560 Ti SLI - microstuttering?

Permalänk
Medlem

560 Ti SLI - microstuttering?

Hej,

funderar på att köpa ett 560 Ti inom någon månad eller två, och jag undrar om kortet är tillräckligt snabbt för att inte lida av microstuttering i 2-vägs SLI? Om det är okej i SLI vill jag gärna köpa ett moderkort som kör korten bra tillsammans. Vilket moderkort rekommenderas i så fall? Vet att det finns ungefär 1 000 trådar om 8x8 vs 16x16 PCI-e, men jag hänger inte riktigt med i tiderna idag, så jag frågar igen hur stor roll det spelar.

Även om kortet är bra själv skadar det inte att slänga in en till, nu när priserna troligen kommer falla, eller hur? Kommer alltså troligen klara mig på ett kort ett bra tag framöver, men kommer köpa en till om något år, när priserna är schysstare.

Sitter på A64 5200+, 2 x 1 GB DDR2 RAM, XFX 5570 på en 19" CRT skärm idag. Kommer spela på 1080p, så mycket vet jag, men dock inte BF3, utan mer offline FPS av alla slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Hej,

funderar på att köpa ett 560 Ti inom någon månad eller två, och jag undrar om kortet är tillräckligt snabbt för att inte lida av microstuttering i 2-vägs SLI? Om det är okej i SLI vill jag gärna köpa ett moderkort som kör korten bra tillsammans. Vilket moderkort rekommenderas i så fall? Vet att det finns ungefär 1 000 trådar om 8x8 vs 16x16 PCI-e, men jag hänger inte riktigt med i tiderna idag, så jag frågar igen hur stor roll det spelar.

Även om kortet är bra själv skadar det inte att slänga in en till, nu när priserna troligen kommer falla, eller hur? Kommer alltså troligen klara mig på ett kort ett bra tag framöver, men kommer köpa en till om något år, när priserna är schysstare.

Sitter på A64 5200+, 2 x 1 GB DDR2 RAM, XFX 5570 på en 19" CRT skärm idag. Kommer spela på 1080p, så mycket vet jag, men dock inte BF3, utan mer offline FPS av alla slag.

en polare köpr sli på sina asus gtx560ti top. och han är hel nöjd med dom

Ända nackdelen är väl att det bara är 1gb vram

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Hej,

funderar på att köpa ett 560 Ti inom någon månad eller två, och jag undrar om kortet är tillräckligt snabbt för att inte lida av microstuttering i 2-vägs SLI? Om det är okej i SLI vill jag gärna köpa ett moderkort som kör korten bra tillsammans. Vilket moderkort rekommenderas i så fall? Vet att det finns ungefär 1 000 trådar om 8x8 vs 16x16 PCI-e, men jag hänger inte riktigt med i tiderna idag, så jag frågar igen hur stor roll det spelar.

Även om kortet är bra själv skadar det inte att slänga in en till, nu när priserna troligen kommer falla, eller hur? Kommer alltså troligen klara mig på ett kort ett bra tag framöver, men kommer köpa en till om något år, när priserna är schysstare.

Sitter på A64 5200+, 2 x 1 GB DDR2 RAM, XFX 5570 på en 19" CRT skärm idag. Kommer spela på 1080p, så mycket vet jag, men dock inte BF3, utan mer offline FPS av alla slag.

inom någon månad eller två så har troligtvis nvidias nya kort kommit så håll i slantarna

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

inom någon månad eller två så har troligtvis nvidias nya kort kommit så håll i slantarna

Om ett år eller så kommer AMDs nya kretsar, så håll i slantarna.

Det verkar som han har ett 560Ti redan, och vill slänga in ett till. Varför vänta på en ny serie som han då inte kan utnyttja med sitt gamla kort? Dessutom ryktas det om att det endast ska vara Laptopkretsar och budgetkretsar om 2 månader. Jag tror att "670" och uppåt kommer att bli något försenade. Allt för att knäcka AMD när de väl kommer.

Permalänk
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Hej,

funderar på att köpa ett 560 Ti inom någon månad eller två, och jag undrar om kortet är tillräckligt snabbt för att inte lida av microstuttering i 2-vägs SLI? Om det är okej i SLI vill jag gärna köpa ett moderkort som kör korten bra tillsammans. Vilket moderkort rekommenderas i så fall? Vet att det finns ungefär 1 000 trådar om 8x8 vs 16x16 PCI-e, men jag hänger inte riktigt med i tiderna idag, så jag frågar igen hur stor roll det spelar.

Även om kortet är bra själv skadar det inte att slänga in en till, nu när priserna troligen kommer falla, eller hur? Kommer alltså troligen klara mig på ett kort ett bra tag framöver, men kommer köpa en till om något år, när priserna är schysstare.

Sitter på A64 5200+, 2 x 1 GB DDR2 RAM, XFX 5570 på en 19" CRT skärm idag. Kommer spela på 1080p, så mycket vet jag, men dock inte BF3, utan mer offline FPS av alla slag.

När jag hade två asus gtx 560ti så hade jag inga som helst problem med MS

Om du funderar på SLI så råder jag dig att köpa 2GB varianten, men är du säker på att resten av dina komponenter klarar att hålla jämna steg med korten?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.
Eftersom jag behöver uppgradera hela datorn är jag lite delad mellan att köpa nytt eller köpa föregående generation som presterar nästan lika bra men mycket billigare. Alltså, om jag ska köpa 560 Ti eller vänta till nästkommande. Jag lutar åt att köpa ett 560 Ti snart och sen en till senare, när priserna är jättelåga. Då får jag monsterprestanda mycket billigare än om jag hade köpt den nyaste generationen.

Men 1 GB vram är väl inte hela världen om man inte ska spela BF 3 eller andra nyare spel? För bara ett år sen sa dem att det är nästan omöjligt att utnyttja 2 GB vram om man inte körde extrema upplösningar eller flera skärmar?

För att förtydliga: nej, jag sitter verkligen inte på ett 560 Ti idag.

Tror ni att ModXStream Pro 600W klarar av två stycken i SLI?
Vilket moderkort rekommenderas för SLI? Är det stor skillnad mellan en billigare och en som kostar 2x priset?

Kommer stoppa in allting i ett Fractal Design Refine R3 (när jag köpt det också), då jag gillar Mod-U-vent och ljuddämpningen och utrymmet för kabeldragningen... underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Tack för svaren.
Eftersom jag behöver uppgradera hela datorn är jag lite delad mellan att köpa nytt eller köpa föregående generation som presterar nästan lika bra men mycket billigare. Alltså, om jag ska köpa 560 Ti eller vänta till nästkommande. Jag lutar åt att köpa ett 560 Ti snart och sen en till senare, när priserna är jättelåga. Då får jag monsterprestanda mycket billigare än om jag hade köpt den nyaste generationen.

Men 1 GB vram är väl inte hela världen om man inte ska spela BF 3 eller andra nyare spel? För bara ett år sen sa dem att det är nästan omöjligt att utnyttja 2 GB vram om man inte körde extrema upplösningar eller flera skärmar?

För att förtydliga: nej, jag sitter verkligen inte på ett 560 Ti idag.

Tror ni att ModXStream Pro 600W klarar av två stycken i SLI?
Vilket moderkort rekommenderas för SLI? Är det stor skillnad mellan en billigare och en som kostar 2x priset?

Kommer stoppa in allting i ett Fractal Design Refine R3 (när jag köpt det också), då jag gillar Mod-U-vent och ljuddämpningen och utrymmet för kabeldragningen... underbart.

Inte för att vara den som är den, men jag ser ingen mening med att satsa massa på grafikkort om du inte ska uppgradera plattformen så du blir av med din dualcore amd. lite galet när du även tänker lägga pengar på att byta moderkort till en "long-gone" cpu som inte har någon vidare slagkraft inom nyare spel. Ifs låter det som du inte spelar några modernare spel.... men du vill ändå köpa sammanlagt 3st GTX560? tror du att alla spel du spelar stödjer trippla gpuer? jag menar dirt3 när jag hade det på datorn märkte inte ens att jag hade 2 gpuer... just saying

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

Inte för att vara den som är den, men jag ser ingen mening med att satsa massa på grafikkort om du inte ska uppgradera plattformen så du blir av med din dualcore amd. lite galet när du även tänker lägga pengar på att byta moderkort till en "long-gone" cpu som inte har någon vidare slagkraft inom nyare spel. Ifs låter det som du inte spelar några modernare spel.... men du vill ändå köpa sammanlagt 3st GTX560? tror du att alla spel du spelar stödjer trippla gpuer? jag menar dirt3 när jag hade det på datorn märkte inte ens att jag hade 2 gpuer... just saying

Jag tittade faktiskt på 2500K, så jag menar ett moderkort med socket 1155. Ursäkta om jag var otydlig.
Jag har alltså inget 560 Ti idag, men jag vill köpa en, och någon gång i framtiden en till. Inga fler missförstånd.

Egentligen tror jag inte att 560 Ti i SLI är ett krav, men den är det mest prisvärda kortet idag (mellan 1500 - 2 500 kr), så varför inte satsa på en till i framtiden, när man kan få den för några hundralappar, då alla uppgraderar.
Nej, jag har suttit på ett (relativt) slött system länge nog, så jag tror att 2500 K och 560 Ti kommer kännas underbart och funka mer än väl i minst ett år framöver, då jag inte längre är en hardcore gamer. Sen är SLI mest för att ha den vägen öppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Hej,

funderar på att köpa ett 560 Ti inom någon månad eller två, och jag undrar om kortet är tillräckligt snabbt för att inte lida av microstuttering i 2-vägs SLI?

finns inga kort som inte lider av ms i sli/cf. Frågan är hur mkt och om du har ögon för de eller ej. Alla märker inte av de lika väl som en del inte ser skillnad på 30 och 80 fps tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

...en del inte ser skillnad på 30 och 80 fps tex.

Those lucky people...:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Jag tittade faktiskt på 2500K, så jag menar ett moderkort med socket 1155. Ursäkta om jag var otydlig.
Jag har alltså inget 560 Ti idag, men jag vill köpa en, och någon gång i framtiden en till. Inga fler missförstånd.

Egentligen tror jag inte att 560 Ti i SLI är ett krav, men den är det mest prisvärda kortet idag (mellan 1500 - 2 500 kr), så varför inte satsa på en till i framtiden, när man kan få den för några hundralappar, då alla uppgraderar.
Nej, jag har suttit på ett (relativt) slött system länge nog, så jag tror att 2500 K och 560 Ti kommer kännas underbart och funka mer än väl i minst ett år framöver, då jag inte längre är en hardcore gamer. Sen är SLI mest för att ha den vägen öppen.

Vill du vara lite mer framtids säker, och då även med sli i åtanke så köp ett TI kort med 2gb ram. De hade inte kommit än när jag köpte mitt kort.

Jag kör själv på ett 560ti kort och det fungerar helt ok tycker jag och får 60 fps med vsync utan problem i de flesta spel jag spelar med allt på max (spelar inte bf3 men ska nog köpa det snart). De är helt klart prisvärda och man får bra prestanda för sina slantar.

Jag är nog också lite sugen på sli nu när jag har möjligheten till det och nu när min dator har så mycket mer att ge än vad jag får ut av ett gtx560ti då den hängt med sen förra datorn, men å andra sidan vet jag att all den extra prestandan kanske inte går att utnyttja väl. All denna extra prestanda vill man ju kunna använda till något som te.x 3d, 3 skärmar, eller mycket hög antialiasing men risken är stor att det kommer att slå i taket å då faller fps:n radikalt och en sli lösning är helt onödig.
Så det blir lätt att i de scenario där sli är som bäst inte kan uppnås pga flaskhals i form av för lite gpu minne.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem

Sälj kortet och köp ETT toppkort istället.

Du kan ju chansa med ett kort men med risk för MS är det ju knappast värt det. Hade du haft två och skulle i med ett tredje skulle jag sagt köp köp köp, men inte nu.

Och med bara 1gb minne känns det som att två kort blir bara overkill också. Ska man utnytja korten behöver men mer än 1gb minne enligt mig då man oftast spelar i ganska höga upplösningar då. Spelar du inte med höga upplösningar jag då behöver du inte ett kort till heller. Lite moment 22.

Så två stora anledningar från mig att inte köpa ett till GTX560.
1Gb minne
MS

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att kolla på en CPU med flera kärnor. Eftersom du inte uppgraderar så ofta så hinner spelen bli tyngre för cpu samt fler trådade så dom istället drar nytta av att du har flera kärnor än hög Ghz.

Sitter själv med en 2500k och ångrar att jag inte köpte en CPU med flera kärnor.

Ska du köpa nytt idag så är nog Intel Core i7 3820 den bästa. Visst den är ~1000:- dyrare MEN den är nog den mest prisvärda CPU'n för den som ska köra med SLI eller Cross Fire.

Så något sånt här skulle passa in fint i ett Fractal R3.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1493577/2012-02-15

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av blade80:

Sälj kortet och köp ETT toppkort istället.

Du kan ju chansa med ett kort men med risk för MS är det ju knappast värt det. Hade du haft två och skulle i med ett tredje skulle jag sagt köp köp köp, men inte nu.

Och med bara 1gb minne känns det som att två kort blir bara overkill också. Ska man utnytja korten behöver men mer än 1gb minne enligt mig då man oftast spelar i ganska höga upplösningar då. Spelar du inte med höga upplösningar jag då behöver du inte ett kort till heller. Lite moment 22.

Så två stora anledningar från mig att inte köpa ett till GTX560.
1Gb minne
MS

Jag tror inte att microshuttering är ett så stort problem som så många tror! Sedan de nämnde det i någon frågelåda så har alla blivit galna känns det som Men för all del TS, om du är orolig, så vänta på mictoshuttering-testet som swec håller på med

Permalänk
Medlem

Tycker detta tjat om MS är så otroligt överdrivet. Har råkat ut för något spel som vart dåligt, men det mesta flyter på riktigt fint nu för tiden.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Mycket olika åsikter här, inte det enklaste valet. Men vi är överens om att det alltid finns åtminstone like MS, men det borde inte finnas på snabbare kort. Eller snarare så märks det inte. OM jag kör på SLI är det bättre med 2 GB från början, men då måste båda korten vara 2 GB.

Ant3, 2500 K är overkill själv som jag förstått det, så man behöver väl knappast lägga en till tusenlapp på något som en icke-professionell användare kommer behöva? Sen tvivlar jag på att den skulle vara mer framtidssäker än 2500 K bara för att den är snabbare. Jag såg dock att det var en annan socket. Jag vet inte mycket om socket 2011, men så vitt jag vet är det väl ändå 2500 K som är mest prisvärd, och den är på S 1155.

Men jag uppskattar att du påminde mig om att jag kanske borde satsa på CPU först, då man faktiskt inte byter ut den lika ofta!

Men om jag ska satsa på 560 Ti med 2 GB så är jag nästan uppe i samma prisklass som 6950. Vilken ska jag välja?

EDIT: microstuttering test

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag tror inte att microshuttering är ett så stort problem som så många tror! Sedan de nämnde det i någon frågelåda så har alla blivit galna känns det som

För min del var det tvärt om, jag kunde inte begripa varför det "laggade" när allt visade på bra prestanda(höga fps), när det sedan blev mera prat om microstuttering fattade jag och upprepade sekvenser i spel där jag sett/känt fenomenet med bara ett kort, sett på fan, inget "lag", dock lägre fps.
Flyt slår fps varje gång!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Mycket olika åsikter här, inte det enklaste valet. Men vi är överens om att det alltid finns åtminstone like MS, men det borde inte finnas på snabbare kort. Eller snarare så märks det inte. OM jag kör på SLI är det bättre med 2 GB från början, men då måste båda korten vara 2 GB.

Ant3, 2500 K är overkill själv som jag förstått det, så man behöver väl knappast lägga en till tusenlapp på något som en icke-professionell användare kommer behöva? Sen tvivlar jag på att den skulle vara mer framtidssäker än 2500 K bara för att den är snabbare. Jag såg dock att det var en annan socket. Jag vet inte mycket om socket 2011, men så vitt jag vet är det väl ändå 2500 K som är mest prisvärd, och den är på S 1155.

Men jag uppskattar att du påminde mig om att jag kanske borde satsa på CPU först, då man faktiskt inte byter ut den lika ofta!

Men om jag ska satsa på 560 Ti med 2 GB så är jag nästan uppe i samma prisklass som 6950. Vilken ska jag välja?

EDIT: microstuttering test

Titta snarare på 570/6970 (eller 560 Ti 448) om du vill slippa microstuttering. Det må tyckas att 570 inte är så jättemycket snabbare, men det har (liksom alla GF110) frame metering vilket 560 (lillebror GF114) samt Radeonkort öht inte har.

Finns till riktigt bra priser, speciellt begagnade. Nya kostar de från strax över 2500:-
http://www.sweclockers.com/annons/63747-gtx-570-saljes-eller-...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

finns inga kort som inte lider av ms i sli/cf. Frågan är hur mkt och om du har ögon för de eller ej. Alla märker inte av de lika väl som en del inte ser skillnad på 30 och 80 fps tex.

du kan få testa 2 av mina hd5870 om du vill, dem funkar bra utan microstuttering, har även 2 andra hd5870 som lider något fruktansvärt av microstuttering (så det är inte så att jag inte ser det)

ont: jag hade helt klart sattsat på ett enda grafikkort, typ 7950? Med tanke på att få hyffsat stöd för crossfire så behöver du lägga bort emot 2500-3000kr för ett moderkort med tillräckligt med pci-e lines. bättre isåfall att spara in pengarna på moderkortet och istället lägga krutet på ETT bra highend grafikkort!

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag inte är rik direkt. Fattig student som bara jobbar extra (inget studiemedel/lån), och första lönen kommer trilla in nu i feb.
Jag älskar prisvärt och har fått för mig att 560 Ti är det mest prisvärda. SLI är inte nödvändigt om det krånglar för mycket eller kostar för mycket med bra mobo, men ett 560 Ti (448?) är väl ändå det mest prisvärda i sin prisklass. Jag försökte bara ta reda på om SLI är en bra lösning och i så fall -> vilket mobo. Eftersom SLI kommer kräva ett dyrt mobo och det finns risk för MS kan jag skaffa ett billigare mobo och skaffa ett 560 Ti.

Kan någon länka till ett 560 Ti 448, snälla? Jag vet inte hur jag skiljer dem från vanliga Ti. Ska också läsa på mer om frame metering.
Tack igen för alla svar, fortsätt gärna ge tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Problemet är att jag inte är rik direkt. Fattig student som bara jobbar extra (inget studiemedel/lån), och första lönen kommer trilla in nu i feb.
Jag älskar prisvärt och har fått för mig att 560 Ti är det mest prisvärda. SLI är inte nödvändigt om det krånglar för mycket eller kostar för mycket med bra mobo, men ett 560 Ti (448?) är väl ändå det mest prisvärda i sin prisklass. Jag försökte bara ta reda på om SLI är en bra lösning och i så fall -> vilket mobo. Eftersom SLI kommer kräva ett dyrt mobo och det finns risk för MS kan jag skaffa ett billigare mobo och skaffa ett 560 Ti.

Kan någon länka till ett 560 Ti 448, snälla? Jag vet inte hur jag skiljer dem från vanliga Ti. Ska också läsa på mer om frame metering.
Tack igen för alla svar, fortsätt gärna ge tips.

http://www.inet.se/produkt/1902177/evga-geforce-gtx-560ti-448...

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Kan någon länka till ett 560 Ti 448, snälla? Jag vet inte hur jag skiljer dem från vanliga Ti. Ska också läsa på mer om frame metering.
Tack igen för alla svar, fortsätt gärna ge tips.

http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:4446906#utm_source=...

Enklaste sättet att se skillnaden är att kortet är identiskt med GTX 570 - inklusive 1,25 GB (1280 MB) minne. Du ser det också på att 560 Ti 448 har stöd för 3-way (dubbla SLI-kontakter) vilket 560 Ti inte har.

Skillnaden är att 560 Ti 448 bokstavligen är ett strypt 570 (GF110 med 448 istället för 480 kärnor, annars identiskt), medan vanliga 560 Ti är ett helt annat kort (GF114, 384 kärnor, 1024 MB minne).

Jämför korten:
http://www.eteknix.com/wp-content/uploads/2011/11/GTX560Ti448...
http://www.zotac.com/components/com_virtuemart/shop_image/pro...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

du kan få testa 2 av mina hd5870 om du vill, dem funkar bra utan microstuttering

Sånt där ser man ju ganska ofta, dvs inlägg där folk helt enkelt tror att deras grejer helt frångår alla "tester". Dina kort är säkert jättebra men att microstuttering inte finns överhuvudtaget är inte så troligt. Att du sedan inte märker de är ju jättebra, vilket de flesta förmodligen inte gör:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Sånt där ser man ju ganska ofta, dvs inlägg där folk helt enkelt tror att deras grejer helt frångår alla "tester". Dina kort är säkert jättebra men att microstuttering inte finns överhuvudtaget är inte så troligt. Att du sedan inte märker de är ju jättebra, vilket de flesta förmodligen inte gör:)

Läste du inte färdigt resten av inlägget? Haha

Citat:

du kan få testa 2 av mina hd5870 om du vill, dem funkar bra utan microstuttering, har även 2 andra hd5870 som lider något fruktansvärt av microstuttering (så det är inte så att jag inte ser det)

Permalänk
Avstängd

Tycker inte att 1gb ram är så farligt när korten ändå inte är så starka, måste vara värre med typ 570 som har 1.28gb på sin kraft, borde bottlenecka. Har själv inte märkt microstuttering, kör t.ex. på High @BF3 och laggar ingenting, har en bra bit över 60FPS :), är väldigt känslig för mindre fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Läste du inte färdigt resten av inlägget? Haha

Jo men menade att de är förmodligen så pass lite ms att han inte ser de. Men finns gör de alla gånger, men inte till den grad att de blir några problem:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Sånt där ser man ju ganska ofta, dvs inlägg där folk helt enkelt tror att deras grejer helt frångår alla "tester". Dina kort är säkert jättebra men att microstuttering inte finns överhuvudtaget är inte så troligt. Att du sedan inte märker de är ju jättebra, vilket de flesta förmodligen inte gör:)

Skrivet av Jean-Luc Picard:

Läste du inte färdigt resten av inlägget? Haha

han gjorde tydligen inte de. härligt att diskutera med folk som inte ens "lyssnar"... känns ju lite som att prata med en döv så ska låta denna tråden vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Läste du inte färdigt resten av inlägget? Haha

Skrivet av -GufuX-:

han gjorde tydligen inte de. härligt att diskutera med folk som inte ens "lyssnar"... känns ju lite som att prata med en döv så ska låta denna tråden vara

Om du hade flyttat pupillen ett inlägg upp så hade du sett va jag svarade på de!;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om du hade flyttat pupillen ett inlägg upp så hade du sett va jag svarade på de!;)

Kan du citera dig själv där du gjorde det, jag hittar då det inte...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.