Formatering av hårddisk

Permalänk
Medlem

Formatering av hårddisk

Tja

Jag vill formatera min externa lacie 2tb hårddisk till det bästa formatet att kolla filmer på via ps3.
Min fråga är vilket format som är bäst att kolla film via ps3 och om det finns någon programvara som kan formatera den.
Just nu har den NTFS vilket inte funkar överhuvudtaget. Är det någon som har något tips?
Tacksamm för svar:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exibe:

Tja

Jag vill formatera min externa lacie 2tb hårddisk till det bästa formatet att kolla filmer på via ps3.
Min fråga är vilket format som är bäst att kolla film via ps3 och om det finns någon programvara som kan formatera den.
Just nu har den NTFS vilket inte funkar överhuvudtaget. Är det någon som har något tips?
Tacksamm för svar:D

om inte ntfs fungerar är det fat32 som gäller, men då kan du inte ha filer större än 4gb tyvärr, så det blir inga blurayfilmer för dig då :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Som morxy skriver.

Hittade detta men det kanske inte är för vanliga användare att testa på:
http://ps3.dashhacks.com/2011/02/23/playstation-file-system-l...

FAT32-partition får du formatera i något annat än Windows. Eller fungerade det via kommandotolken? Anledningen att Microsoft inte grafiskt åtminstone och troligen ö.h.t. begränsar en att formatera till FAT32 på stora volymer är att filsystemet inte är direkt att lita på (icke journalförande).

Kan inte PS3 streama filer från din dator kanske?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om inte ntfs fungerar är det fat32 som gäller, men då kan du inte ha filer större än 4gb tyvärr, så det blir inga blurayfilmer för dig då :/

Finns det inget annat format så att man kan överföra filmerna till ps3 (inte stream direkt från hårddisken) när man kollar film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exibe:

Finns det inget annat format så att man kan överföra filmerna till ps3 (inte stream direkt från hårddisken) när man kollar film?

aldrig ägt varken xbox elle ps så vet tyvärr inte.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Windows stödjer inga andra filsystem (för hårddiskar) och tvivlar på att PS3 gör det heller. Verkar finnas rätt många andra på nätet som vill precis som du (se >4GiB filmer på externa hårddiskar) utan att lyckas.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Nope, tyvärr så stödjer bara PS3:an Fat32. Du får isåfall streama från datorn eller dela upp filmer som är för stora.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

Som morxy skriver.

Hittade detta men det kanske inte är för vanliga användare att testa på:
http://ps3.dashhacks.com/2011/02/23/playstation-file-system-l...

FAT32-partition får du formatera i något annat än Windows. Eller fungerade det via kommandotolken? Anledningen att Microsoft inte grafiskt åtminstone och troligen ö.h.t. begränsar en att formatera till FAT32 på stora volymer är att filsystemet inte är direkt att lita på (icke journalförande).

Kan inte PS3 streama filer från din dator kanske?

Grejen med att jag skaffaten extern hårddisk är att man kan ta med sig den till kompisar och kolla film där. Segat att jag inte visste detta innan man köpte den:P