MS-Tech MC-1200, någon som har någon som helst erfarenhet?

Permalänk
Medlem

MS-Tech MC-1200, någon som har någon som helst erfarenhet?

Hejsan!'

Ska bygga htpc. Hittade ett chassi som passar mig mycket bra: MS-Tech MC-1200
MEN, jag hittar inget om det någon stans.. Hur är kvalitén? Hur är nätagget? får man plats? Hur är ljudnivån? Hur är det med processorkylare? tänker eftersom det är så lågt.

Mvh

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Och har någon erfarenhet av företaget Wesellcd.com?
Finns inte många försäljare till detta chassi.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett sådant av wesellcd. Inget att klaga på där.

Medföljande nätagg slängde jag utan att ens ha provstartat det. Köpte mig ett BeQuiet istället. SFX-format är det på agget.
En av recensionerna av chassit länkat från MS-Techs hemsida tittar närmare på nätdelen, och det får inget vidare omdöme.
Förmodligen ligger det under 70% effektivitet och levererar inte mer än hälften av vad som uppges. Ace-kvalitet.

Fjärren fungerar men är väldigt plastig.

Har micro-ATX moderkort, Asus E35M1-M Pro, optisk enhet och 3,5" hårddisk. Med mini-ITX blir det ju bättre plats i chassit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Köpte mig ett sådant av wesellcd. Inget att klaga på där.

Medföljande nätagg slängde jag utan att ens ha provstartat det. Köpte mig ett BeQuiet istället. SFX-format är det på agget.
En av recensionerna av chassit länkat från MS-Techs hemsida tittar närmare på nätdelen, och det får inget vidare omdöme.
Förmodligen ligger det under 70% effektivitet och levererar inte mer än hälften av vad som uppges. Ace-kvalitet.

Fjärren fungerar men är väldigt plastig.

Har micro-ATX moderkort, Asus E35M1-M Pro, optisk enhet och 3,5" hårddisk. Med mini-ITX blir det ju bättre plats i chassit.

Okej tack för svaret! Är du nöjd med chassit? Hur mycket plats finns det mellan cpu och tak? Blir nog att byta ut agget då.
Hur känns kvalitén?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"