SSD 60 GB till Ny Dator

Permalänk
Medlem

SSD 60 GB till Ny Dator

Hej.

Köpt ny dator för några dagar sedan. Väntar nu på den ifrån Inet. Min fråga är nu så att jag har funderat på att införskaffa ett SSD 60GB till datorn.

Tror ni att jag kan köpa det och be Inet Installera det på samma dator?
Betalningarna är seperat betalda isånnafall.

Edit: Enkelt att sätta in SSD själv annars?

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att alla komponenter för montering måsta köpas i samma veva. Men fråga kundtjänst annars

EDIT: Ja, det är enkelt att montera ssd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yeah Man:

Hej.

Köpt ny dator för några dagar sedan. Väntar nu på den ifrån Inet. Min fråga är nu så att jag har funderat på att införskaffa ett SSD 60GB till datorn.

Tror ni att jag kan köpa det och be Inet Installera det på samma dator?
Betalningarna är seperat betalda isånnafall.

Edit: Enkelt att sätta in SSD själv annars?

Ring dem, innan de skickar datorn.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Om du får kopia på operativsystemet så är det bara att kirra själv.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Hur är det att byta från mekanisk till ssd? Är det någon märkbar skillnad i hastigheter, i windows & spel? Laddtider? Överföringar från ssd till andra medier går väl fortfarande så fort som de alltid gjort, med tanke på att usb minnen/externa diskar INTE är ssd? Någon har lust att berätta om sina erfarenheter?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Ringer kundtjänst efter helgen.

Kollade på ett par SSD dessa två.

Vet att dem är ifrån webhallen.

http://www.webhallen.com/hardvara/134874-ocz_intern_ssd_60gb_...
http://www.webhallen.com/hardvara/139495-ocz_intern_ssd_60gb_...

Men vilken av dem är bäst i test?

Rekommendera någon annan ifall dem inte är tillräckligt bra.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

märkbar laddningstid i spel och windows? hehe ja det kan du lita på vad vore annars vitsen med ssd vara Har du sedan en gammal slö mekaniskdisk innan som jag hade blir skillnaden rätt enorm sen slipper du knastret och det lite tjutande ljudet som vanlig hhd har plus ingen mer defragmantering som behöver stå och tugga.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

märkbar laddningstid i spel och windows? hehe ja det kan du lita på vad vore annars vitsen med ssd vara Har du sedan en gammal slö mekaniskdisk innan som jag hade blir skillnaden rätt enorm sen slipper du knastret och det lite tjutande ljudet som vanlig hhd har plus ingen mer defragmantering som behöver stå och tugga.

Om vi säger såhär då att man har en tight budget, och bara har råd med en 60gb, även det är väldigt tight, så är det värt det? Är det så stor skillnad att man verkligen kan vara nöjd och känna att det var ett värt inköp? Hur mycket snabbare pratar vi? uppladdningen i windows är sak samma, mestadels spel jag är intresserad av i sånt fall! uppstart av spel och laddningstider inne i spel, gäller det alla spel?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Om vi säger såhär då att man har en tight budget, och bara har råd med en 60gb, även det är väldigt tight, så är det värt det? Är det så stor skillnad att man verkligen kan vara nöjd och känna att det var ett värt inköp? Hur mycket snabbare pratar vi? uppladdningen i windows är sak samma, mestadels spel jag är intresserad av i sånt fall! uppstart av spel och laddningstider inne i spel, gäller det alla spel?

Ja själv köpte jag en Adata 60gb 511 series och jag tycker det var ett bra inköp du kommer märka skillnad i alla spel du får ett bättre flyt i datorn helt enkelt iom den låga responstiden, svårt att säga hur pass mycket snabbare men vid situationer när hårdisken jobbar med fler saker sammtidigt är det väldigt stor skillnad.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av MiKEARN:

Hur är det att byta från mekanisk till ssd? Är det någon märkbar skillnad i hastigheter, i windows & spel? Laddtider? Överföringar från ssd till andra medier går väl fortfarande så fort som de alltid gjort, med tanke på att usb minnen/externa diskar INTE är ssd? Någon har lust att berätta om sina erfarenheter?

Tjaders, det är ingen fps-skillnad och jag märker inga snabbare laddtider heller. Det enda som jag märker av är att det är lättare att alt+tabba spelet.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Ja själv köpte jag en Adata 60gb 511 series och jag tycker det var ett bra inköp du kommer märka skillnad i alla spel du får ett bättre flyt i datorn helt enkelt iom den låga responstiden, svårt att säga hur pass mycket snabbare men vid situationer när hårdisken jobbar med fler saker sammtidigt är det väldigt stor skillnad.

Skrivet av RakatKadaver:

Tjaders, det är ingen fps-skillnad och jag märker inga snabbare laddtider heller. Det enda som jag märker av är att det är lättare att alt+tabba spelet.

Tack för era svar

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √