Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder X4 Keyboard

Titlen säger allt , vad har ni att säga om det här tangentbordet?
Är Microsoft SideWinder X4 Keyboard bra keyboard för gaming?
Har ni några synpunkter om det?
Rekommendera ni det här tangentbordet?

Jag har ett Logitech tangentbord , simpelt svart inget fancy överhuvudtaget. Men det har varit bra, så det känns lite slitet och out of date nu när man har köpt en monsterdator, så jag tyckte något snyggt och bra tangentbord för en billig peng :).

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

//Nerd

Permalänk
Medlem

Haft i 2 år, inga problem inge strul. Värt och bra tycker jag!

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem

Med tanke på priset så förväntade jag mig inget speciellt, men det är ett ruskigt bra tangentbord!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Läs testet här på swecl. vettja Skitbra tangentbord för övrigt, du får mer än vad du betalar för

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sectrum:

Haft i 2 år, inga problem inge strul. Värt och bra tycker jag!

Spelar du nått MMORPG , använder du dig av macro systemet som det sägs att tagentbordet har ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpO:

Läs testet här på swecl. vettja Skitbra tangentbord för övrigt, du får mer än vad du betalar för

Kan du ge mig länk var på swecl deras recension är :)?

Permalänk

Jag har tidigare haft det och var nöjd. Gillade framförallt finishen (förhållande till prisklassen) och att det är förhållandevis lågt, slimmat och diskret. Tangentbordet var mindre och kvalitativare än jag trodde det skulle vara.
De funktioner som finns är egentligen inte så mycket annorlunda från andra "gamingtangentbord". Det finns macroknappar som kan programmeras till väldigt långa kombinationer och med varierande takt men funktionen som skall spela in macron "on the fly" funkar dåligt. Det går att stänga av windowsknappen vid spel och den skall även stödja nästan full "n-keyrollover" där de flesta bara stödjer 5-7. Man måste upp på en hög prisklass för att få full (dock vet jag ej om mer än 5-7 är overkill eller ej).
Knapparna är lättare att trycka ner jämfört med logitechs G-serie men är inte alltför lätta. Jag vande mig ganska snabbt men det är även lite mindre mellanrum mellan tangenterna än många lite större. Bakgrundsbelysningen går att ställa ganska starkt men på ljusaste har det en intensiv färg som jag fann störande. Hade hellre sett en svagare lampa med större ljusgenomsläpp.
Handlovsstödet är under all kritik och sitter sannolikt bara där för designens skull. Dina händer kommer inte ha nytta av det och det är dessutom byggt i hårdplast som upplevs betydligt billigare än resten av tangentbordet.

Macrosystemet går att programmera till att starta program / funktioner eller simulera korta/långa knapptryckningar. Det går att välja en kombination av knappar som skall simuleras och det går att välja om och hur länge en knapp skall hållas in samt hur lång tid som skall gå innan nästa tecken simuleras.

Jag använde främst macroknapparna till att starta program men hade även mina två e-postadresser inlagda på varsin knapp.

Tillägg När man spelar in ett macro känner inte tangentbordet av vilken hastighet knapparna trycks in utan bara ordningen. Trycker man t.ex. på "record + knapp 2" och sedan skriver en snabb teckenkombination kommer tangentbordet senare att spela upp hela kombinationen med ca 0.5-1 sekunds tidsrum mellan varje tecken vilket är totalt värdelöst. I konfigurationen kan däremot t.ex. 1ms mellan varje tecken väljas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Jag har tidigare haft det och var nöjd. Gillade framförallt finishen (förhållande till prisklassen) och att det är förhållandevis lågt, slimmat och diskret. Tangentbordet var mindre och kvalitativare än jag trodde det skulle vara.
De funktioner som finns är egentligen inte så mycket annorlunda från andra "gamingtangentbord". Det finns macroknappar som kan programmeras till väldigt långa kombinationer och med varierande takt men funktionen som skall spela in macron "on the fly" funkar dåligt. Det går att stänga av windowsknappen vid spel och den skall även stödja nästan full "n-keyrollover" där de flesta bara stödjer 5-7. Man måste upp på en hög prisklass för att få full (dock vet jag ej om mer än 5-7 är overkill eller ej).

På så sätt ! låter lite fishy, men macro är inget jag nödvänligtvis BEHÖVER - keyar rätt mycket med tagentbordet, vill veta med om tagentbordet är typ STORT mellan rum eller små mellanrum mellan tagenterna så underlättar trycken när man snabbtrycker etc.

Permalänk
Skrivet av NoobRage:

På så sätt , så macrosystemet är även mer skit om man har en razer?

Den största skillnaden är nog att programvaran för detta inte hänger sig.

Macrosystemet var bra, det är just spela in knappen som inte var något vidare, se mitt tillägg i förra inlägget.

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla awesome keyboard. Finns inget fel med det enligt mig, lätt prisvärt!
Dessutom är det så komfortabelt och ser riktigt coolt ut.
Jag konkluderar att det är det bästa tangentbordet jag haft överhuvudtaget!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobRage:

Titlen säger allt , vad har ni att säga om det här tangentbordet?
Är Microsoft SideWinder X4 Keyboard bra keyboard för gaming?
Har ni några synpunkter om det?
Rekommendera ni det här tangentbordet?

Jag har ett Logitech tangentbord , simpelt svart inget fancy överhuvudtaget. Men det har varit bra, så det känns lite slitet och out of date nu när man har köpt en monsterdator, så jag tyckte något snyggt och bra tangentbord för en billig peng :).

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

//Nerd

Kört med detta tangentbord i 2 år och det fungerar fortfarande felfritt.
Layouten på knapparna är inte 100% standard.
Space är extra lång eftersom att ena windowsknappen är borttagen därför är det också svårare att trycka på Alt Gr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för all respond , nu ska jag beställa ett tangentbord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Tycker Sidewinder X4 är underbar för sin ålder, kvalité och pris.

Den är ganska bastant så lite fritt utrymme vid skrivbordet rekommenderas, macrofunktionen är lite svår att få perfekt men practice makes perfect och tar lite tid att vänja sig med men efter ett tag är den både underbar i spel och textskrivande.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag läser att ni säger att det är svårt att vänja sig vid knapparna ? Är det bara själva "känslan" att det är inte samma tryck i det som det var i ert gammla eller råka man "slå" till knappar som man inte bör när man gemar ?

Permalänk

Jag tycke att tagentbordet är skönt men det har struat lite för mig, Helt plötsligt så har den tagit typ H som att öppna ''Den här datorn'' etc. Men det fixade jag med nya drivrutiner

Och idag slutade mina macro knappar fungera det lyser inget där upp där man väljer 1,2,3, Auto

Jag ger tagentbordet 3,5/5

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobRage:

Jag läser att ni säger att det är svårt att vänja sig vid knapparna ? Är det bara själva "känslan" att det är inte samma tryck i det som det var i ert gammla eller råka man "slå" till knappar som man inte bör när man gemar ?

Tror de syftar på F-tangenterna. De är mycket mindre än normalt.

Men tycker detta tangentbord är grymt bra. Hade Razer Lycosa tidigare, två stycken tom då första gick sönder med multimediaknapparna. Andra fick samma fel men då orkade jag inte bry mig om att byta (knapparna på den är touch-knappar). Haft X4 sen dess och är bara nöjd med den. Enda lilla nackdelen är väl att det låter lite om knapparna när man skriver. Men det är inga problem egentligen att vänja sig vid. Inget jag tänker på längre.

Permalänk
Skrivet av NoobRage:

Jag läser att ni säger att det är svårt att vänja sig vid knapparna ? Är det bara själva "känslan" att det är inte samma tryck i det som det var i ert gammla eller råka man "slå" till knappar som man inte bör när man gemar ?

Jag gick från ett typiskt 50krs tangentbord till detta då hela formen ger en helt annorlunda känsla, till spel gick det snabbt att vänja sig men till skrivande tog 2-3 veckor med mycket skrivfel, efter det har jag svårt att återgå till allt annat.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag vande mig snabbt med tangentbordet. Tycker det är riktigt skönt att skriva på med, handledsstödet eller vad man nu ska kalla det är bland det bästa med det här tangentbordet enligt mig, ger bra komfort, enligt mig såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bra och skönt tangentbord, lätt en av dem skönaste utan mekaniska brytare, bakgrundsbelysningen är dovt röd som inte skär i mörkret, väldigt jämnt ljus med

Välbyggd och solid, Men den slits ned fort. Där kabeln går ut ur tangentbordet får man akta sig så man inte viker kabeln, blir lätt glapp med lagom våldsam hantering.

Permalänk

Är inte nöjd med mitt.. Men kanske bara mitt som är kasst då det ghostar som fan. Kör man en runda på bf3 som helikopter pilot så har du krashat ett par gånger p.g.a ghostingen tråkigt nog.. Ska iväg och reklamera det idag och de blir nog ett g105 så kommer ersätta detta...Får hoppas det är bättre

Visa signatur

----