Permalänk
Medlem

Nvidia eller Radeon?

vilket av dessa två skulle prestera bäst i bf3?
(och snälla skriv inte att de är för dåliga och att jag borde skaffa ett annat kort, jag vet men skall ha en av dessa tillsvidare då jag har råd att uppgradera )

Permalänk

Det senare..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

http://gpuz.techpowerup.com/12/02/14/hxk.png
http://gpuz.techpowerup.com/12/02/14/5gg.png

vilket av dessa två skulle prestera bäst i bf3?
(och snälla skriv inte att de är för dåliga och att jag borde skaffa ett annat kort, jag vet men skall ha en av dessa tillsvidare då jag har råd att uppgradera )

Men hur mycket pengar har du idag och vad har du för kort idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Men hur mycket pengar har du idag och vad har du för kort idag?

jag har nvidia gt 240, och har precis uppgraderat cpu, ram och moderkort så tar nog nån månad innan jag kan uppdatera grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

http://gpuz.techpowerup.com/12/02/14/hxk.png
http://gpuz.techpowerup.com/12/02/14/5gg.png

vilket av dessa två skulle prestera bäst i bf3?
(och snälla skriv inte att de är för dåliga och att jag borde skaffa ett annat kort, jag vet men skall ha en av dessa tillsvidare då jag har råd att uppgradera )

Svårt att säga då Nvidia korten har något mer transistorer men ca 70 lägre i minnesfrekvens samt gpu klock.
Blir svårt att avgöra utan några tester. Har du kortet i din hand och hur i helvete ska du kunna spela med de korten? Känner en kille som har 260GT och han fick bara 20 fps i low sam lägsta resolution på bf3. Nästan ospelbart men han blev van.

Själv skulle jag gissa på att Radeon kortet är mycket mer kraftfull.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Svårt att säga då Nvidia korten har något mer transistorer men ca 70 lägre i minnesfrekvens samt gpu klock.
Blir svårt att avgöra utan några tester. Har du kortet i din hand och hur i helvete ska du kunna spela med de korten? Känner en kille som har 260GT och han fick bara 20 fps i low sam lägsta resolution på bf3. Nästan ospelbart men han blev van.

Själv skulle jag gissa på att Radeon kortet är mycket mer kraftfull.

har bägge korten hemma, spelar med nvidian nu och har 30-40 fps med texture på high och resten på low tror jag
men skall prova med det andra kortet och se vad jag får

Permalänk
Medlem
Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem

Jag brukar kika här när jag vill ha en ungefärlig uppskattning om hur olika kort presterar. Enligt den tabellen så är skillnaden marginell , mätbar men knappt märkbar.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Ta nvidia kortet, eftersom den har bättre memory (GDDR5), ifall du kan så kan du clocka Mhz'n lite ochså.

nvidia+bf3=<3

Visa signatur

ASUS Z270E Strix Gaming | H115i cooler , Core i7-7700k @4,2Ghz | ASUS GTX 1080 ROG Strix | SSD Samsung 850 PRO,128 GB | SSD M.2 Samsung 950 PRO 256GB | DDR4 Corsair Dominator 3200mhz | ASUS Xonar Essence STX | PSU, Corsair AX 1200i| Chassi, Phanteks Evolve Tempered Glass | | Asus 24" 144hz 3D Ready.

Permalänk
Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

jag har nvidia gt 240, och har precis uppgraderat cpu, ram och moderkort så tar nog nån månad innan jag kan uppdatera grafikkortet

Men vilket kort har du tänkt på sen då? För jag tänker om du spar de här extra kronorna som du har kvar, då kan du ju kanske få ihop till ett kort som ligger några hundra lappar högre än det du tänkt eller så köper du något annat som bara är skoj för de här pengarna.:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Men vilket kort har du tänkt på sen då? För jag tänker om du spar de här extra kronorna som du har kvar, då kan du ju kanske få ihop till ett kort som ligger några hundra lappar högre än det du tänkt eller så köper du något annat som bara är skoj för de här pengarna.:D

väntar och ser vad nvidia har att erbjuda med kepler

Permalänk
Hedersmedlem

Om du ska spela lite nyare spel skulle iaf inte jag köpa ett så billigt alternativ. Nej ett kort för runt 1500:- borde ge mer kräm i spel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

inte för o jävlas men du menar NVIDIA eller AMD och Geforce eller Radeon. Nvidia och AMD är två företag, Geforce & Radeon är graffikort. Och ATi Finns inte längre

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Kommer inte nvidiakortet trycka ned spelet i dx9 och på så vis prestera bättre än radeon-kortet? =p

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Kommer inte nvidiakortet trycka ned spelet i dx9 och på så vis prestera bättre än radeon-kortet? =p

Du har ett fel bara, BF3 klarar inte DX9 vilket innebär att han kan bara köra spelet i DX10 eftersom att det är det enda DX det kortet klarar att leverera till BF3, dock är det ju sant att han får bättre prestanda med Nvidia kortet på grund av att den inte har DX11 support.

Men sen vet inte jag om det går att ändra i settingsfilen i Dokument, om den ens finns och tvinga spelet att köra i en viss DX, som man kunde i BC2. Har inte varit kolla detta eftersom jag själv inte har behöft ändra DX och om det går så spelar det ingen roll vilket han tar i så fall, en lägre DX ger ju inte så mycket, kortet i sig lär ju orka också och det har ju dessa kort svårt med.