Permalänk
Medlem

Sociala fobier och liknande

Skrivet av MacEnkronan:

Äsch, jag personligen tror inte så mycket på "Social/telefon/[valfritt namn här]"-fobi. Jag har pratat med folk som påstår sig ha lidit av t.e.x. "Social fobi", eller "Telefonfobi". Enligt damen i fråga så "försvann fobin, när hon hörde min sexiga röst". Så det var ju som man säger DET!:D Men å andra sidan: det är bra jag hade den inverkan på henne så att hon blev frisk!;)

Som någon sa för ett tag sedan: "Jag har inte Social Fobi - jag är svensk!:D;)"

Om du inte varit med om social-fobi själv så är det väldigt svårt att förstå eller omöjligt att förstå. Samma sak med allt annat, om du inte varit mobbad hela din skoltid så har du egentligen ingen som helst aning om vad dom har och går igenom och kanske är "skadade" för livet.
Det finns olika grader av social fobi, såna som har det hela livet och försöker förmildra det med tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Om du inte varit med om social-fobi själv så är det väldigt svårt att förstå eller omöjligt att förstå. Samma sak med allt annat, om du inte varit mobbad hela din skoltid så har du egentligen ingen som helst aning om vad dom har och går igenom och kanske är "skadade" för livet.
Det finns olika grader av social fobi, såna som har det hela livet och försöker förmildra det med tiden.

Mobbning är ju något som finns som går att verifiera på flera olika sätt, emedan social fobi, ja fobier överlag är ett sätt för svensken att säga: "Jag är blyg och vill helst inte umgås med andra - ty vi har ju fenomenet i vår kultur". Jag ber ödmjukt om ursäkt men jag tror vad jag tror!:)

All heder till alltifrån vanligt folk såväl som forskare som vågar lämna Sverige för att forska och upptäcka saker för mänskligheten eller bara uppleva nya karaktärsdanande saker och upplevelser som håller sinnet och själen psykologiskt skrynkelfri!:)<3

En ryss en svensk o en amerikan satt på en pubb och in kommer jesus,
Amerikanen utbrister,

-men är det inte du som är jesus?
-jo, säger jesus på amerikanska.
-Då kan ju du hela mig kanske, jag har sån ryggsmärta, o vips så var ryggsmärtan borta.
Sen sa ryssen,
-Jag har sådan migrän, kan du ta bort den, o vips så var migränen borta.
Sen var de svenskens tur o jesus sade, va kan jag göra för dig då?
-Nej för fan rör mig inte, jag e sjuksriven!!

Är det så här vi vill ha det?:O:/ "Sjukskriven" kan bytas ut mot vad som helst: arbetslös, initiativlös, ja valfritt ord som passar in på just Er situation.:) Snälla kan vi inte fokusera debatten på det verkliga problemet (den som känner sig manad får gärna öppna en tråd om detta:)) istället för att tala om trivialiteter som vem det var som upplevde vad och vet mer eller minst - det blir mest en "Hönan eller ägget"-diskussion.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Mobbning är ju något som finns som går att verifiera på flera olika sätt, emedan social fobi, ja fobier överlag är ett sätt för svensken att säga: "Jag är blyg och vill helst inte umgås med andra - ty vi har ju fenomenet i vår kultur". Jag ber ödmjukt om ursäkt men jag tror vad jag tror!:)

All heder till alltifrån vanligt folk såväl som forskare som vågar lämna Sverige för att forska och upptäcka saker för mänskligheten eller bara uppleva nya karaktärsdanande saker och upplevelser som håller sinnet och själen psykologiskt skrynkelfri!:)<3

En ryss en svensk o en amerikan satt på en pubb och in kommer jesus,
Amerikanen utbrister,

-men är det inte du som är jesus?
-jo, säger jesus på amerikanska.
-Då kan ju du hela mig kanske, jag har sån ryggsmärta, o vips så var ryggsmärtan borta.
Sen sa ryssen,
-Jag har sådan migrän, kan du ta bort den, o vips så var migränen borta.
Sen var de svenskens tur o jesus sade, va kan jag göra för dig då?
-Nej för fan rör mig inte, jag e sjuksriven!!

Är det så här vi vill ha det?:O:/ "Sjukskriven" kan bytas ut mot vad som helst: arbetslös, initiativlös, ja valfritt ord som passar in på just Er situation.:) Snälla kan vi inte fokusera debatten på det verkliga problemet (den som känner sig manad får gärna öppna en tråd om detta:)) istället för att tala om trivialiteter som vem det var som upplevde vad och vet mer eller minst - det blir mest en "Hönan eller ägget"-diskussion.:(

Snälla nån. Vad snackar du om?

De som har det värst syns inte eller hörs inte och diskuteras inte. Det vet du väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Äsch, jag personligen tror inte så mycket på "Social/telefon/[valfritt namn här]"-fobi. Jag har pratat med folk som påstår sig ha lidit av t.e.x. "Social fobi", eller "Telefonfobi". Enligt damen i fråga så "försvann fobin, när hon hörde min sexiga röst". Så det var ju som man säger DET!:D Men å andra sidan: det är bra jag hade den inverkan på henne så att hon blev frisk!;)

Ditt resonemang är inte långt ifrån varan-tv's resonemang kring lämmeltåg:

"Jag har aldrig i mitt 28åriga liv sett ett lämmeltåg, jag känner ingen som har sett ett lämmeltåg och jag känner ingen som känner en som har sett ett lämmeltåg.
Hur fan ska då jag tro på att lämmeltåg existerar?"

Bara för att kids sitter och säger att "jag har telefonfobi" när de inte pallar ringa pizzerian betyder det inte att de faktiskt har det. Det handlar bara om att de har missförstått vad det är.

Personligen tycker jag att det är ganska osmakligt att gå in i en tråd där någon öppnat sig och berättat om sin ångest, för att bara komma in och börja argumentera emot, utan att ha någon som helst aning om vad man talar om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Snälla nån. Vad snackar du om?

De som har det värst syns inte eller hörs inte och diskuteras inte. Det vet du väl?

Vet inte ärligt talat.:) Men dom har ju talat om folks belägenhet i media. Så nog syns dem då och då i varje fall.:)

Skrivet av hapone:

Ditt resonemang är inte långt ifrån varan-tv's resonemang kring lämmeltåg:

"Jag har aldrig i mitt 28åriga liv sett ett lämmeltåg, jag känner ingen som har sett ett lämmeltåg och jag känner ingen som känner en som har sett ett lämmeltåg.
Hur fan ska då jag tro på att lämmeltåg existerar?"

Bara för att kids sitter och säger att "jag har telefonfobi" när de inte pallar ringa pizzerian betyder det inte att de faktiskt har det. Det handlar bara om att de har missförstått vad det är.

Personligen tycker jag att det är ganska osmakligt att gå in i en tråd där någon öppnat sig och berättat om sin ångest, för att bara komma in och börja argumentera emot, utan att ha någon som helst aning om vad man talar om.

Detta var en kvinna på 25 år som uttalade nämnda telefonfobi. Men vidare sa jag ju att jag mest hört talas om detta inom Sveriges gränser. Det är därför jag ställer mig tveksam. Men om ni tycker så, så är det väl så. Sorry!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om du inte varit med om social-fobi själv så är det väldigt svårt att förstå eller omöjligt att förstå. Samma sak med allt annat, om du inte varit mobbad hela din skoltid så har du egentligen ingen som helst aning om vad dom har och går igenom och kanske är "skadade" för livet.
Det finns olika grader av social fobi, såna som har det hela livet och försöker förmildra det med tiden.

Kan inte annat än att hålla med Enkronan här. Jag tror inte att socialfobi är en verklig åkomma, jag tror att man är mer eller mindre blyg. Jag gillar inte att sitta i stora grupper heller, inte fan har jag socialfobi, jag är blyg.

Detta går att applicera på flera saker, som t.ex dyslexi, bara för att man är sämre på att stava och läsa än övriga i klassen ska man få en diagnos, istället för att acceptera att man helt enkelt inte är lika begåvad i just det avseendet. Det är väldigt extremt i Sverige att allting ska ha en diagnos.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Kan inte annat än att hålla med Enkronan här. Jag tror inte att socialfobi är en verklig åkomma, jag tror att man är mer eller mindre blyg. Jag gillar inte att sitta i stora grupper heller, inte fan har jag socialfobi, jag är blyg.

Detta går att applicera på flera saker, som t.ex dyslexi, bara för att man är sämre på att stava och läsa än övriga i klassen ska man få en diagnos, istället för att acceptera att man helt enkelt inte är lika begåvad i just det avseendet. Det är väldigt extremt i Sverige att allting ska ha en diagnos.

Tack SueCia!:)

Varför jag inte tror på social eller telefonfobi beror vidare på att detta var inte något som fanns tidigare, utan detta är något som har dykt upp EFTER det faktum att folk KAN gömma sig bakom SMS, MSN och vad vet jag...:) Så tjaa...jag tror inte på det, men som sagt, om ni säger att det är så, så är det väl så.:)

Jag var på väg hem från Tyskland och somnade på tåget. När jag vaknade tänkte jag: "Helvete vad TYST det är här:P". Halvt om halvt nyvaken ställde jag en fråga på engelska till en kvinna och med STEL och avvisande röst svarade hon på min fråga.:P Det var då det slog mig --> "(I) Ajuste så har vi korsat gränsen och är i Sverige ånyo:P". (På ditresan till Tyskland hade jag *skittrevligt* och skojade, tjoade och hade allmänt kul med i princip alla nationaliteter som bor i EU:D).

Så jag tror folk har ett STORT behov av att gömma sig och klämmer till med [valfri fobi], men om fobin finns, tveksamt så som jag ser det.:)

De som uttalade att jag skulle vara osmaklig, var god och se övriga exempel med Jonas Wahlström etc.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Kan inte annat än att hålla med Enkronan här. Jag tror inte att socialfobi är en verklig åkomma, jag tror att man är mer eller mindre blyg. Jag gillar inte att sitta i stora grupper heller, inte fan har jag socialfobi, jag är blyg.

Detta går att applicera på flera saker, som t.ex dyslexi, bara för att man är sämre på att stava och läsa än övriga i klassen ska man få en diagnos, istället för att acceptera att man helt enkelt inte är lika begåvad i just det avseendet. Det är väldigt extremt i Sverige att allting ska ha en diagnos.

Vad är en "verkligen åkomma"? Om inte social fobi är det, vad är då det? Bara fysiska sår? Är det en verklig åkomma att ens vara ledsen? Hur har du bestämt vad i din hjärna som är verkligt och vad som är overkligt?
Hur förklarar du att många får fysiska besvär av dessa åkommor?

Att dyslexi inte skulle finnas är bara absurt. Har du ens så mycket som googlat på saken innan du kom fram till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Vad är en "verkligen åkomma"? Om inte social fobi är det, vad är då det? Bara fysiska sår? Är det en verklig åkomma att ens vara ledsen? Hur har du bestämt vad i din hjärna som är verkligt och vad som är overkligt?
Hur förklarar du att många får fysiska besvär av dessa åkommor?

Att dyslexi inte skulle finnas är bara absurt. Har du ens så mycket som googlat på saken innan du kom fram till det?

Ångest är inte en sjukdom, klart man kan ha ångest men inte är man sjuk pga. det. Jag förstår tankegången hos en person som har socialfobi då jag själv undviker större grupper med människor, men att få någon typ av diagnos för det är bara löjligt.

Jag har läst på om dyslexi, det var efter att jag läst om det som jag bildade min uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Kan inte annat än att hålla med Enkronan här. Jag tror inte att socialfobi är en verklig åkomma, jag tror att man är mer eller mindre blyg. Jag gillar inte att sitta i stora grupper heller, inte fan har jag socialfobi, jag är blyg.

Detta går att applicera på flera saker, som t.ex dyslexi, bara för att man är sämre på att stava och läsa än övriga i klassen ska man få en diagnos, istället för att acceptera att man helt enkelt inte är lika begåvad i just det avseendet. Det är väldigt extremt i Sverige att allting ska ha en diagnos.

Blyg har inget med Social-fobi att göra.

Alla går runt och säger att de är blyg och så är de med i Idol eller vad fan som helst för att synas. Det är bara larv...

Sen finns det dom som har rediga problem... Psykisk störning, hört talas om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Ångest är inte en sjukdom, klart man kan ha ångest men inte är man sjuk pga. det. Jag förstår tankegången hos en person som har socialfobi då jag själv undviker större grupper med människor, men att få någon typ av diagnos för det är bara löjligt.

Jag har läst på om dyslexi, det var efter att jag läst om det som jag bildade min uppfattning.

Finns olika grader av allt. Bara för att du känner så behöver inte andra känna så.
Underskatta inte andra människor säger jag bara.... Alla upplever saker olika och är olika som tur är.
Jag håller med om att de sätter diagnoser i onödan speciellt de senaste åren enligt nyheterna, de bör höja ribban ordentligt och inte göra det till en massprodukt.

Om jag ska tolka din signatur så verkar du något avundsjuk på dessa människor? Hmm lägg energi på något annat...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Blyg har inget med Social-fobi att göra.

Alla går runt och säger att de är blyg och så är de med i Idol eller vad fan som helst för att synas. Det är bara larv...

Sen finns det dom som har rediga problem... Psykisk störning, hört talas om det?

Nej jag personligen tror inte på vissa diagnoser. Förvisso driver (det är hans jobb) Betnér med de överviktiga men det är ju för att de kallar sin övervikt för sjukdom. Två snabba:

a) i programmet Supernanny så fick hon handskas med en flicka som "hade [vad-det-nu-var-för-bokstavs-diagnos]-problem", där en läkare hade gett flickan massa mediciner för hennes utåtagerande beteende. Efter ett tag så hade Supernanny gjort flickan till världens snällaste tjej och man tog bort alla mediciner som läkarna påstod hon behövde
b) jag snackade med en lärare som beskrev uppfostran och hur den förändrades från Andra Världskriget fram till idag. Attitydförändringen fördelade sig ungefär på detta viset: Förr, man fick lära sig att veta hut (den hårda eller den mjuka vägen). Idag: medicin och ett "olösligt problem". (Läraren hade så klart en mer komplicerad förklaring än vad som redovisas här).

1. En tjuv kan stjäla en dator och misshandla folk - samhället reser sig mot tjuven och häktar, fängslar honom för att markera att detta beteende inte är okej.
2. En kille kan begå brott ("Jag behövde lätta på ångesten/demonerna inom mig") och samhället kallar det för ADHD.

Ändå påstår statistiken att båda skulle ha en diagnos.:P Intressant.xD Nej jag tror det beror på mycket mer Basic saker än att hävda att man har en diagnos.:) Ursäkta mig!:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

http://www.youtube.com/watch?v=f3kyu4JAa94

Nej jag personligen tror inte på vissa diagnoser. Förvisso driver (det är hans jobb) Betnér med de överviktiga men det är ju för att de kallar sin övervikt för sjukdom. Två snabba:

a) i programmet Supernanny så fick hon handskas med en flicka som "hade [vad-det-nu-var-för-bokstavs-diagnos]-problem", där en läkare hade gett flickan massa mediciner för hennes utåtagerande beteende. Efter ett tag så hade Supernanny gjort flickan till världens snällaste tjej och man tog bort alla mediciner som läkarna påstod hon behövde
b) jag snackade med en lärare som beskrev uppfostran och hur den förändrades från Andra Världskriget fram till idag. Attitydförändringen fördelade sig ungefär på detta viset: Förr, man fick lära sig att veta hut (den hårda eller den mjuka vägen). Idag: medicin och ett "olösligt problem". (Läraren hade så klart en mer komplicerad förklaring än vad som redovisas här).

1. En tjuv kan stjäla en dator och misshandla folk - samhället reser sig mot tjuven och häktar, fängslar honom för att markera att detta beteende inte är okej.
2. En kille kan begå brott ("Jag behövde lätta på ångesten/demonerna inom mig") och samhället kallar det för ADHD.

Ändå påstår statistiken att båda skulle ha en diagnos.:P Intressant.xD Nej jag tror det beror på mycket mer Basic saker än att hävda att man har en diagnos.:) Ursäkta mig!:):)

Du är nästan som en politiker som inte kan svara på en rak fråga utan går omvägar, får aldrig några klara svar? Tycker jag
Diagnoser är ju en sorts bekräftelse för en person som kanske känner sig speciell eller lustig mot andra på något sätt.
Ribban har blivit lägre och lägre de senaste åren vilket är tråkigt , för tama krav helt enkelt. Frågan är vad man ska dra gränserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Du är nästan som en politiker som inte kan svara på en rak fråga utan går omvägar, får aldrig några klara svar? Tycker jag
Diagnoser är ju en sorts bekräftelse för en person som kanske känner sig speciell eller lustig mot andra på något sätt.
Ribban har blivit lägre och lägre de senaste åren vilket är tråkigt , för tama krav helt enkelt. Frågan är vad man ska dra gränserna.

Jadu kära forumkollega!:) Jag hade fått göka mycket, mycket mindre om jag inte hade gått verbala omvägar!:):) Sedan är det så, att jag har varit lite fööör rak viket har resulterat i flera avstängningar eftersom mitt raka sätt inte har gillats av moderatorerna!

Skulle jag säga: "Jag vill göka" så skulle folk bli irriterade. Om jag däremot säger: "Jag har ett förslag som nog kan vara av vääääldigt stort intresse för dig;)" och samtidigt lämna en Exit-dörr öppen för alla eventualiteter!:)^^

Men nu var det ju inte MacEnkronan's sexliv (vilket i och för sig många skulle kunna lära sig något av om vi hade haft detta som ett ämne:):D) vi skulle tala om, utan jag får helt enkelt konstatera att åsikter inte är av ondo utan för diskussionen framåt!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jadu kära forumkollega!:) Jag hade fått göka mycket, mycket mindre om jag inte hade gått verbala omvägar!:):) Sedan är det så, att jag har varit lite fööör rak viket har resulterat i flera avstängningar eftersom mitt raka sätt inte har gillats av moderatorerna!

Skulle jag säga: "Jag vill göka" så skulle folk bli irriterade. Om jag däremot säger: "Jag har ett förslag som nog kan vara av vääääldigt stort intresse för dig;)" och samtidigt lämna en Exit-dörr öppen för alla eventualiteter!:)^^

Men nu var det ju inte MacEnkronan's sexliv (vilket i och för sig många skulle kunna lära sig något av om vi hade haft detta som ett ämne:):D) vi skulle tala om, utan jag får helt enkelt konstatera att åsikter inte är av ondo utan för diskussionen framåt!:)

Humm jag föredrar rak

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Humm jag föredrar rak

Jag med.:) Men du vet...*viska*...moderatorer...politisk korrekthet...Jag föredrar det överheten vill...:D Fast indirekt!;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

MacEnkronan:
Man får tycka och tänka vad man vill. Jag föredrar också raka människor.
Men för helvete, är det verkligen nödvändigt att våldta forumet med 200 smilys/post? På vilket sätt är det bättre att använda 2-3 smilys efter varann än att bara använda en?
Sorry, nu gick jag med offtopic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om jag ska tolka din signatur så verkar du något avundsjuk på dessa människor? Hmm lägg energi på något annat...

Nej, min signatur syftar till en ursäkt som jag faktiskt såg mkt mer av för något år sen på swec. Nämligen att folk skrev inlägg och sedan avslutade med "jag har dyslexi så ni behöver inte påpeka mina stavfel". Detta är bara en ursäkt för att inte ha lärt sig skriva ordentligt.

Permalänk
Avstängd

Självklart ska man visa att man är glad!:D<3

Skrivet av Generalkyckling:

MacEnkronan:
Man får tycka och tänka vad man vill. Jag föredrar också raka människor.
Men för helvete, är det verkligen nödvändigt att våldta forumet med 200 smilys/post? På vilket sätt är det bättre att använda 2-3 smilys efter varann än att bara använda en?
Sorry, nu gick jag med offtopic...

Du verkar vara rätt TUFF i dina djärva uttalanden för att vara en person med ångest. Jag är en vääääldigt *glad:D* MacEnkrona och som glad Krona använder man mycket smileysar - andra dysterkvistar påverkar inte mig!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Tack SueCia!:)

Varför jag inte tror på social eller telefonfobi beror vidare på att detta var inte något som fanns tidigare, utan detta är något som har dykt upp EFTER det faktum att folk KAN gömma sig bakom SMS, MSN och vad vet jag...:) Så tjaa...jag tror inte på det, men som sagt, om ni säger att det är så, så är det väl så.:)

Jag var på väg hem från Tyskland och somnade på tåget. När jag vaknade tänkte jag: "Helvete vad TYST det är här:P". Halvt om halvt nyvaken ställde jag en fråga på engelska till en kvinna och med STEL och avvisande röst svarade hon på min fråga.:P Det var då det slog mig --> "(I) Ajuste så har vi korsat gränsen och är i Sverige ånyo:P". (På ditresan till Tyskland hade jag *skittrevligt* och skojade, tjoade och hade allmänt kul med i princip alla nationaliteter som bor i EU:D).

Så jag tror folk har ett STORT behov av att gömma sig och klämmer till med [valfri fobi], men om fobin finns, tveksamt så som jag ser det.:)

De som uttalade att jag skulle vara osmaklig, var god och se övriga exempel med Jonas Wahlström etc.:)

Du generaliserar inte lite du! Tycker dina argument är loja och du bygger upp dina påståenden med enstaka händelser ur ditt liv. Glöm inte att detta är din egna erfarenhet och det kan se väldigt olika ut beroende på vem och var man är. Sen måste jag bara inflika att den kvinnan du påstår dig ha "botat" knappast kan ha haft riktig fobi om hon blev botad genom att bara snacka lite skit med dig...

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A7X:

Du generaliserar inte lite du! Tycker dina argument är loja och du bygger upp dina påståenden med enstaka händelser ur ditt liv. Glöm inte att detta är din egna erfarenhet och det kan se väldigt olika ut beroende på vem och var man är. Sen måste jag bara inflika att den kvinnan du påstår dig ha "botat" knappast kan ha haft riktig fobi om hon blev botad genom att bara snacka lite skit med dig...

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Gräset är oftast alltid grönare på andra sidan!:D<3:D Detta året flyttar jag utomlands om allt går som jag vill!:D:D Fy fan vad skönt det det ska bli att slippa Sverige!:D Och styrelsemötena förlägger vi *:Dalltid:D* under sommarhalvåret!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Du verkar vara rätt TUFF i dina djärva uttalanden för att vara en person med ångest. Jag är en vääääldigt *glad:D* MacEnkrona och som glad Krona använder man mycket smileysar - andra dysterkvistar påverkar inte mig!:):D

Och för att man har problem med ångest blir man per automatik en fjolla, eller hur menar du nu? Som någon redan påpekat, du generaliserar grovt och verkar inte riktigt veta vad du pratar om. Hur som helst, härligt att du känner dig glad i.a.f. Jag överlever nog dina smile-väggar även om det svider lite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Generalkyckling:

Och för att man har problem med ångest blir man per automatik en fjolla, eller hur menar du nu? Som någon redan påpekat, du generaliserar grovt och verkar inte riktigt veta vad du pratar om. Hur som helst, härligt att du känner dig glad i.a.f. Jag överlever nog dina smile-väggar även om det svider lite

Vet ej.:) Men som någon annan sade här: Många säger att de är blyga och är med i Let's Dance. Jag antar att det jag försöker säga är att ditt beteende vs. sjukdomen...ja...jag får det inte att gå ihop. Men så är jag ingen läkare.:) Och smileysarna jag förstår inte vad de har med saken att göra?:O Svida...I am lost!:O

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar delade*
Ni får fortsätta er diskussion här istället.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Jag tror inga sjukdomar existerar överhuvetaget, det är bara ord/namn som lata personer har hittat på för att slippa arbeta!
Ta förkylning som exempel, så är det bara en reaktion som uppstår när vi har till exempel har för många rhinovirus i kroppen, men samtidigt så har vi "alltid" såna virus och kroppsliga motåtgärder, så när är vi förkylda? Jävla trams, ut och arbeta med er säger jag bara åt folk som påstår sig vara förkylda!

Nå, skämtåsido gäller detsamma fobier. Vi alla har olika grader av rädsla för olika ting, men när det kommer över en viss grad så kallar vi det för fobi. Det innebär inte att en person som har en väldigt liten grad av fobin kan jämföra sig mot någon extremt hög grad. Att sedan personer missbrukar fobi, dyslexi etc och skyller på detta är en helt annan femma.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Låt mig förklara social fobi på ett sätt som vem som helst, t.o.m. Enkronan förstår med ett inte allt för överdrivet exempel.

När man behöver gå ut och slänga soporna men inte gör det för det är dagsljus och man kan råka på någon granne eller än värre någon gammal skolkamrat eller släkting. Så man väntar tills alla sover. Man ställer klockan på 04, sätter på sig hoodie och solglasögon och öppnar dörren så försiktigt att man inte ens stör en katt, självklart efter att man försäkrat sig om att ingen står i trappen genom att med örat mot dörren lyssna efter tecken på liv. När man känner sig tillräckligt modig så tar man djupa andetag och stiger ut i ingenmansland. Huvudet värker av ansträngningen när man samtidigt som man ser till att göra så lite ljud ifrån sig som möjligt även håller utkik i natten genom solglasögonen och lyssnar efter människor genom vindens brus. När man kommit fram till sopsorteringen så ser man till att slänga soporna så långt in som möjligt för att ingen ska kunna misstänka att någon varit ute i natten och slängt sopor och därmed kanske komma på en. När man är på väg tillbaka så öppnar sig portdörren och någon tidig fabriksarbetare går ut för att sätta sig på cykeln och åka till jobbet. Även om människan inte lägger märke till en så är upplevelsen obehaglig. Det susar i skallen, det blir svårt att svälja och att andas och man kissar på sig. Med dyblöta byxor halvspringer man in, låser om sig så tyst man kan och sätter sig ner och börjar gråta.

Det är fobi.

Om någon säger att den har teflonfobi eller socialfall, så är det med största sannolikhet BS. Ingen läkare eller psykolog har sagt ett jota om påstående personens psykiska hälsa. Ingen diagnos har ställts. Det är, oftast, ren BS. Ren BS.
Om du vill bidra till att göra världen till en sämre plats så kan du fortsätta använda fel ord för fel ändamål om fel människor till fel saker. Om du vill göra det enda rätta så slutar du tro på vad än folk säger för BS och börjar använda ord där de hör hemma.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Fobi = Starkt överdriven rädsla för "något"...

Idag så finns det väl fobier för/mot så gott som ALLT eller hur?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har fobi mot folk med fobier

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Fobi = Starkt överdriven rädsla för "något"...

Idag så finns det väl fobier för/mot så gott som ALLT eller hur?

Har alltid funnits fobier mot allt som kan finnas och inte finnas. Det har inte med själva tiden, situationen eller objektet att göra utan mer om att förskjuta andra rädslor. Exempelvis så kan man kanske utveckla en fobi för döden om man gått och oroat sig över sina studieresultat under en längre tid. Typ.
Antagligen så hade grottmänniskor även de fobier, mot att himlen skulle ramla ner i huvudet på dem eller att trampa på någon orm. Typ.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Klart att folk kan känna överdriven/ogrundat rädsla för någonting och då funkar det ju inte att gå fram till personen och säga att han egentligen inte känner rädsla om han gör det -_-

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X