvika att folk smiter in och kör...

Ah, taskigt...var ju klockrent för 5 år sen iaf...kommer ihåg ibland när vi var där och poliserna använde ena delen av fältet som övningsbana, satan vad blickar man kunde få ibland

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av P-NILZ:

Vafan, 220 med en 360, är du inte rädd om livet pöjk?

220 på klockan är sällan 220 i GPS:en, snarare 200, och 360:an var en rätt stabil bil.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Vafan, 220 med en 360, är du inte rädd om livet pöjk?

Dom är inte skapta för den hastigheten kan jag lugnt säga, motorn kokar efter 5min när man är där uppe, framvagnen är instabil upp till 150 men blir bara stabilare ju högre man kommer.

Sen är det en rätt så stor skillnad på en 360 och 360GLT, GLT:n är sänkt med 30mm från fabrik och satt en 531top på B200:an, visst många säger att GLT:n är pigg men ingen vågar testa topfarten riktigt.
Finns ryckte om en 360GL med B230 GLE motor från 740, sägs gå 260... nja, måste nog växla om den rejält då.

Rädd om livet? Jag kör ju sakta nu (krävdes en dubbel dikeskörning utan skador på mig eller bil för att vakna till)

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Ulvenstein:

220 på klockan är sällan 220 i GPS:en, snarare 200, och 360:an var en rätt stabil bil.

Låter mer vettigt, mätarn ska man inte lita på.
mätaren får visa 10% fel, så 220 kan mycket väl vara 200.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB