Permalänk
Medlem

Intellimouse 3.0. För låg dpi för mig?

Hej!

Jag har en ms intellimouse explorer 3.0 och upplever att sensitiviteten är för låg, har det med dpi att göra?
Problemet uppenbarar sig allra mest i sc2 där jag har max sensitivitet inställt. Sensitiviteten är också på max i w7.

Har kikat runt lite o sett att dpi´n på min mus är relativt mkt lägre än på andra möss/spelmöss, har jag missat något eller är det ny mus som gäller om jag vill få högre sensitivitet?

Permalänk
Medlem

Man brukar kunna få ruskigt hög sens om man maxar ingame och i windows, men vem vet vad ni starcraft spelare kan hantera för sens ;P

Men som du tror, köper du en mus med högre DPI så borde du kunna få högre sens också.

Permalänk
Medlem

Jadu, enda jag vet är att jag har högre sensibilitet än mina vänner. Tror inte det är extremt högt dock ^^ (någon bra sc2-spelare är jag inte heller för den delen :D, men blir kanske lite bättre om jag får upp sensibiliteten )
Tack för input!

Permalänk
Medlem

Högre DPI = högre känslighet på musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naess:

Hej!

Jag har en ms intellimouse explorer 3.0 och upplever att sensitiviteten är för låg, har det med dpi att göra?
Problemet uppenbarar sig allra mest i sc2 där jag har max sensitivitet inställt. Sensitiviteten är också på max i w7.

Har kikat runt lite o sett att dpi´n på min mus är relativt mkt lägre än på andra möss/spelmöss, har jag missat något eller är det ny mus som gäller om jag vill få högre sensitivitet?

Jag har en Razer mamba 4G och på den kan man ha 6400 DPI, Ruskigt snabbt så om du har gjort max på W7 inställningarna så får du nog köpa en ny mus som har mer DPI att erbjuda

Permalänk
Medlem

Tack alla! Ny mus får det bli. Även om det är lugnt för windowsbruk så vill jag inte tappa skill-% i exempelvis sc2 pga något så onödigt som för låg dpi på musen

Heja