Min första spel mus, använder "palmgrip", hjälp!?

Permalänk

Min första spel mus, använder "palmgrip", hjälp!?

Som titeln säger så ska jag köpa min första spel mus. Använder "palmgrip" och spelar väldigt mycket fps. Vill gärna ha en del knappar på musen (för att byta vapen, granat mm). Spelar lite crysis just nu och märker att lite fler knappar på musen vore bra att ha Funderar just nu på razer naga eftersom den har många knappar som verkar vettigt placerade. Min enda fundering över detta är att musen inte verkar bra anpassat för "palmgrip" och att den är tydligen ganska liten. Någon som har erfarenhet med denna mus som använder "palmgrip" och spelar en del fps?

Tack för svar

PS. När vi ändå är inne på ämnet så undrar vad ni skulle rekomendera för musmatta, vill ha en i liten-mellan storleken, har inte så mycket plats på mitt skrivbord med högtalare och allt

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Avstängd

WTF, vad är "palmgrip" ? Lolz.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

WTF, vad är "palmgrip" ? Lolz.

Om jag inte minns fel är det det "vanliga" greppet, där man lägger hela handflatan över musen och kontrollerar genom att röra hela armen.

Sedan finns det två grepp till. Sök på youtube: NCIX tech tips mouse så borde en snabb guide dyka upp.

OT: Jag tror absolut inte att Naga är något för dig. Den är anpassad till MMO, och är inte palmgrip. Själv använder jag en billig "gaming" mus från Clas Olson (Jag vet! XD). Jag tror företaget hette X7 eller något.

Dock är musen ingen dålig. Den har två programerbara knappar på vänster sida, en programerbar knapp ovanpå, snabbyte av DPI, och "anti vibrate" när man lyfter musen. Bäst av allt: palm grip och medelstor, samt billig! =D

Permalänk

Hade för mig att det hette så, vad är det korrekta namnet på det då?

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

WTF, vad är "palmgrip" ? Lolz.

Lolz. Man låter hela handen vila mot musen istället för att klicka med enbart fingertopparna.

OnT: Kolla in Logitech G400.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Varför inte låta ens första ''spelmus'' vara Boomslangen i swecs ''Marknad''? hade vart nått? Musmatta: razer sphex, lagom stor och perfa.

+1 för Logitech G400 annars, den är helt okej (så ni inte tror att jag gör reklam för razer här ).

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Lolz. Man låter hela handen vila mot musen istället för att klicka med enbart fingertopparna.

OnT: Kolla in Logitech G400.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar, dock inte riktigt vad jag letar efter.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av Meatwipe:

Varför inte låta ens första ''spelmus'' vara Boomslangen i swecs ''Marknad''?

Vet faktiskt inte vad detta innebär

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Vet faktiskt inte vad detta innebär

http://www.sweclockers.com/annons/63822-razer-boomslang-colle...

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk

Haha, det var en intressant mus

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk

Ska nämnas att dessa såldes för 30kr styck för ett år sen typ. 400kr är ett skamligt överpris då säljaren troligtvis köpt den för just 30kr, har själv ett par vänner som "hamstrade" dessa.

Permalänk
Medlem

på Razer naga får man med 3 olika grepp palmgrip, clawgrip och någon 3dje. http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_IE/pd/productID....
så gillar du det inte kan du bara byta till något annat

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Qpad 5k kanske?

(omg inte naga, den är för liten (om du har stora händer är den hopplös))

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Tack för svaren, funderar just nu på logitech g700, skulle den vara ett bättre altrnativ för naga?

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Om du gillar plast, köp razer!

Permalänk

Ja, har ju hört att byggkvaliten är lite sådär på razer produkter X)

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk

Gör ett slag för en prisvärd mus. ACE Edge 3200. Finns för 299 spänn i flertalet butiker.
Skön passform, utbytbar sidodel som kan ge stöd åt lillfingret om man vill. Vikter att lägga i med mera...
Keramiska fötter dessutom som inte slits ett enda dugg. Har haft den och använt den flitit (30+ timmar varje vecka på jobbet) sedan ett år tillbaka.

Permalänk

Logitech G500! Använder själv den och är j*vligt nöjd på grund av dem tre programmerbara knapparna vid tummen, samt två knappar för att kunna ändra dpi'n (fem olika dpi lägen). Helt enkelt en ordentligt och stabil mus med vikter för att anpassa tyngden

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Använder själv "palmgrip" och jag tycker att Steelseries Ikari Laser är grymt skön.

Permalänk
Medlem

Mionix naos 3200 skönaste musen jag vet , använder själv palmgrip

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera Edge3200 från Ace of Sweden. Fullstor mus, men programerbara knappar, samt bra tyngd, och fullt stöd för ring och lillfinger.

Personligen kör jag Razer Naga, visst den är lite för liten, men det går om man har Epic versionen, så att man kan byta ut sidan (Vilket jag inte har derp).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Steelseries Ikari för palmgripp. Kör själv med den och det greppet, och det funkar grymt!

Permalänk

Även jag rekommenderar Ace Edge 3200. Go att hålla i, lagom tyngd och tål hur mycket stryk som helst!

Permalänk

Någon mus med ganska många knappar då?

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk

Steelseries sensei om du har råd

Permalänk
Medlem

Logitech g700 är oslagbar.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

WTF, vad är "palmgrip" ? Lolz.

Gillar att du har Albert Einstein som visningsbild och skriver sådär xD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Slipknot882222:

Tack för svaren, funderar just nu på logitech g700, skulle den vara ett bättre altrnativ för naga?

G700 ligger ungefär som G400 (G400 är för övrigt identisk i utförande med MX518) och är en lämplig palm-mus om storleken passar.

Variabel sence på knapptryck är riktigt nice för när man kör scope på longrange. Dessutom ligger de 4 tumknapparna OK. Tumknapparna kunde varlit lite längre fram tycker jag, men de funkar OK för min hand i alla fall (medium-large 20cm från handled till långfingerspets).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Någon mus med ganska många knappar då?

razer naga