Permalänk
Proffsmoddare

Projekt - Ultramodifierad Asus EeePC 900

Hallå SweC!

Tycker nästan aldrig man ser några projekt som har något med laptops att göra. Så tänkte försöka drar igång något och med detta projekt kommer jag ta in mycket som ni säger och behöva hjälp och förslag.

Hur som helst, när Asus EeePC 701 kom för ett antal år sen så köpte jag mig en direkt. Väldigt moddvänlig och kom fort fram mycket guider på internet för dvs grejer. Dock kom EeePC 900an så jag uppgraderade mig. 900an var inte lika simpel att förstå när de gäller moddning. Men inte omöjlig. Tycker de är en perfekt liten netbook. Många stör ju sig på netbooks men tror dom inte riktigt förstår vad syftet med dom är, surfa, office, musik, simplare filmer. Det funkar den perfekt för.

Hur som helst, de jag moddat med min EeePC 900 hitills är att jag satt in en touchscreen panel, bluetooth, antenn till wlan kortet. En ny mini pci-e SSD är påväg eftersom den som sitter i är otroligt seg och gör att hela datorn går lite långsamt. Ett galleri för dessa saker skapade jag för ett tag sen.

Det jag vill göra nu är att få in så mycket grejer som möjligt i denna dator. En sak jag funderat på redan är att sätta in en usb-gps modul. Ska jobba på att försöka få in den någonstans. Kom med förslag, ju sjukare ju bättre. Så onödigt som möjligt uppskattas!

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

led belysning för tangentbordet vore nice

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Haptic:

led belysning för tangentbordet vore nice

Det har jag också klurat på en hel del. Tyvärr är de inte mycket plats mellan tangentbordet och under. Sen är de inte så genomskinligt heller. Dock har jag funderat på att sätta två dioder som lyser över tangentbordet.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Det har jag också klurat på en hel del. Tyvärr är de inte mycket plats mellan tangentbordet och under. Sen är de inte så genomskinligt heller. Dock har jag funderat på att sätta två dioder som lyser över tangentbordet.

fungerar ju det också, och för extra "cool faktor" använd RGB led's

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Haptic:

fungerar ju det också, och för extra "cool faktor" använd RGB led's

Det är jag tyvärr inte så mycket för. Kallvita dioder tycker jag är härligast. Men de är väl en smaksak.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Det är jag tyvärr inte så mycket för. Kallvita dioder tycker jag är härligast. Men de är väl en smaksak.

ok

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Någon typ av 3G modem/telefon som tillåter dig att surfa, ringa och smsa vorre fett. Har aldrig riktigt förstått varför man inte kan ringa på t ex Tele2s 3G modem Någon som har ett vettigt svaR?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Någon typ av 3G modem/telefon som tillåter dig att surfa, ringa och smsa vorre fett. Har aldrig riktigt förstått varför man inte kan ringa på t ex Tele2s 3G modem Någon som har ett vettigt svaR?

För att telefon (prata) och 3g(Data) använder olika protokoll /tekniker (tror jag) drf som tex viber samtal laggar men inte vanliga..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Men jag har en HTC 7 trohpy, med den kan jag antingen köra som en 3G dongle med USB sladd eller skapa ett trådlöst nätverk med min telefon.

Varför inte stoppa i lite extra kretsar för att erbjuda telefoni med 3G dongle. Jag har varit ett stort fan av att använda det!
Typ sammankopplat med skype

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av 19KeVVa93:

Någon typ av 3G modem/telefon som tillåter dig att surfa, ringa och smsa vorre fett. Har aldrig riktigt förstått varför man inte kan ringa på t ex Tele2s 3G modem Någon som har ett vettigt svaR?

Jo de har jag sett en som gjorde här på forumet. Tycker de är lite intressant med moddning av laptops eftersom de nästan inte görs alls. Har dock inte så mycket erfarenhet av 3G modem osv... Något förslag på ett så litet som möjligt, usb ska de vara?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Uppdaterat med SSD

Tog ju och beställde mig en ny och snabbare SSD till EeePCn och satte in idag. Gjorde rejäl skillnad kan jag säga. Lite pics här:

Package!

Tyckte detta var nice, dom skicka med en usb adapter för att kunna koppla in via usb om man vill.

32gb istället för 16gb. Och sjukt mycket snabbare.

Går ju otroligt fort att bytta hd i denna iaf haha.

Gamla.

Nya.

Innan, inte konstigt datorn är seg med 5mb skriv.

En aning skillnad.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Awesome!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Snacka om skillnad !
Vad gick den lilla filuren på ?
Fränt att man får en ssd:cage och kablage

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Tyty

Skrivet av KsKz_91:

Snacka om skillnad !
Vad gick den lilla filuren på ?
Fränt att man får en ssd:cage och kablage

8-900kr. Jo de är nice, slängde i gamla i den som en liten extra disk.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

8-900kr. Jo de är nice, slängde i gamla i den som en liten extra disk.

Inte så illa
Finfint

Permalänk

nice! gillar Netbook moddar

nån som minns den här netbooken som hade en dock för diverse olika gadgets (bl.a "voip telefon" och gps):
http://www.dailytech.com/VIA+Showcases+NanoBook+UMD+Reference...
video: http://www.youtube.com/watch?v=V6EARjjCm_g&feature=player_emb...

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!