Halvtaskig dator, hur fungerar top end mus/tgb

Permalänk
Inaktiv

Halvtaskig dator, hur fungerar top end mus/tgb

Hej allihop

Har sedan innan jul plockat upp gaming igen, när mina polare inte gjorde annat än att snacka BF3 så insåg jag att det var dags att återuppta en gammal hobby (har inte lirat fps sen den första CS modden till HL kom).

Sagt å gjort, efter lite surfande så konstaterar jag att min iMac bör kunna starta BF3 i alla fall så in med bootcamp, installera Windows och på med BF3.

Har lirat en del och stör mig en del på hur apple mini tangentbordet och mightymouse beter sig.

Planen är att bygga en gamer dator så fort tiden tillåter, har spanat in ett nytt mekaniskt tangetbord och en mus med hög dpi.

Nu till min fråga: iMac:en klarar bara att dra runt BF3 på i snitt 30fps, hur kommer detta fungera med en högupplöst mus? Påverkar det alls? Eller blir det pannkaka och ska jag nöja mig med att leta upp en "vanlig" MS eller logitech råtta så länge...

Mvh
/P

Permalänk
Medlem

fixa en dator med windows på som har en quadcore eller stark dualcore intels billigare sandybridge tog sig tätt upp mot amds motsvarande processorer som var quadcores ^^ och minst hd 5570 så kan du dra runt low och lite medium (utan motionblur samt shadows) på 40 fps + i 1680x1050

det kan gå men håll hellre macen till kontorsanvändning då det inte kommer funka elt optimalt utan en massa tweaks hit och dit
ge oss en budget så kan vi nog dra hop en burk (om du nu har hdd och dvd brännare så går det och fixa en billig och bra burk ^^)
ska ha idrott nu så jag hinner inte fixa iordning något tyvärr ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

fixa en dator med windows på som har en quadcore eller stark dualcore intels billigare sandybridge tog sig tätt upp mot amds motsvarande processorer som var quadcores ^^ och minst hd 5570 så kan du dra runt low och lite medium (utan motionblur samt shadows) på 40 fps + i 1680x1050

det kan gå men håll hellre macen till kontorsanvändning då det inte kommer funka elt optimalt utan en massa tweaks hit och dit
ge oss en budget så kan vi nog dra hop en burk (om du nu har hdd och dvd brännare så går det och fixa en billig och bra burk ^^)
ska ha idrott nu så jag hinner inte fixa iordning något tyvärr ^^

Och vad är en billig och bra burk?

Permalänk
Skrivet av kallabaz:

Och vad är en billig och bra burk?

En dator som är bra och billig?

Permalänk
Inaktiv

Tjena igen, tack för snabba svar

tror jag snurrade bort min ursprungliga fråga i all text.
Jag har en plan för en dator, postar eventuella frågor om det senare.

Frågan nu var: Hur kommer en högupplöst mus fungera med en dator som inte kan prestera mer än 30FPS?

Ska jag vänta till jag har tid att fixa en ny burk eller är det värt det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon189117:

Tjena igen, tack för snabba svar

tror jag snurrade bort min ursprungliga fråga i all text.
Jag har en plan för en dator, postar eventuella frågor om det senare.

Frågan nu var: Hur kommer en högupplöst mus fungera med en dator som inte kan prestera mer än 30FPS?

Ska jag vänta till jag har tid att fixa en ny burk eller är det värt det nu?

Musen påverkar inte prestandan i spelet

Permalänk
Skrivet av anon189117:

Tjena igen, tack för snabba svar

tror jag snurrade bort min ursprungliga fråga i all text.
Jag har en plan för en dator, postar eventuella frågor om det senare.

Frågan nu var: Hur kommer en högupplöst mus fungera med en dator som inte kan prestera mer än 30FPS?

Ska jag vänta till jag har tid att fixa en ny burk eller är det värt det nu?

Om det inte är pengar du saknar för att bygga en "riktig" dator, så kör på det! Du spelar alltså med en såndär apple-mus med bara en knapp? Jag lider med dig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvasten:

Musen påverkar inte prestandan i spelet

Hehe, whuut?!

Skämt åsido, tänkte mer att känsligheten jag kan få med en sådan mus inte går att utnyttja alls tillsammans med den dåliga prestandan så det är 500pix jag kan lägga på sparkontot till inköpet av nya burken istället.

Permalänk
Medlem

En som har tänkt lite för mycket verkar det som:) skriv gärna om du behöver hjälp med ett datorbygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

Om det inte är pengar du saknar för att bygga en "riktig" dator, så kör på det! Du spelar alltså med en såndär apple-mus med bara en knapp? Jag lider med dig

Japp, intressant upplevelse, men vad gör man inte för att få lira

Skrivet av p0ntn:

En som har tänkt lite för mycket verkar det som:) skriv gärna om du behöver hjälp med ett datorbygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt signum faktiskt....

Tolkar det som att det inte spelar nån roll, så det blir ett stop på väg hem för en ny råtta å tangentbord

Tackar för uppmärksamheten, återkommer i en annas del av forum när handlarlistan är klar!

/P