Suger på Starcraft II men grym på Battlefield 3

Permalänk

Suger på Starcraft II men grym på Battlefield 3

Jag suger totalt på Starcraft 2, men är skit grym på Battlefield 3, har försökt öva och öva på Starcraft 2 men ändå suger jag. Vilket är synd för jag tycker spelet verkar riktigt roligt och vore riktigt kul om man vore grym på det. Så jag undrar, vad tycker ni man ska göra, ska man spela det spelet man är grym på eller ska man spela ett spel som man suger på fast man suger?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Jag har väll det ungefär som dig. Jag har alltid varit grym i FPS spel, men är inget vidare på Starcraft. Jag tycker du ska spela det som du tycker är kul att spela. Jag spelar både BF3 och SC2 en hel del. Även om jag inte är särskillt bra på SC2 tycker jag att det är grymt kul, så jag bryr mig inte riktigt om jag inte är så bra. Jag får möta jämnt motstånd hela tiden i Silver-league mer eller mindre och blir sakta men säkert bättre. Det är lite det som är det sköna med SC2, oavsett hur dålig du är så hittar Blizzard någon som är lika dålig som dig som du kan möta

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk

Tycker det är skit tråkigt och förlora och få spö. O tycker det är skit kul och vinna och spöa andra. Och skjuta ner folk och få beröm och även blivit anklagad för jag använder aimbot ett antal gånger. Så tror jag får fokusera mig på Battlefield 3 ändå, även om jag tyckt de vore roligt om man var bra i SC2 också.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag suger totalt på Starcraft 2, men är skit grym på Battlefield 3, har försökt öva och öva på Starcraft 2 men ändå suger jag. Vilket är synd för jag tycker spelet verkar riktigt roligt och vore riktigt kul om man vore grym på det. Så jag undrar, vad tycker ni man ska göra, ska man spela det spelet man är grym på eller ska man spela ett spel som man suger på fast man suger?

spela det du tycker är kul, så enkelt är det

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

SC2 är ju omöjligt att alltid vinna. I FPS så blir man så bra att inget kan "chocka" en.

I SC2 kan man komma ur balans för att det händer något man inte var riktigt beredd på.
+ att man måste vara sick på micromanagement, macro osv.

Permalänk

Kan bara säga att det är lika kul att lära sig spela sc2 som det är att vara bra på det. När man lärt sig att helt hänga med och macroa ordentligt (och ha tid med allt så att säga) så handlar det (nästan) till 100% om taktik, och inte hur snabb man är, och spelet blir inte roligare för det, utan snarare ungefär lika kul. Så om du tycker sc2 är kul att lära sig så är det askul, men det blir inte sjukt mycket roligare när man väl kan det (även om det är ett bra spel överhuvudtaget!)

Permalänk
Medlem

Problemet du har är att det är taktiskt tänkade på olika sätt, vissa har läggning för RTS stilen och andra mer för FPS, du kan öva det lite, en idé är faktiskt att spela schack en hel del och försöka öva upp ett mer övergripande taktiskt tänkande vs det mer individuella taktiska tänkandet som är i t.ex. BF3.
Något annat som faktiskt kan hjälpa är att göra olika mentala övningar för minne m.m. och lära dig memorisera taktiker, vilka sten/sax/påse enheter som är till vad och vilka uppgrades som oftast folk tar osv. FPS eller mer individuellt taktiskt tänkande riktar sig ofta mot ett mer dynamiskt case to case baserade lösningar medan RTS är mer strategiskt planerat med få avvikelser från en over all design av hur det ska gå.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Tycker det är skit tråkigt och förlora och få spö. O tycker det är skit kul och vinna och spöa andra. Och skjuta ner folk och få beröm och även blivit anklagad för jag använder aimbot ett antal gånger. Så tror jag får fokusera mig på Battlefield 3 ändå, även om jag tyckt de vore roligt om man var bra i SC2 också.

Ja tycker du inte det är roligt att förlora är SC2 inget för dig. Det är nästan omöjligt att vinna mer än typ 60% av dina games såvida du inte är en Grandmaster typ. För SC2 kommer placera dig högre och högre mot svårare och svårare motstånd. På BF3 är det ju en blandad mix av spelare hela tiden, så för det mesta är det ju noobs som knappt bjuder på motstånd om man är bra.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Skrivet av adfi:

SC2 är ju omöjligt att alltid vinna. I FPS så blir man så bra att inget kan "chocka" en.

I SC2 kan man komma ur balans för att det händer något man inte var riktigt beredd på.
+ att man måste vara sick på micromanagement, macro osv.

Att förlora 10 gånger i rad tycker jag inte är normalt, eller 20 gånger i rad.

Har försökt googla runt hur man lär sig spela sc2, med macros och sånt , fattar inte det vad det vore bra för. Som sagt är ju SC2 mer strategi planerat och det har jag aldrig varit på, däremot tänka fort och direkt i stunden är jag grym på såsom man måste va i BF3. och BF3 är ju delvis ett lagspel också, om inte mer lagspel än SC2 då man e fler spelare i BF3. och man kan ju alltid köra 1v1 i sc2.. Brukar ju vara medic annars och hjälpa med healing och reviva mina skadade kamrater i slagfältet, om inte täcka dom med eld. Att jag sen är en bra prickskytt är också plus. Men planering, strategi o sånt e jag inte alls bra på. Brukar alltid hamna i Bronze/Silver rankingen på battle.net Har bara en win rating på 0.80 nåt i BF3 men tycker ändå det är kul, för oftast e man ändå topp i sitt team

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Att förlora 10 gånger i rad tycker jag inte är normalt, eller 20 gånger i rad.

Har försökt googla runt hur man lär sig spela sc2, med macros och sånt , fattar inte det vad det vore bra för. Som sagt är ju SC2 mer strategi planerat och det har jag aldrig varit på, däremot tänka fort och direkt i stunden är jag grym på såsom man måste va i BF3. och BF3 är ju delvis ett lagspel också, om inte mer lagspel än SC2 då man e fler spelare i BF3. och man kan ju alltid köra 1v1 i sc2.. Brukar ju vara medic annars och hjälpa med healing och reviva mina skadade kamrater i slagfältet, om inte täcka dom med eld. Att jag sen är en bra prickskytt är också plus. Men planering, strategi o sånt e jag inte alls bra på. Brukar alltid hamna i Bronze/Silver rankingen på battle.net

Spela lite 2v2/3v3/4v4 så slipper du förlora hela tiden, så kan du lära dig lite istället för att behöva förlora massa games ibörjan.

Permalänk
Medlem

Detta är även något som jag har funderat på - jag totaldominerar på Quake 3, Black Ops, Battlefield 3, CS:S etc. men så fort jag griper tag i vare sig det är Warcraft 3, SCII, HoN, DotA så brister det totalt.

Visa signatur

|Intel Core i7 2600K |Asus Maximus IV Extreme P67 |Gigabyte 7970 WindForce |16GB Corsair Vengeance LP |Corsair AX1200W |Fractal Design Define XL |Corsair H80 |Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Day[9]

Permalänk
Medlem

Kolla streams och casts så kommer du bli bättre snabbt Mycket bättre att lyssna på folk som redan kan spelet än att försöka räkna ut allt själv.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ja, försöker du lära dig allt själv, stannar du mellan Bronze-Gold
Jag själv försökte, 730 wins = silver

Permalänk

Frågan är väl mest vad du blir mest nöjd av? Att hjärndött springa runt o skjuta som en galning (no offence ofc) eller vinna en schysst SC2 match?

Permalänk
Skrivet av Perhaps:

Detta är även något som jag har funderat på - jag totaldominerar på Quake 3, Black Ops, Battlefield 3, CS:S etc. men så fort jag griper tag i vare sig det är Warcraft 3, SCII, HoN, DotA så brister det totalt.

FPS spel ligger i kategorin "hjärndöd" dvs du behöver inte kunna så mycket mer än att sikta o skjuta (bortsätt från om du kör competative i ett team men)
Medans spec RTS spel kräver väldigt mycke, lika så MOBA spel kräver ofta att du vet istortsätt allt om alla karaktärer.

FPS spel kan du helt enkelt hoppa in i och bara spela utan att någonsin ha spelat det förut, medans i tex SC2 så ska du vara glad om du lyckas bygga en pylon typ xD

Permalänk
Medlem

Mina Tips till dig är att kolla stream/replays på proffs. lära dig "builds" hur du kontrar vad och med vad.

Sen så är inte förluster tråkiga de är lärorikt. Man lär sig oftas mer av en förlust än av en vinst.

Gå även igenom dina förlorade game kolla vad du gjorde för fel.

Lär dig en ras och spela den så mycket du kan(hitta just din ras)

Ps har lärt upp en massa hur man spelar spelet på en bra nivå så bara att köra på !!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

FPS spel ligger i kategorin "hjärndöd" dvs du behöver inte kunna så mycket mer än att sikta o skjuta (bortsätt från om du kör competative i ett team men)
Medans spec RTS spel kräver väldigt mycke, lika så MOBA spel kräver ofta att du vet istortsätt allt om alla karaktärer.

FPS spel kan du helt enkelt hoppa in i och bara spela utan att någonsin ha spelat det förut, medans i tex SC2 så ska du vara glad om du lyckas bygga en pylon typ xD

Nu får du ursäkta där men jag tycker du har fel, när jag hoppa in och spela BF3 första gången var jag hel kass. Trot's jag spelat Battlefield: Bad company 2 tidigare så skilde sig dynamiken. Man var tvungen och "känna" efter och lära sig spelet, veta hur och på vilket avstånd ett vapen ska avfyras med, och det är inte bara springa runt vilt omkring för då blir man garanterat nerskjuten. Man måste lära sig banan utantill först o främst och sen även dom bra "ställena" och stå på för att inte bli upptäckt, för blir man upptäckt e man fucked , o de blir vem som helst, för som du säger de e inte så svårt och bara sikta och skjuta. Men att vara snabbast och ha bäst träffsäkerhet är ju också nyckeln.

Har bara kört 2v2/3v3/4v4 och ändå förlorat 10-20 matcher i rad, jag såg även BlizzCon live när dom körde sc2 turneringen, inte blev jag klokare för det.

Tycker inte man e så hjärndöd, e ganska sjysst o vinna en BF3 match med efter hårt slit, och SC2 matcher kan oftast vara osjyssta. (man hamnar i ett dåligt team osv, är helt obalanserat skills mässigt) , sen vinner jag ju nästan aldrig en SC2 match men visst känns de skönt dom gångerna man gör de.

Oftast tar en sc2 match slut alldeless too soon och man hinner aldrig riktigt komma igång med den armén man vill bygga, pga att man blir rushad av zerglings eller så är det helt enkelt bara 3vs1 så hjälper inte teamet en. (har inte heller hittat min ras)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Entusiast

Skillnaderna i spelen är rätt stora.

FPS kräver i princip bara reflexer, precision och en skvätt rumsuppfattning. Här behövs minimalt med planering.

RTS däremot kräver inte reflexer i samma utsträckning.
Där måste man istället kunna hålla många bollar i luften, och planera långt i förväg samtidigt som man skall kunna ändra planerna under spelets gång.
Det krävs också att man lär känna motståndaren snabbt och djupt, så att man hinner planera motdrag långt i förväg.

Jag själv finner att jag är bättre på rts än med fps. Jag föredrar spel som kräver hjärna, planering och smarta drag, framför "hjärdöda" spel som bara kräver reflexer, precision och nerver av "stål".

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Nu får du ursäkta där men jag tycker du har fel, när jag hoppa in och spela BF3 första gången var jag hel kass. Trot's jag spelat Battlefield: Bad company 2 tidigare så skilde sig dynamiken. Man var tvungen och "känna" efter och lära sig spelet, veta hur och på vilket avstånd ett vapen ska avfyras med, och det är inte bara springa runt vilt omkring för då blir man garanterat nerskjuten. Man måste lära sig banan utantill först o främst och sen även dom bra "ställena" och stå på för att inte bli upptäckt, för blir man upptäckt e man fucked , o de blir vem som helst, för som du säger de e inte så svårt och bara sikta och skjuta. Men att vara snabbast och ha bäst träffsäkerhet är ju också nyckeln.

Har bara kört 2v2/3v3/4v4 och ändå förlorat 10-20 matcher i rad, jag såg även BlizzCon live när dom körde sc2 turneringen, inte blev jag klokare för det.

Tycker inte man e så hjärndöd, e ganska sjysst o vinna en BF3 match med efter hårt slit, och SC2 matcher kan oftast vara osjyssta. (man hamnar i ett dåligt team osv, är helt obalanserat skills mässigt) , sen vinner jag ju nästan aldrig en SC2 match men visst känns de skönt dom gångerna man gör de.

Oftast tar en sc2 match slut alldeless too soon och man hinner aldrig riktigt komma igång med den armén man vill bygga, pga att man blir rushad av zerglings eller så är det helt enkelt bara 3vs1 så hjälper inte teamet en. (har inte heller hittat min ras)

Det är jag som ska be om ursäkt, såg såhär i efterhand att mitt inlägg kunde uppfattas som väldigt "hatiskt" mot FPS spel. Så var det inte menat! xD
Utan det jag menade var att FPS spel är simplare, absolut finns det en lärningskurva för att bli bra, precis som på allt annat.
Men att komma igång och faktiskt spela "ordentligt" (ei välja vapen och trycka på musknappen) är många gånger enklare än vad det är att lära sig builds osv i ett RTS, först o främst då SC2.

Gällande "hjärndöd" så lät det oxå lite hatiskt, hade lite bråttom när jag skrev de borde dock formulerat mig bättre där oxå!
Det jag menade där var att jag personligen får inte ut så mycket av just FPS spel då dom inte utmanar mig på en intellektuell nivå på något sätt.
Ända gången jag spelar FPS är för att "chilla", hoppa in o panga på nån jävel som står dumt till! xD

Självklart är BF3 (och alla FPS för den delen) djupare än "välj vapen o tryck på musen" men, det är väldigt simpelt att bara hoppa in och köra igång!
Sen tror jag inte nån skulle säga imot att RTS faktiskt kräver mer av dig än vad ett FPS spel gör.

Och ja, spec i bronze-gold är det ett helvete att försöka spela seriöst o lära sig då majoriteten rushar eller cheesar på ett eller annat sätt, dock är även detta en strategi som utövas (om än extremt mycket mindre) av professionella SC2 spelare. Så efter bronze-gold bör du vara "cheese-proof" (ett kul nytt ord? xD)

Hoppas det bringade lite mer klarhet i vad jag försökte få fram, ber än en gång om ursäkt för mitt tidigare klumpiga uttalande!

Permalänk
Medlem

Bara o nöta, proffsen spenderar ju minst 6 timmar i klubbhusen och tränar o tränar.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Måste du vara bra på spelen för att det ska vara kul? själv tycker jag det är som roligast när man inte riktigt vet hur spelet fungerar och man ska lära sig. Men ja, om du undrar vilket spel du ska spela så är det självklart de spel du tycker är kul, kan du inte bestämma dig så spela båda

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bronze, silver och gold handlar allting om Macro. Med ett stabilt macro lyckas du använda upp dina mineraler, eftersom ditt mål är att använda upp allt. Han med bäst Macro kommer att vinna i dessa leagues. När du kommer det högre så handlar det mycket om Macro och taktiker, och till en viss del att ha ett bra micro.

Sen att kunna läsa av vad din motståndare går för Build är inte det lättaste men tänk på vilka möjligheter din motståndare har när han har fått upp sin första byggnad. tex. Protoss har en standard Build och det är 4Gate (Gateway>gas>Cybernetics Core>3xgate) ser du två gas så är det oftast en snabb Immortal (Robo)

Om du vill få ett stabilt macro så tycker jag personligen att du hoppar in i ett 1v1 mot lite lättare bots och övar din macro. Kom ihåg att producera SCV/Probe/Drone. Expandera inte försent. Har din motståndare expanderat långt innan dig har han ett ekonomiskt övertag.

Visa signatur

GPU: PowerColor Radeon HD6970 2GB CPU: Intel i5 2500k 3.3ghz HDD: 2TB Seagate, 500GB Seagate RAM: 16bg Corsair 1600Mhz Mobo: P8P67-M PRO Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart Headset: Logitech G35

Permalänk
Medlem

var som dig spelade mycket fps cod o sådant men bytte helt till sc2 och har inte ångrat mig något..

Känslan i spelet or oförklarigt även om man förlorar så lär man sig faktiskt något!
att lära sig micro o macro är magiskt om man aldrig har kört ett liknade rts , nästan som när man
tryckte på create character för första gången på wow.
Tycker verkligen du ska gå över helt kolla på dessa killar och lär dig välj din ras ofc

http://www.youtube.com/day9tv
http://www.youtube.com/ahnarisstarcraft
http://www.youtube.com/psystarcraft
http://www.youtube.com/user/StarCraftAudioBuilds

dessa kollade jag på när jag börja då valde jag rasen zerg och vart plat på en månad
sen bytte jag till terran vilket jag inte skulle ha gjort men nu har jag bytt tillbax och allt är bra igen.
Psy är faktiskt en master zerg , så han lärde man sig mycket av.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är ett mycket mer komplicerat spel än FPS, spelet förändras hela tiden och du måste öva upp ditt muskelminne innan ditt spel flyter bra. Alltså krävs det att du lägger mer tid på det innan du blir så bra att du känner att du har en bra känsla för hur hela spelet fungerar. Öva mer och kolla på day9 om du inte vet vilka strategier du ska använda.

Permalänk

Spelade på en extrem svår server inatt, typ alla hade aimbots och fuskade, och ändå nådde man topp 3

http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/battlereport/show...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Sök på dApollo z/t/p tutorial sen kollar du igenom alla för den rasen du kör!

Permalänk
Medlem

"Att spela Starcraft är som att spela både piano och schack samtidigt" - Idra

Det ligger en hel del sanning bakom det där, i pro nivå ligger du konstant under hög press och måste vara snabb men samtidigt ha bra strategier.
Själv låg jag i guld i september 2010 någon månad efter att sc2 släpptes, sedan slutade jag spela.
Började spela igen i december och hade verkligen ingen aning om hur jag skulle göra sedan var min micro(Micro= Din kapacitet att hantera units) väldigt dåligt då jag inte hade spelat på ett år sedan hade massa saker nerfats, Reapers, siege tanks och många av mina taktiker blev helt plötsligt värdelösa.
Slutade med att jag gick hela vägen ner till bronz och insåg att alla starcraft spelare har blivit så mycket bättre på senaste tiden och jag har halkat efter.

Alltså var jag uppe i gold eftersom jag hade bra macro(Macro=Din kapacitet att bygga upp din bas med uppgraderingar samt units) men även dålig micro.
För förbrukade jag alla mina resurser effektivt och hade alltid en bra balans mellan både mineraler och gas, idag brukar jag ha cirka 2k mineraler och 100 gas och det är för att jag inte har lärt mig de nya taktikerna ännu och är fortfarande väldigt ringrostig.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]