Steam Validation Rejected

Permalänk
Medlem

Steam Validation Rejected

Tjenare alla sweclockers! Äntligen är man medlem här. Jag har inte haft så pass stora problem innan så har inte behövt riktigt vara medlem. Men har nu lärt mig att detta är ett utav de bästa forumen vad gäller datorsupport på internet. Så jag vänder mig till er!

Problem:
Jag har ett problem med Counter Strike (1.6). Det är ett otroligt störande och jobbigt problem. Det är "Steam Validation Rejected".

Steams j*vla hemsida vill ju inte hänvisa till någon lösning och inte heller deras support-sida, så jag frågar er!

Hur ska man lösa detta?, jag har googlat bokstavligen röven av mig utan någon som helst tur. Det finns INGEN lösning där ute, så vet inte vad jag ska göra.
Har testat:

  • Att skapa en textfil vid namn "steam_appid" och skriva siffran 10 i den.

  • Att ta bort filen "ClientRegistry.blob" i cstrike-mappen.

  • Pillat och fixat med routern (öppna portar och lägga till i listor osv).

  • + en annan massa skit

Jag behöver verkligen hjälp och jag uppskattar allt ni kan få fram som kan lösa problemet!
Tack så hemskt mycket på förhand!

Permalänk
Entusiast

Counter strike 1.6 är cirka 800/MB, det bästa och lättaste du kan göra är väll att göra en fin ominstallering bara. Borde inte ta allt för lång tid.

Lycka till!

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Counter strike 1.6 är cirka 800/MB, det bästa och lättaste du kan göra är väll att göra en fin ominstallering bara. Borde inte ta allt för lång tid.

Lycka till!

Mvh,
Patrik

Nä, förvisso. Men min hårddisk kraschade precis och det var samma problem innan. Så jag tror inte det hjälper så värst.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Camell:

Nä, förvisso. Men min hårddisk kraschade precis och det var samma problem innan. Så jag tror inte det hjälper så värst.

Hade en ominstallering utav steam varit ett alternativ så tycker jag absolut du skall testa det.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Hade en ominstallering utav steam varit ett alternativ så tycker jag absolut du skall testa det.

Det hjälper icke!
Har dock kommit på en tillfällig lösning;
Anslut till en server som jag inte ska spela på först när jag startar CS, sen anslut till den servern jag vill spela på.
Alltså: Anslut till ointressant server>anslut till intressant server. Då får jag inte felmeddelandet.

Permalänk
Medlem

Har bytt config nu och ändrat allt i princip. Det hjälper inte. Får samma problem ändå !

Permalänk
Medlem

Polare har samma problem.

Vi var och lanade hos honom, så fick han det och ett par andra med inte jag. Har ingen aning vad det kan vara, han har även flera steamkonton han har provat med.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas