Permalänk
Medlem

Enkät - projektarbete

Hejsan!!
Jag och ett par grabbar som läser till maskinteknik på högskolan i kth håller på med ett projekt i Innovation och designmetodik.
Det går ut på att förbättra bildskärmsstativen. Vi ska sammanställa ett antal enkäter och det vore kanon om ni kunde lägga någon minut på denna enkät.

Edit**
För att ni ska få en bättre bild på vad det är för typ av stativ, se nedan. Dessa punkter är vad vi har att jobba med. Något enkelt stativ är det alltså inte, utan det rör sig om något lite mer avancerat. Vi har tagit fram 3 olika koncept, en som är ganska enkel, en annan som är avancerad samt en som är väldigt avancerad. Tanken är då att utifrån denna enkät kunna välja ut en av dessa för att jobba vidare med.

  • Bildskärmen ska kunna regleras i höjd- och/eller sidled

  • kunna vridas minimum +- 15 grader

  • Eventuellt kan bildskärmen döljas när den inte används

  • Som standard eller som tillval ska regleringen av stativet kunna manöveras fjärrstyrt.

Med bildskärm menar jag alla typer av monitorer som har behovet av stativ. Det är inte alltid optimalt eller möjligt att använda standardstativen som levererats med produkten.

**

Sätt ett x inom [] för att markera ditt svar (1-5 på den sista frågan)

Kön
Man[ ] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-29[ ] 30-39[ ] 40+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ ] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning (t.ex redan inbyggt i möbel) eller en specialanpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ ] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
500-1000kr[ ] 2-5tkr[ ] 6-10tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka önskemål är viktigast? Gradera ALLA önskemålen nedan från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ ] (t.ex klämmrisken)
Flexibilitet [ ]
Hållbarhet [ ]
Pris [ ]
Design [ ]
Motordrift [ ]
Miljövänlig [ ]
Vridbar med fjärkontroll [ ]

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[x] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[x]

Sen är det ju mer eller mindre irrelevant därefter för min del. Men skulle inte en conjoint ge ett bättre enkätresultat? Det brukar ju kunna bli som så att folk vill ha alla funktioner till minsta pris...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Kön
Man[X] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[X] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[X]

Offtopic, vem skulle betala över 5000 för en sådan lösning om den skulle vara intresserad?!

Permalänk

Kön
Man[X] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[X] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[X] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[X] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[X] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[X]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [1]
Flexibilitet [5]
Hållbarhet [2]
Pris [3]
Design [4]
Motordriven [ ]
Miljövänlig [ ]
Vridbar med fjärkontroll [ ]

Permalänk
Medlem

Nu kan jag ju inte tala för alla, men min gissning är att ungefär INGEN kommer vilja betala 5000 kr, vad sägs om att lägga in lite lägre prisnivåer?

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[x] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ ] Special anpassad[x

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[x]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [5]
Flexibilitet [3
Hållbarhet [4]
Pris [4]
Design [2]
Motordriven [ ]
Miljövänlig [1
Vridbar med fjärkontroll [ ]

Permalänk
Medlem

De stativet vi utvecklar är riktigt high tec, därav de höga priserna, men jag slänger gärna in ett lägre prisalternativ så får vi se hur det blir. Stort tack för de snabba svaren

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ ] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ ] Special anpassad[x]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[x max] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ 5]
Flexibilitet [3]
Hållbarhet [5]
Pris [2.5 ]
Design [2.5 ]
Motordriven [ ]
Miljövänlig [ ]
Vridbar med fjärkontroll [ ]

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kön
Man[ x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[x] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[x]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[x]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ x] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[x]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [4]
Flexibilitet [3]
Hållbarhet [5]
Pris [ 5]
Design [5]
Motordriven [ 1]
Miljövänlig [ 1]
Vridbar med fjärkontroll [1]

Permalänk
Medlem

Kön
Man[X] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[X] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[X] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[X] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[X] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[X]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [5]
Flexibilitet [3]
Hållbarhet [5]
Pris [4]
Design [4]
Motordriven [1]
Miljövänlig [1]
Vridbar med fjärkontroll [1]

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[x] Special anpassad[]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[x]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [5]
Flexibilitet [3]
Hållbarhet [4]
Pris [5]
Design [4]
Motordriven [1]
Miljövänlig [3]
Vridbar med fjärkontroll [1]

Hoppas det är till nytta;D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men tycker nog inte att era frågor är så genomtänkta. De första fyra är väll ok, men vad menar ni med färdig/specialanpassad (ett ord, ändra det i enkäten)? Innebär specialanpassad att det skulle byggas ett sådant här stativ speciellt för varje kund så att det passade i just hans rum eller? Känns som en väldigt dyr lösning, om jag får gissa är det nog inte så många som skulle betala för något sådant. Då är det nog bättre med en "färdig" lösning. Detta borde också få ner priset, som jag absolut inte tycker borde överstiga 5000, knappt ens 3000 (självklart beroende på specialfunktioner mm).

Sedan tycker jag att det är lite konstaga saker ni vill att man ska rangordna. Självklart vill man att en sådan här speciallösning, som man därtill kanske betalar några tusen för, ska vara både säker, flexibel, snygg och hållbar mm. Jag förstår er tanke med att vilja ha reda på vad folk tycker är viktigast, men personligen kan jag inte välja vilket av "säkerhet", "flexibilitet" och "hållbarhet" som är viktigast, då allt är lika viktigt i en speciallösning som denna. Motordrift och vridbar med fjärrkontroll och andra liknande specialgrejer kan förstås komma i andra hand.

Kolla igenom era frågor lite så ska jag gladeligen svara på enkäten sedan

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[x]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ 5]
Flexibilitet [3]
Hållbarhet [5]
Pris [1]
Design [1]
Motordriven [0]
Miljövänlig [0]
Vridbar med fjärkontroll [0]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bioxxx:

De stativet vi utvecklar är riktigt high tec, därav de höga priserna, men jag slänger gärna in ett lägre prisalternativ så får vi se hur det blir. Stort tack för de snabba svaren

ett high tech skärmstativ känns mer intressant för företag där ergonomi är viktigare och priset inte lika avgörande. men jag återupprepar min förra fråga, har ni övervägt en conjoint istället?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bioxxx:

Hejsan!!
Jag och ett par grabbar som läser till maskinteknik på högskolan i kth håller på med ett projekt i Innovation och designmetodik.
Det går ut på att förbättra bildskärmsstativen. Vi ska sammanställa ett antal enkäter och det vore kanon om ni kunde lägga någon minut på denna enkät.

Sätt ett x inom [] för att markera ditt svar (1-5 på den sista frågan)

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[x]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ ] Nej[x]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[x] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[x] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [5]
Flexibilitet [4]
Hållbarhet [5]
Pris [2]
Design [3]
Motordriven [1]
Miljövänlig [3]
Vridbar med fjärkontroll [1]

Säkerhet och hållbarhet tolkar jag som samma sak, jag har 30" skärmar idag och skulle inte vilja att stativet fallerar så de ramlar, det finns inga multimonitorstativ som tar 2-4 x30" idag på marknaden, eller åtminstone 2*30" och nån liten monitor där man kan ha kommunikation (typ skype, msn, internetradio) och annat man inte aktivt använder hela tiden men ändå vill ha en överblick på.
Motordrivet är väl mest intressant om man vill dölja en tv i taket eller en möbel o liknande? Ett monitorstativ bör däremot följa med i höjdjusteringen av bordet om man växlar mellan sitt o ståbord, men det går ju att lösa genom att fästa stativet i bordet så de regleras tillsammans.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Ursäkta, men tycker nog inte att era frågor är så genomtänkta. De första fyra är väll ok, men vad menar ni med färdig/specialanpassad (ett ord, ändra det i enkäten)? Innebär specialanpassad att det skulle byggas ett sådant här stativ speciellt för varje kund så att det passade i just hans rum eller? Känns som en väldigt dyr lösning, om jag får gissa är det nog inte så många som skulle betala för något sådant. Då är det nog bättre med en "färdig" lösning. Detta borde också få ner priset, som jag absolut inte tycker borde överstiga 5000, knappt ens 3000 (självklart beroende på specialfunktioner mm).

Sedan tycker jag att det är lite konstaga saker ni vill att man ska rangordna. Självklart vill man att en sådan här speciallösning, som man därtill kanske betalar några tusen för, ska vara både säker, flexibel, snygg och hållbar mm. Jag förstår er tanke med att vilja ha reda på vad folk tycker är viktigast, men personligen kan jag inte välja vilket av "säkerhet", "flexibilitet" och "hållbarhet" som är viktigast, då allt är lika viktigt i en speciallösning som denna. Motordrift och vridbar med fjärrkontroll och andra liknande specialgrejer kan förstås komma i andra hand.

Kolla igenom era frågor lite så ska jag gladeligen svara på enkäten sedan

Hade först inte tänkt anmärka men eftersom en till gjort det och jag nu ser att det handlar om en uppgift på högre nivå än gymnasiet så sticker det lite i ögonen

Ptja om detta är en seriös uppgift där det krävs att enkäten är ordentlig gjord så lär nog läraren klaga på många punkter. För att hjälpa er:
Varför det olika stora åldersgrupper? Första är 5, andra är 6, tredje är 6 och den sista är nog allt för vid om nu denna produkt ska inrikta sig till de som har pengar. Om ni ska ha åldersgrupper, varför just dessa grupper? Det verkar som ni inte tänkt igenom detta alls.
Ja om den inriktar sig till företag kanske ålder är helt onödig information, som någon spekulerade om.

Är vi på sweclockers målgruppen/kan vi representera målgruppen? Om inte är det rätt dumt att fråga oss om dessa frågor.

Sedan är ni också väldit otydlig. Vad är det för produkt egentligen? Min bild jag får i huvudet är en sån här

Och något säger mig samtidigt att så inte är fallet? Vem skulle betala 5000 - 30 000 för en sådan?

Den sista frågan är svår att veta hur ni vill att det ska anges. Ska varje inviduell faktor graderas efter en fem siffrig skala eller ska man rangordna? Som ni ser har många gjort olika och det gör att datan från den frågan blir oanvändbar.

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[x]
Idag känner jag inte att behovet finns. Men en prisvärd produkt med något inovativt kan kanske få mig att tänka om.
Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ ] Nej[ x]
Vägghänd eller gärna en konstruktion som står på skrivbordet men ändå inte är i vägen samtidigt som den står stadigt. Av estetiska skäl behöver den inte vara dold
Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[x] Special anpassad[ ]
En skräddarsydd konstruktion per kund inkräktar på priset. Vilket jag inte betalar

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[x]
runt tusenlappen med rätt funktioner

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ 3] Ingen råttfälla tack, men inget överdrivet som inkräktar på funktio
Flexibilitet [ 5] Köper jag ett custom ställ/wallmount är det viktigt att jag inte blir låst som jag är med standard
Hållbarhet [ 5] Hållbarhet och pris ska gå i hand.
Pris [ 4] Är det en flexibel produkt betalar jag.
Design [ 2] Förhoppningsvis ser jag inte det bakom skärmen
Motordriven [ 1] Inkräktar för mycket på priset för att det ska vara värt det
Miljövänlig [ 2] Aluminum kan inte bli miljövänligt
Vridbar med fjärkontroll [1]

Permalänk
Medlem

Kön
Man[ X] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[X] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[X]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ ] Nej[X]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ ] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[X]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ 3]
Flexibilitet [4]
Hållbarhet [5]
Pris [4]
Design [ 3]
Motordriven [1]
Miljövänlig [ 3]
Vridbar med fjärkontroll [ 1]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MooD:

Hade först inte tänkt anmärka men eftersom en till gjort det och jag nu ser att det handlar om en uppgift på högre nivå än gymnasiet så sticker det lite i ögonen

Ptja om detta är en seriös uppgift där det krävs att enkäten är ordentlig gjord så lär nog läraren klaga på många punkter. För att hjälpa er:
Varför det olika stora åldersgrupper? Första är 5, andra är 6, tredje är 6 och den sista är nog allt för vid om nu denna produkt ska inrikta sig till de som har pengar. Om ni ska ha åldersgrupper, varför just dessa grupper? Det verkar som ni inte tänkt igenom detta alls.
Ja om den inriktar sig till företag kanske ålder är helt onödig information, som någon spekulerade om.

Är vi på sweclockers målgruppen/kan vi representera målgruppen? Om inte är det rätt dumt att fråga oss om dessa frågor.

Sedan är ni också väldit otydlig. Vad är det för produkt egentligen? Min bild jag får i huvudet är en sån här
https://www.samstores.com/_images/products/Tilt%20Swivel%20Wa...

Och något säger mig samtidigt att så inte är fallet? Vem skulle betala 5000 - 30 000 för en sådan?

Den sista frågan är svår att veta hur ni vill att det ska anges. Ska varje inviduell faktor graderas efter en fem siffrig skala eller ska man rangordna? Som ni ser har många gjort olika och det gör att datan från den frågan blir oanvändbar.

Jag tror snarast att det rör sig om tv stativ av den här typen http://www.auton.com/ ett sånt stativ kan lätt springa iväg över 30 000 med installation om man väger in möbeln eller de ombyggnader som krävs i huset.
Men jag har svårt att se behovet av motoriserade stativ till monitorer, däremot bra "fasta" multimonitorstativ som tar stora skärmar och är "modulära" på nått sätt det saknar jag definitivt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror snarast att det rör sig om tv stativ av den här typen http://www.auton.com/ ett sånt stativ kan lätt springa iväg över 30 000 med installation om man väger in möbeln eller de ombyggnader som krävs i huset.
Men jag har svårt att se behovet av motoriserade stativ till monitorer, däremot bra "fasta" multimonitorstativ som tar stora skärmar och är "modulära" på nått sätt det saknar jag definitivt.

En enkät är väldigt dålig om den som ska utföra den får sitta och gissa. Datan blir då oanvändbar.
Det enda dom säger är "unikt stativ". Hur ska vi veta vad det är?

Typ: Vill ni ha ett nytt häftigt spel? Är ni villiga att betala 5 eller 10 miljoner för det?
Så menar man en riktig flygsimulator

Permalänk
Medlem

Kön
Man[ x ] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ x ] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[ ] Nej[ x ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ \ ] Nej[ / ] (Spelar ingen roll igentligen)

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ x ] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ x ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ 2 ]
Flexibilitet [ 4 ]
Hållbarhet [ 1 ]
Pris [ 3 ]
Design [ ]
Motordriven [ ]
Miljövänlig [ 5 ]
Vridbar med fjärkontroll [ ]

Lågt pris, om efterfrågan blir större kan man höja den lite

Försök att tänka så mycket på miljön, då lärarna säkert kommer gilla det sen är det ju bra om man säljer en miljövänlig vara istället för en miljöbov

Permalänk
Medlem

Kön
Man[X] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[X] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[X] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[X] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[X] Special anpassad[X]
Både och, man vet ju inte hur ni tänkt er design osv? Har ni schysst design från början behöver man ju inte special anpassa det men annars så kanske man vill personligisera?

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[X] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [ ]
Flexibilitet [ ]
Hållbarhet [5]
Pris [4] = PRISVÄRT
Design [3]
Motordriven [2]
Miljövänlig [ ]
Vridbar med fjärkontroll [1]

Permalänk
Medlem

Undrar bara vad det är för "bildskärm" ni tänker er?? Ni har ju postat i ett datorforum så jag tänker ju datorskärmar men när jag kollat igenom alla som svarat så verkar det vara väldigt blandat och tror därför vissa har tolkat "bildskärm" som en tv. Såg också någon som länkat till teve ställ och några som verkar(?) prata som om det rör sig om en teve bildskälla. Skriv vad det är för sorts bildkälla ni menar! Finns väldigt många olika! Kan ju vara ett bildskärmsstativ till en iPad vad vet jag... Skriv in mer info och gärna mycket mer specifikt på frågorna så svarar jag gärna! Just nu känns det bara flummigt så denna gång hoppar jag! Mvh

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[x] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[x] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [5] (Lägger man 1-4k på ett stativ lär man inte ha världens billigaste skärm. Hursom är det försäljaren som kan hållas ersättningsskyldig för en skärm som går sönder pga att stativet går sönder - do your own pick)
Flexibilitet [5]
Hållbarhet [5] (Vad menas med hållbarhet, som inte är säkerhet?)
Pris [4]
Design [3] (Design innebär utseende och funktion, utseendet är mindre viktigt - funktionen desto mer).
Motordriven [1]
Miljövänlig [1]
Vridbar med fjärkontroll [1]

Permalänk

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[x] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[x] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[x] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [2]
Flexibilitet [4]
Hållbarhet [3]
Pris [5]
Design [1]
Motordriven [ ]
Miljövänlig [ ]
Vridbar med fjärkontroll [ ]

==========================================================================================

Btw... läser också maskinteknik, fast på Chalmers, så får slänga iväg en hälsning till er däruppe!:P Från en maskinare till en annan så kommer jag nu med lite konstruktiv kritik:

Tänk på att det inte är krav ni har på slutet, utan önskemål. Kan vara bra att komma ihåg att skriva rätt i rapporten Sen borde ni förtydliga i den sista frågan om ni verkligen menar "rangordna" dem (så att det blir tre över, ev ta skala 1-8) eller att helt enkelt "betygsätt önskemålen på en skala 1-5".

Dessutom kanske ni kan tänka på att försöka ge användaren (oss i undersökningen) en uppfattning av vad det är ni gör och kraven står för. Bygger ni t.ex. en svävare till skärmen är det nog en del som är beredda att betala en hel del (och då är det väl även bra om den är motordriven). Eller iallafall ge lite exempel på vad ni tänkt som resultat. Jag vet att processen börjar med problemformulering och kravspecifiakation, men försök att få användaren att förstå vad det är ni syftar på att göra, eventuellt presentera det problem ni tänker lösa.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-25[ ] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[ ] Nej[x]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ ] Special anpassad[ ]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[x]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [3]
Flexibilitet [1]
Hållbarhet [5]
Pris [4]
Design [ ]
Motordriven [ ]
Miljövänlig [ ]
Vridbar med fjärkontroll [ ]
roligt med onödiga finesser [2]

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[ ] 20-25[x] 26-31[ ] 32+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning eller en special anpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[x] Special anpassad[x]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
1-4tkr[ ] 5-10tkr[ ] 11-20tkr[ ] 21-30tkr[ ] mer[ ] mindre[x]

Vilka krav vill du att stativet uppfyller? Rangordna de följande kraven från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [4]
Flexibilitet [4]
Hållbarhet [5]
Pris [5]
Design [4]
Motordriven [4]
Miljövänlig [3]
Vridbar med fjärkontroll [5]

^.^ höga grav för lite pengar? ofc!

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Har gjort om enkäten lite, håller med om att den inte var välutvecklad men hoppas att de blir lite tydligare nu

Permalänk
Medlem

Om ni kan ge några svar till så blir det perfekt

Permalänk
Medlem

Kön
Man[x] Kvinna[ ]

Ålder
15-19[x] 20-29[ ] 30-39[ ] 40+[ ]

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett unikt stativ för din bildskärm som är reglerbart på många sätt?
Ja[x] Nej[ ]

Skulle du vilja ha stativet/bildskärmen dold? (T.ex. inbyggd i vägg, byrå, m.m.)
Ja[x] Nej[ ]

Vill du ha en färdig lösning (t.ex redan inbyggt i möbel) eller en specialanpassad lösning till de dolda stativet/bildskärmen?
Färdig[ ] Special anpassad[x]

Hur mycket kan du tänka dig att betala för ett unikt stativ?
500-1000kr[ x] 2-5tkr[ ] 6-10tkr[ ] mer[ ] mindre[ ]

Vilka önskemål är viktigast? Gradera ALLA önskemålen nedan från 1(minst viktig) till 5(viktigast).
Säkerhet [2] (t.ex klämmrisken)
Flexibilitet [5]
Hållbarhet [4]
Pris [5]
Design [4]
Motordrift [2]
Miljövänlig [2]
Vridbar med fjärkontroll [1]