Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Jag hade inga planer på att flytta innan detta. Men det känns ju inte så kul att bo kvar med en sån skitstövel till värd. Jag kan även tänka mig att den service jag skulle få om jag stannar kvar skulle bli avsevärt sämre än normalt. Kan ju bara nämna att man nu gjort färdigt ALLA badrum i huset men man har inte ens varit och kopplat in vattnet till duschen i mitt badrum, det fick jag göra själv. För att inte tala om våtrumsmattan som troligtvis inte sätts upp förrän jag flyttar ut.

Inte för att vara sådan, men det låter som att du och hyresvärden har en djupare konflikt. Om en hyresvärd (ponera att denne väljer detta) inte vill sätta in våtrumsmatta så låter det som att någon eventuell handling från din sida har väckt dennes misshag. Jag menar det är ju en rätt drastisk åtgärd att inte koppla in vatten eller nämnda matta...:) *Funderar stillsamt*... Jag menar hade det varit min värd - och jag inte gjort något för att väcka dennes misshag - hade jag tagit det hela till hyresnämnden och helt enkelt ge värden lägre hyra tills denne åtgärdat var du enligt lag har rätt till.:) Värden kan inte strunta i att ge dig vatten. Däremot finns det ett annat fall som berörde ett fall avseende en BR, men det var en helt annan situation och rörde som sagt BR, men i HR så kan inte värden frånsäga sig vissa nödvändigheter som i detta fallet vatten etc.

Säkert att det inte ligger något annan i bakgrunden som du "glömt" att berätta?:) *Frågar med vänlig röst:)*

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte haft någon konflikt med varken hyresvärden eller hans undetrsåtar innan detta. Tvärtom har jag haft ett relativt bra förhållande till dom. Jag har ju jobbat i ett av hans företag tidigare och det har funkat bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Nej, jag har inte haft någon konflikt med varken hyresvärden eller hans undetrsåtar innan detta. Tvärtom har jag haft ett relativt bra förhållande till dom. Jag har ju jobbat i ett av hans företag tidigare och det har funkat bra.

Ok då förstår jag.:) Han [hyresvärden] leker feodalherre och vill tjäna lite pengar på kuppen låter det som... Morr...:S Grr...:@ Lider med dig.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tänkte dra upp den här gamla tråden igen då det snart gått ett år sen detta hände och ännu har ingen varit här och gjort färdigt badrummet eller ens tänkt på att koppla in vattnet. Två ggr har hantverkare varit här i andra ärenden och jag har båda gångerna sagt till dom om badrumemt och de har spelat oförstående och sagt att det ska ordnas. Inget har hänt. Vilka j-a tomtar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Tänkte dra upp den här gamla tråden igen då det snart gått ett år sen detta hände och ännu har ingen varit här och gjort färdigt badrummet eller ens tänkt på att koppla in vattnet. Två ggr har hantverkare varit här i andra ärenden och jag har båda gångerna sagt till dom om badrumemt och de har spelat oförstående och sagt att det ska ordnas. Inget har hänt. Vilka j-a tomtar.

Hyresnämnden och avdrag på hyra hade jag sagt då....

Permalänk
Musikälskare

Städningen spelar ingen roll, de ska han skita i, men jag kan tänka mig att lukter är något man kan anmärka

Sen vet vi ju inte HUR mycket det luktar hehe Men överlag tycker jag din hyresvärd har varit osmidig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av killawife:

Tänkte dra upp den här gamla tråden igen då det snart gått ett år sen detta hände och ännu har ingen varit här och gjort färdigt badrummet eller ens tänkt på att koppla in vattnet. Två ggr har hantverkare varit här i andra ärenden och jag har båda gångerna sagt till dom om badrumemt och de har spelat oförstående och sagt att det ska ordnas. Inget har hänt. Vilka j-a tomtar.

Du har alltså fortfarande ingen våtrumsmatta eller ens vatten badrummet?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Vattnet kopplade jag in själv efter en vecka då det var uppenbart att ingen tänkt göra nåt men i badrummet ser det ut så här:

Uploaded at ImageFra.me

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Alla med katt i lägenhet har väl kattlådan i badrummet, kattkiss luktar oavsett vad man gör så jag tycker värdens problem är överdriven eller så hatar han förmodligen katter.

Jag lämnade in bilen en gång på märkesverkstad för vi har hund också, verkstan ringer och säger de vägrar göra jobbet de skulle göra för mekanikern är allergisk och vi måste göra rent bilen först, gissa om att jag hämtade bilen och tog den till annan verkstad.

Om mekanikern är allergisk får dom väl ta en annan, svårare än så är det inte....

Permalänk
Avstängd

Tycker faktiskt det är något lurt i allt detta.. TS väljer att skriva på Swec om saker som är rena lagbrott.. Väldigt konstigt att inte detta dragits vidare till hyresnämnden osv. Sen att koppla in vattnet själv, ja det blir kul för dig att bli krävd på ersättning sen när det är fuktskador då ingen våtrumsmatta finnes...

För att en hyresvärd ska anmärka på lägenheten ska den lukta fan så mycket kass piss å vara redigt sketen!!

Verkligen något som inte stämmer här.. Men svårt att välja parti när man bara får höra one side of the story, men det vet ni ju alla att det är; hoppas jag ?!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Alla med katt i lägenhet har väl kattlådan i badrummet, kattkiss luktar oavsett vad man gör så jag tycker värdens problem är överdriven eller så hatar han förmodligen katter.

Jag lämnade in bilen en gång på märkesverkstad för vi har hund också, verkstan ringer och säger de vägrar göra jobbet de skulle göra för mekanikern är allergisk och vi måste göra rent bilen först, gissa om att jag hämtade bilen och tog den till annan verkstad.

Om mekanikern är allergisk får dom väl ta en annan, svårare än så är det inte....

Jag har katter men det luktar aldrig kattpiss, man tömmer ju regelbundet för att slippa det....
E inte kul att komma hem till folk där det luktar eller ser förjävligt ut när man ska utföra ett jobb.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Inge lurt alls. Jag har inte tagit detta vidare av två anledningar:
Mina katter har rvit sönder tapeten på flera ställen och jag har tänkt åtgärda det innan jag flyttar. Vill inte göra det nu då det finns en risk att de skulle riva sönder den nya tapeten direkt. Blir det en riktig konflikt mellan mig och hyresvärden så skulle de säkert besikta lägenheten och då skulle jag få detta emot mig.
Jag orkar inte tjafsa om småskit. Sen jag flyttade in har jag haft flera fel i lägenheten, vattenkranar, värmen, dörrlås och annat. Istället för att ringa till vaktmästaren om detta så har jag fixat det själv.Jag tycker bara det är jobbigt at ha folk springande här och att man ska behöva förlita sig på andra så allt som oftast gör ett skitdåligt jobb. Om jag drar in hyresnämden i detta så kommer jag bli tvungen att flytta nästan omgående vilket är jobbigt och jag komer att vara tvungen att samla bevis mot min hyresvärd för att bevisa att det jag säger är sant, vilket också är väldigt jobbigt. Det enda jag kan få ut av det är att jag får badrummet fixat(vilket jag skiter fullständigt i just nu) samt möjligen ersättning för att standarden har varit sänkt under de månader jag bott här, vilket jag inte heller bryr mig om.

Sen har jag faktiskt kollat rätt noga på det här med hyresvärdens skyldigheter och rättigheter och inget han har gjort är direkt olagligt. Det finns ingen bortre gräns för hur lång tid man som hyresgäst kan tvingas vara utan vatten eller våtrumsmatta, endast att man kan kräva skadestånd vid olägenhet.

Skulle de bli en fuktskada p.g.a att man inte gjort klart badrummet efter att jag påpekat detta tre gånger så är det INTE mitt ansvar så länge inkopplingen av vattnet är fackmannamässigt utfört, vilket den är. Att det däremot kommer vatten på gipsskivan(som inte är en godkänd våtrumsskiva) varje gång jag duschar är ju inget jag kan hjälpa. Jag försöker dock undvika detta så gott det går.

Det luktar inte kattpiss i min lägenhet nromalt sett och den är inte skitig, bara stökig och ostädad. Fast jag städade den faktiskt i höstas efter att jag gjort denna tråden och då var den fräsch ett tag. Nu behöver den städas igen.

Skrivet av Pissespann:

Tycker faktiskt det är något lurt i allt detta.. TS väljer att skriva på Swec om saker som är rena lagbrott.. Väldigt konstigt att inte detta dragits vidare till hyresnämnden osv. Sen att koppla in vattnet själv, ja det blir kul för dig att bli krävd på ersättning sen när det är fuktskador då ingen våtrumsmatta finnes...

För att en hyresvärd ska anmärka på lägenheten ska den lukta fan så mycket kass piss å vara redigt sketen!!

Verkligen något som inte stämmer här.. Men svårt att välja parti när man bara får höra one side of the story, men det vet ni ju alla att det är; hoppas jag ?!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Inge lurt alls. Jag har inte tagit detta vidare av två anledningar:
Mina katter har rvit sönder tapeten på flera ställen och jag har tänkt åtgärda det innan jag flyttar. Vill inte göra det nu då det finns en risk att de skulle riva sönder den nya tapeten direkt. Blir det en riktig konflikt mellan mig och hyresvärden så skulle de säkert besikta lägenheten och då skulle jag få detta emot mig.
Jag orkar inte tjafsa om småskit. Sen jag flyttade in har jag haft flera fel i lägenheten, vattenkranar, värmen, dörrlås och annat. Istället för att ringa till vaktmästaren om detta så har jag fixat det själv.Jag tycker bara det är jobbigt at ha folk springande här och att man ska behöva förlita sig på andra så allt som oftast gör ett skitdåligt jobb. Om jag drar in hyresnämden i detta så kommer jag bli tvungen att flytta nästan omgående vilket är jobbigt och jag komer att vara tvungen att samla bevis mot min hyresvärd för att bevisa att det jag säger är sant, vilket också är väldigt jobbigt. Det enda jag kan få ut av det är att jag får badrummet fixat(vilket jag skiter fullständigt i just nu) samt möjligen ersättning för att standarden har varit sänkt under de månader jag bott här, vilket jag inte heller bryr mig om.

Sen har jag faktiskt kollat rätt noga på det här med hyresvärdens skyldigheter och rättigheter och inget han har gjort är direkt olagligt. Det finns ingen bortre gräns för hur lång tid man som hyresgäst kan tvingas vara utan vatten eller våtrumsmatta, endast att man kan kräva skadestånd vid olägenhet.

Skulle de bli en fuktskada p.g.a att man inte gjort klart badrummet efter att jag påpekat detta tre gånger så är det INTE mitt ansvar så länge inkopplingen av vattnet är fackmannamässigt utfört, vilket den är. Att det däremot kommer vatten på gipsskivan(som inte är en godkänd våtrumsskiva) varje gång jag duschar är ju inget jag kan hjälpa. Jag försöker dock undvika detta så gott det går.

Det luktar inte kattpiss i min lägenhet nromalt sett och den är inte skitig, bara stökig och ostädad. Fast jag städade den faktiskt i höstas efter att jag gjort denna tråden och då var den fräsch ett tag. Nu behöver den städas igen.

Jag tror också att det är något lurt med hela historien.:P Svenskar brukar vara SNABBA SOM FAN :D;) när det kommer till ersättning och/eller att få rätt (oavsett i vilken form den kommer i) just för att många blir så glada av att de får något gratis/att få rätt är viktigt för många oavsett hur stor striden blir. Pröva!:D Lägg ut låt oss säga 1 000 overaller utanför en portuppgång: inom några timmar kommer de 1 000 overallerna vara nere på noll. Behövde stadsborna som bor i lägenhet overallen? Förmodligen inte, men den var gratis. Jag ställde ut en TJOCKSKÄRM med värdelös färgupplösning...PANG PREGO den var borta på mindre än en timma.xD

Även om du tillhör den icke giriga skaran av svenskar så är det lurt så tillvida att 99% hade valt att:
a) föra sin talan i nämnden (det är ju gratis:D;))
b) flyttat
c) i vissa fall dragit ärendet till domstol.

Jag frågade dig ju tidigare om detta och du svarade nekande. Men nu så känns det som att det ligger något mer bakom från din sida som vi inte känner till.:P Bara det faktum att du bor kvar (hade det varit Stockholm där det bevisligen ÄR svårt att få lägenhet hade jag förstått dig:)) i samma lägenhet och inte flyttar tycker jag verkar märkligt.:O:O

Du verkar händig så skadan på tapeten hade jag fixat/bett en professionell inom yrket avseende tapeter verksam person fixa. Jag kan inte bedöma om det är "småskit"/småsaker som du inte tycker är värda att ta upp till prövning eller inte men i min bok är det saker man inte ska behöva stå ut med i sitt boende under en längre tid (ett halvår eller mer).

Oavsett skäl hit och dit, vems felet är eller inte är så är mitt tips till dig! FLYTTA!:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Det där med kattpiss är en myt, våran katt bokstavligen använde en rum som kattlåda..
Lägenheten skulle ändå renoveras efter oavsett katt piss.
Han som bytte parketgolvet kände inte av någon kattpiss alls, ingenting alls och han har allergi mot katter.. Nada.
Och han sa att många lurar hyresgäster på det här sättet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Det där med kattpiss är en myt, våran katt bokstavligen använde en rum som kattlåda..
Lägenheten skulle ändå renoveras efter oavsett katt piss.
Han som bytte parketgolvet kände inte av någon kattpiss alls, ingenting alls och han har allergi mot katter.. Nada.
Och han sa att många lurar hyresgäster på det här sättet.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant.:) DOCK: så finns risken för att "han som bytte parkettgolvet sa", blir lite samma sak som med "Säljaren sa att". Inget mot dig nu!:)<3

Jag försöker se båda sidor av problemet samt försöka se det ur flera synvinklar.:)

Problemet är att vår sedan många år avlidna farmors stuga skulle städas ur och enligt mor som utförde denna åtgärd så luktade det kattpiss. MEN det kanske är skillnad på en stuga på landet och ett lägenhetsgolv?:)

Men VÄLDIGT intressant om det du säger stämmer!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Intressant.:) DOCK: så finns risken för att "han som bytte parkettgolvet sa", blir lite samma sak som med "Säljaren sa att". Inget mot dig nu!:)<3

Jag försöker se båda sidor av problemet samt försöka se det ur flera synvinklar.:)

Problemet är att vår sedan många år avlidna farmors stuga skulle städas ur och enligt mor som utförde denna åtgärd så luktade det kattpiss. MEN det kanske är skillnad på en stuga på landet och ett lägenhetsgolv?:)

Men VÄLDIGT intressant om det du säger stämmer!:):D

Nja, glömde en super viktig sak.. blir kattpisset fuktig igen så luktar det purrrrrfäskt ( )

Så egentligen har jag fel, för blir det fuktigt så finns stanken där.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Nja, glömde en super viktig sak.. blir kattpisset fuktig igen så luktar det purrrrrfäskt ( )

Så egentligen har jag fel, för blir det fuktigt så finns stanken där.

Aj fan.:P Det var synd.:) Hade varit kul om du hade haft rätt!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag är utbildad byggnadsmålare så jag målar och tapetserar själv. Jag är även ledsen för att jag inte är lika girig som gemene man men jag bryr mig faktiskt inte alls om pengar förutom att betala räkningar och kunna köpa de grejer jag vill ha men jag skulle inte börja tjafsa om en sån här grej bara för att få ersättning, endast för att få det fixat.
Jag LOVAR att det inte finns nåt lurt från min sida och jag har inte gjort nåt konstigt. Anledningen till att jag inte redan flyttat är för att jag egentligen inte vill bo i Vimmerby så att flytta till en annan lägenhet känns inte särskilt motiverat. Jag vill hellre få ett jobb i Kalmar så jag kan flytta hem igen, men det är inte så lätt.

Om katter pissar på väggar och golv så sätter sig doften rätt rejält. Jag har haft släktingar som har haft kattuppfödning så jag vet hur det kan lukta, den lukten går ALDRIG ur. Så är det inte hos mig, men sticker man in näsan i kattlådan så luktar det riktigt illa om sanden inte är nybytt. Jag har dock bara en katt nu då den andra dog så det är inte så farligt nu.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Jag är utbildad byggnadsmålare så jag målar och tapetserar själv. Jag är även ledsen för att jag inte är lika girig som gemene man men jag bryr mig faktiskt inte alls om pengar förutom att betala räkningar och kunna köpa de grejer jag vill ha men jag skulle inte börja tjafsa om en sån här grej bara för att få ersättning, endast för att få det fixat.
Jag LOVAR att det inte finns nåt lurt från min sida och jag har inte gjort nåt konstigt. Anledningen till att jag inte redan flyttat är för att jag egentligen inte vill bo i Vimmerby så att flytta till en annan lägenhet känns inte särskilt motiverat. Jag vill hellre få ett jobb i Kalmar så jag kan flytta hem igen, men det är inte så lätt.

Om katter pissar på väggar och golv så sätter sig doften rätt rejält. Jag har haft släktingar som har haft kattuppfödning så jag vet hur det kan lukta, den lukten går ALDRIG ur. Så är det inte hos mig, men sticker man in näsan i kattlådan så luktar det riktigt illa om sanden inte är nybytt. Jag har dock bara en katt nu då den andra dog så det är inte så farligt nu.

Okeeej!:):) Men om det inte är så lätt (vilket det ju tyvärr inte är:() så hade jag nog övervägt en flytt inom Vimmerby i alla fall.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag har hört många historier om denna lokala magnat med namn "känd färjebartender" "känd SAS-chef". Pratat med honom en gång och då hade han inte många rätt, tack och lov för hans personal som räddade affären.
Jag har haft katt i många år och det luktar inte kattpiss om man håller efter, på bilderna ser det inte ut som det är gjort.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Hittade din gamla tråd om hyresgästföreningen. Kanske skulle varit en bra ide iallafall:-)
Hur har det gått förresten?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Kul att nån annan vet vem jag pratar om. Det har faktiskt inte hänt nånting från Hyresvärdens sida. Katterna är väck och det luktar inte längre nånting här. Ingen hantverkare har varit här och fixat detta men jag har sagt till vaktmästaren en gång till när han hade vägarna förbi, det var ett halvår sen och inget har hänt.
Jag har målat om i köket så tapeten där är hel nu. Har köpt tapet till sovrummet och vardagsrummet så jag tänkte fixa det i höst. Flyttar i Vinter eller till våren har jag planerat.
Jag har även pratat med hyresgästföreningen men de hade inte många svar. Jag tänkte att kanske gå med där innan jag flyttar tills jag vet om det blir nå gnäll och sen gå ur. Men de kunde inte ge några svar angående vems felet skulle vara i detta fall och de rekommenderade hemförsäkringen för ev. rättshjälp.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ett litet trådlyft då nånting faktiskt hänt här. Jag flyttade ifrån Vimmerby i Juni och lämnade över lägenheten. Innan jag flyttade så tapetserade jag om två rum samt målade golvet i ett av dem(trägolv). När jag var i Kalmar så ringde hyresvärdens representant som fått tillåtelse av mig att besikta lägenheten utan mig och hon undrade då om den icke våtskyddade väggen i badrummet. Jag drog hela historien för henne och efter lite babbel fram och tillbaka mellan henne och hyresvärden så kom vi överens om att jag betalade mina två av mina tre kvarvarande hyror och de skrev ett dokument åt mig där jag friskravs från några eventuella framtida krav om ersättning från deras sida, mot att de kunde hyra ut lägenheten relativt omgående. När jag var där och hämtade mina sista prylar i förrådet så hade de rivit ut allt i köket och badrummet och påbörjat en renovering.

Slutet gott, allting gott.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.