Problem med omstarter innan bios bootscreen

Permalänk
Medlem

Problem med omstarter innan bios bootscreen

Hej, har haft en dator sedan några år tillbaka.

Samt denna symtom, dock har jag kunna leva med dem då det löser sig efter 8! omstarter.

Min spec:
Corsair 650W
Amd X2 +6400 BE
8GB Dominatior DDR 2
Asus Crosshair 2
Ati HD5850

Symtom är som sådan att när jag satte i det nya grafikkortet så börjar datorn så fort man sätter igång den att starta upp hör fläktar allting går igång sedan efter 2 sek så blir det nästan som ett effektfall så datorn dör en halv millisekund för att sedan starta upp igen. Så här gör den exakt 8 gånger för att sedan tuffa på normalt och allt fungerar som vanligt.

Alla mina delar är kompatibla med varandra, allting uppstod när jag bytte grafikkort. Och enligt mig anser jag att nätagget klarar att kräma ut det som datorn behöver. Dock kanske nätagget sett sina sista dagar, har haft detta systemet i ca 2 år.

Någon annan som har varit med om detta innan?

Tack i förhand!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X6 1055T, MB:ASUS Crosshair IV Formula, RAM: 8GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz CL9-9-9-24, HDD: Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB, GPU: PowerColor Radeon HD 5830 1GB GDDR5, Cooler: Corsair H50 Hydro, Case: Antec P182 Performance, PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Hej
Såg att det tyvärr inte fanns några svar i denna tråd men jag har exakt samma problem med mitt nya system som jag satte ihop igår.

i5 2500K
Asus P8P67-M Pro
8 gb xms3 ddr3
4850 grafik.
Gammalt seasonic nätagg. 500w

Tänker köpa ett nytt nätagg. idag och testa med men ni får gärna hindra mig om ni vet vad som skulle kunna vara fel.

// Tobbe

Skrivet av flexor:

Hej, har haft en dator sedan några år tillbaka.

Samt denna symtom, dock har jag kunna leva med dem då det löser sig efter 8! omstarter.

Min spec:
Corsair 650W
Amd X2 +6400 BE
8GB Dominatior DDR 2
Asus Crosshair 2
Ati HD5850

Symtom är som sådan att när jag satte i det nya grafikkortet så börjar datorn så fort man sätter igång den att starta upp hör fläktar allting går igång sedan efter 2 sek så blir det nästan som ett effektfall så datorn dör en halv millisekund för att sedan starta upp igen. Så här gör den exakt 8 gånger för att sedan tuffa på normalt och allt fungerar som vanligt.

Alla mina delar är kompatibla med varandra, allting uppstod när jag bytte grafikkort. Och enligt mig anser jag att nätagget klarar att kräma ut det som datorn behöver. Dock kanske nätagget sett sina sista dagar, har haft detta systemet i ca 2 år.

Någon annan som har varit med om detta innan?

Tack i förhand!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |

Permalänk

yo.. min dator började med sån skit med efter jag satt in nya delar... alla lampor o skit börjar blinka de gånger datorn inte startar sen efter 2 omstarter så startar den normalt och allt funkar som det ska... det visade sig att det var något fel på den ena minnesmodulen, undrade länge och glömde helt bort att faktiskt felsöka buken själv.

men som ni skrev, allt funkade ändå när den väl satte igång sig. kanske något liknande?

GL/varg

Visa signatur

CPU: i7 920 @stock // MoBo: ASUS Sabertooth x58 // RAM: Corsair Vengeance 1600c9@4gb x3
GPU: XFX HD5870 // HDD: SYS; Corsair Force GT 3 120GB, STORAGE; WD Black 500 gb // PSU: Corsair HX620
- Lycosa, Mamba, G930, F.L.Y. 5(Cyborg X)
- S.T.A.L.K.E.R., BF3, Red Orchestra 2, Supreme Commander, COD 4, Tetris, Q3

Permalänk
Hjälpsam

Gå in i BIOS spara och gå ur, kan hjälpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |