Bad Company 2 - Varför spelar så många?

Permalänk
Medlem

BC2 och BF3 är lika roliga enligt mig, men BF3 har mycket längre Multiplayer karriär med rank'sen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kresimir:

BC2 är riktigt bra!

BF3 har snyggare grafik men känns plottrigt med alla gadgets och femton tusen pistoler med dämpare och bla bla.

Man ser inte hur starkt vapnet är ingame i BF3, vissa saker vet jag fortfarande inte vad de gör.

+1
Sedan hade man alltid mycket roligare i Bc2, än vad man har i Bf3..
så nu varje gång det går dåligt för mig i bf3, så brukar jag istället starta upp Bc2.. så man blir på bra humör igen

Bf3: 65h Rank: 36
Bc2: 260h/30h rank: 35/15

Min "seriösa" gubbe: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/TNordmark/
och idioten i mig: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/aimbotarn/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

BC2 och BF3 är lika roliga enligt mig, men BF3 har mycket längre Multiplayer karriär med rank'sen.

Fuck, jag har spelat BC2 i 180 timmar och inte ens nått lv30 I Guess I suck men vad är meningen med rank förutom extra vapen? Who give's about rank?!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Bf3 har världens sämsta hit reg, De är ett konsol spel, Otroligt onödiga effekter, Dåligt designade kartor och mycket obalanserade klasser.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Ok nu kommentar du med en glad gubbe så det är OK. - men VAD suger i jämfört med BC2?

Anser att mycket i bf3 inte är färdigt ännu, men i stora drag så är det ett jättebra spel. Men när man spelat det ett tag så blir man bara arg och börjar gråta, för Dice har missat så mycket. Tar ett snabbt exempel, hit detection samt hit-box. Me no likey. Håller mig till BC2 och COD4 tack

Skrivet av Vidundret:

Bf3 har världens sämsta hit reg, De är ett konsol spel, Otroligt onödiga effekter, Dåligt designade kartor och mycket obalanserade klasser.

Bra sammanfattat enligt mig.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag sitter och spelar bc2 nu(iallafall till för 2 minuter sedan då EAs servrar gått ned).

Jag kom då på varför bc2 är roligare/bättre än bf3, i bf3 får man aldrig de där sista fighterna kring mcoms och man vinner med 2 tickets kvar. Antingen så vinner man eller förlorar i bf3, ingen riktig spänning.

Jag tycker också bättre om hur s.k. Weapon skill ger ett större övertag i bc2 enligt mig.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

JO men jag skapa ju tråden för att fråga VARFÖR!! är det dåligt, VARFÖR spelar så många BC2, jag trodde när jag ladda upp BC2 att server-listan skulle vara död.

Ptja senast jag spelade BFV så ar det rätt mkt folk tycker jag, men det var nog för ett halvår sedan.

Permalänk
Inaktiv

BC2 var nära på perfekt. Jag har kört det i över 350 timmar och är maxlevel medans jag slutade köra BF3 efter bara 60 timmar. Det beror på smak helt enkelt.

Permalänk
Medlem

BC2 -

Vid level 20-25 har man allt upplåst, ganska tråkigt faktiskt.

Folk dör olika, man kan sätta 2 skott i magen och de dör - gången efter sätter man 5 i magen och 2 i huvud området men de dör fortfarande inte. Från att de va 100% såklart.

Assault (liknande medic) klassen bär på ammunition istället för den vanliga hederliga support klassen. Man kan säga de har lagt medic lådor och defibrillator på support och ammo på vanliga medic klassen, de har vänt på det hela. Vilket jag finner riktigt störande.

Snipers i bc2 har ingen breath funktion, de har lungor utav stål och behöver inte andas så geväret är som om man hade satt det på stativ.

Granaterna gör inte mycket till skada alls, alla använder 40mm eller så kör de engineer och skjuter rpg och de är löjliga med explosions valet

På atacama desert (finns även andra banor med samma problem) när man kör conquest så spawnar det en Bradley eller en Bakhcha, det laget som först får den vinner oftast rundan. Kan också inträffa att ena laget tar B sedan springer en in från andra laget och tar fordonet och vänder hela matchen.

BF3 har massor av buggar, lens flare och massa med choke points där man kan sitta fast från början av rundan sen resten av 500 tickets, inte så kul.

Själv spelar jag mest BC2 i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

15 000 !?!?!
När jag kollade så var det cirka 2000, 15 000 låter för mycket eftersom det är väldigt få gamla spel som har så många server.

10164 servrar 09:45 idag.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hey!

Varför är det så hiiimla många som fortfarande spelar BC2? Jag har inte testat BF3 så kan inte kommentera men server-listan och användarna är sjukt många, varför har dom inte gått över till BF3? Det kan väl knappast vara för att deras(min) dator är seg? BC2 har nästan lika höga krav på datorn...

Jag spelar det för att jag inte kan spela BF3 Krashar titt som tätt på min dator och jag har stutterings så in i helvete på alla grafiksettings.
Känns sådär.

Men som det nämndes tidigare i tråden så är det lite roligare o köra rush på bc2, känns mer anpassat för det.
Med det sagt så är det andra saker som är mindre bra, t.ex anpassningen på visa banor för helikopter.
Banorna känns nästan för små ibland.

Sen e de helt annan feel i bc2, svårt att sätta fingret på vad men det är heeeelt annorlunda.

Permalänk

Provade BF3 lite under BETA tiden, fastnade aldrig riktigt för det som jag gjorde för BC2. Kändes som att BC2 är lite mer fart fyllt och det gillar jag även om jag kör mkt sniper så vill jag ha fart i det hela

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Herregud vad man börjar sakna BC2, hade det på Xbox som man sedan sålde, blir grymt sugen på att plocka upp det igen fast på pc nu när den klarar av det. Somsagt, rush i BC2 är så mycket bättre än i BF3. Helt annat tempo också.