Kan man verkligen tjäna pengar på internet ?

Permalänk

Kan man verkligen tjäna pengar på internet ?

Hej jag undrar om man verkligen kan tjäna pengar på internet.
Sen så tycker jag det låter mest intressant att man kan tjäna pengar på att referera medlemmar.
Så finns det någon eller några sidor där man kan tjäna pengar på att referera som är seriös alltså som man får in pengar på sitt bankkonto typ direkt
inte flera månader efter?

Permalänk
Medlem

låter som pyramidspel enligt mig.

Permalänk

Affiliate nätverk är ett väldigt populärt sätt att tjäna pengar på internet med. De flesta nätverken betalar dig för att få användare att fylla i undersökningar av olika slag men även via en massa andra grejer beroende på vilket nätverk man är med i. Använder själv sidan Mgcash.com som mitt och tjänar närmare $300 i månaden utan att försöka göra nått nu, så det går på autopilot kan man säga.

Men det går helt klart att tjäna pengar på internet, bara googla finns gott om information.

Permalänk

Bara kolla alla som blir blåsta på blocket..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Chawan123:

Affiliate nätverk är ett väldigt populärt sätt att tjäna pengar på internet med. De flesta nätverken betalar dig för att få användare att fylla i undersökningar av olika slag men även via en massa andra grejer beroende på vilket nätverk man är med i. Använder själv sidan Mgcash.com som mitt och tjänar närmare $300 i månaden utan att försöka göra nått nu, så det går på autopilot kan man säga.

Men det går helt klart att tjäna pengar på internet, bara googla finns gott om information.

Vad är det för sida du kör? Om man får fråga...

300$ per månad, för att få unika besökare att göra surveys? Låter skumt att så pass mycket folk skulle vilja fylla i surveys.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vad är det för sida du kör? Om man får fråga...

300$ per månad, för att få unika besökare att göra surveys? Låter skumt att så pass mycket folk skulle vilja fylla i surveys.

mgcash.com, finns många fler sidor så som sharecash, cpalead, leadbolt med mera. Gäller bara att hitta nått som folk är villiga att fylla i surveys för och du skulle bli förvånad vad lite dom gör det för och ju mer populärt ju mer surveys ifyllda och mera pengar till dig. Finns gott om guider på t.ex blackhatworld.com för hur man kommer igång och även mycket tips på vad man kan använda sig av för knep.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Chawan123:

mgcash.com, finns många fler sidor så som sharecash, cpalead, leadbolt med mera. Gäller bara att hitta nått som folk är villiga att fylla i surveys för och du skulle bli förvånad vad lite dom gör det för och ju mer populärt ju mer surveys ifyllda och mera pengar till dig. Finns gott om guider på t.ex blackhatworld.com för hur man kommer igång och även mycket tips på vad man kan använda sig av för knep.

Förlåt för att jag var otydlig, min undran var: Vad är webbplatsen du kör? Där du låter dina besökare göra surveys?

= Vad är din webbplats?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Förlåt för att jag var otydlig, min undran var: Vad är webbplatsen du kör? Där du låter dina besökare göra surveys?

= Vad är din webbplats?

Ah, använder personligen den lättaste metoden vilket är videos på Youtube. Tänker tyvärr inte länka till mina videos eller nått eftersom jag vill hålla dom för mig själv. Men beroende på vad det är jag länkar till som hamnar besökarna får göra olika former av content lockers som länkas via Mgcash för att sedan låsa upp innehållet.

Permalänk

men vilket är det enklaste sättet att tjäna pengar på internet om man inte har nån hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kajaman931:

men vilket är det enklaste sättet att tjäna pengar på internet om man inte har nån hemsida?

Precis som i vanliga livet, ha en bra produkt som folk är beredda att betala pengar för.
Internet är inte någon guldkalv som sprutar pengar åt höger och vänster utan man får jobba för slantarna även här.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Ang affiliates så anser jag att det är bluff, satt nästan 48tim i sträck med det där vilket resulterade i ca. 1kr Hahaha..
There´s no easy money to earn on the internet!

Bästa är väll scams på blocket eller dylikt! Håll dig under 10 i månaden så gör inte svenska polisen någonting alls *ironi*

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kajaman931:

Hej jag undrar om man verkligen kan tjäna pengar på internet.
Sen så tycker jag det låter mest intressant att man kan tjäna pengar på att referera medlemmar.
Så finns det någon eller några sidor där man kan tjäna pengar på att referera som är seriös alltså som man får in pengar på sitt bankkonto typ direkt
inte flera månader efter?

Klipp dig och skaffa ett jobb alternativt lura folk på blocket (folk verkar mer lättlurade nu än någonsin)

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av Pissespann:

Ang affiliates så anser jag att det är bluff, satt nästan 48tim i sträck med det där vilket resulterade i ca. 1kr Hahaha..
There´s no easy money to earn on the internet!

Bästa är väll scams på blocket eller dylikt! Håll dig under 10 i månaden så gör inte svenska polisen någonting alls *ironi*

Affiliates är då inte bluff iaf, gäller bara att ha nått som folk är villiga att fylla i surveys eller vad nu ditt affiliate nätverk använder sig av. Lite bevis nedan från mina betalningar från Mgcash och lite hur mycket jag tjänar dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Affiliates är då inte bluff iaf, gäller bara att ha nått som folk är villiga att fylla i surveys eller vad nu ditt affiliate nätverk använder sig av. Lite bevis nedan från mina betalningar från Mgcash och lite hur mycket jag tjänar dagligen.

http://delafilefghfghn.nu/u/1329314768_mgcash_pay.PNG

http://delafilenghfg.nu/u/1329314793_paypal_proof.PNG

http://delhghafilen.nu/u/1329314808_mgcash_daily.PNG

De där summorna är ju helt sjuka! Grattis kan jag bara säga.

Permalänk
Skrivet av hajlajf:

De där summorna är ju helt sjuka! Grattis kan jag bara säga.

Skrivet av Allexz:

Vad är det för sida du kör? Om man får fråga...

300$ per månad, för att få unika besökare att göra surveys? Låter skumt att så pass mycket folk skulle vilja fylla i surveys.

Jag använder mig utav cpalead, att tjäna $300 per månad görs enkelt med väldigt lite arbete, gäller mest att driva ny trafik hela tiden.

Det finns många olika sätt att använda deras "content blocker", det vanligaste sättet är att ha någon sorts information som folk verkligen vill ha, diverse filer osv, kan tex använda den i spel och ge ut bonus items till folk som gör surveys osv, mer säger jag inte, som redan har sagts så vill vi inte avslöja för mycket detaljer då inkomsten sänks om en hög med folk börjar göra samma sak..

Pissespann, att kalla saker en bluff bara för att man misslyckas med det är bara struntprat, misslyckas du, fortsätt tills du hittar något som funkar för dig, ger du upp och påstår att sakerna är skit/bluff så kommer du aldrig tjäna något online.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Sett en hel del på youtube som heter i stil med "<Valfri Film> Full movie part 1", som sedan bara visar en bild taget från filmen och sedan länk i beskrivningen till någon hemsida där dom lagt omslagsbilder på filmen, lite beskrivning av filmen osv och sedan kan man klicka för att se online / ladda ner.
Kruxet är att man måste fylla i en survey och sedan finns det endå ingen film.

Då är min fråga, är detta lagligt?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Sett en hel del på youtube som heter i stil med "<Valfri Film> Full movie part 1", som sedan bara visar en bild taget från filmen och sedan länk i beskrivningen till någon hemsida där dom lagt omslagsbilder på filmen, lite beskrivning av filmen osv och sedan kan man klicka för att se online / ladda ner.
Kruxet är att man måste fylla i en survey och sedan finns det endå ingen film.

Då är min fråga, är detta lagligt?

Olagligt att ladda upp en film som inte upphovsmannen har godkänt får laddas up, så troligtvis inte olagligt att lura folk att fylla i ett formulär för en tom sida. Sålänge man inte lurar på något kontrakt av något slag.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

Sett en hel del på youtube som heter i stil med "<Valfri Film> Full movie part 1", som sedan bara visar en bild taget från filmen och sedan länk i beskrivningen till någon hemsida där dom lagt omslagsbilder på filmen, lite beskrivning av filmen osv och sedan kan man klicka för att se online / ladda ner.
Kruxet är att man måste fylla i en survey och sedan finns det endå ingen film.

Då är min fråga, är detta lagligt?

Typ alla som håller på så blir bannade och får aldrig sina pengar och bara ett fåtal ljuger om innehållet på sidan, dom flesta har faktiskt det som lovas bakom saken, dom brydde sig inte särskilt om man höll på så för ett par år sen men det är mycket striktare nu.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Avstängd

Hej. Jag är 15 år. Började med ett såkallat PPD (Paid Per Download) nätverk fjärde november. Jag jobbade fullt första månaden.
Tjänade runt 10 lax under första månaden (November-December). Nu har jag bara auto-pilotat (inte gjort något) och har tjänat sammanlagt 20k på 3 månader.

Detta är pengar jag fick från nätverket första månaden. Ca 10.000kr. Riktigt mycket pengar för mig som 15 åring.

http://fileice.net/

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frillan125:

Klipp dig och skaffa ett jobb alternativt lura folk på blocket (folk verkar mer lättlurade nu än någonsin)

Skitsnack. Känner folk som tjänar över 50kkr i månaden.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Jag har tjänat 13kr på youtube

Permalänk
Medlem

Visst, alla pyramidspel/affilates erbjuder dig snabba pengar på nätet och för vissa funkar det. Dock är sannolikheten att du lyckas obefintlig, då det bygger på att du ska lura/övertala fler stackare att börja med samma sak och sen ska du tjäna pengar på dem.
Endast de som är högst upp i pyramiden, de som driver tjänsten, brukar tjäna på det. Alla andra användare arbetar gratis...

Sen är det ju så svårt att göra lite fake-bilder där det står att man fått X antal tusen kronor, eller föra över själv för att lura nya användare att joina...
Nej, vill du tjäna pengar är ett hederligt jobb det bästa och säkraste, vill du sitta vid datorn kan du alltid lära dig bygga hemsidor eller liknande, betalar bra och du får jobba hemifrån

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Visst, alla pyramidspel/affilates erbjuder dig snabba pengar på nätet och för vissa funkar det. Dock är sannolikheten att du lyckas obefintlig, då det bygger på att du ska lura/övertala fler stackare att börja med samma sak och sen ska du tjäna pengar på dem.
Endast de som är högst upp i pyramiden, de som driver tjänsten, brukar tjäna på det. Alla andra användare arbetar gratis...

Sen är det ju så svårt att göra lite fake-bilder där det står att man fått X antal tusen kronor, eller föra över själv för att lura nya användare att joina...
Nej, vill du tjäna pengar är ett hederligt jobb det bästa och säkraste, vill du sitta vid datorn kan du alltid lära dig bygga hemsidor eller liknande, betalar bra och du får jobba hemifrån

Beroende på vad just ditt affiliate nätverk använder sig av bygger det inte alls på att få andra personer att börja med samma sak. De flesta använder sig av PPD (Pay Per Download) vilket bara betyder att användare måste fylla i en survey för att kunna ladda ner filen, finns även content lockers som t.ex låser en hemsida tills du har fyllt i en survey. Så bygger definitivt inte på att få andra att börja med samma sak.

Sen att fejka bilder är inget man behöver göra eftersom att det är ärligt talat extremt lätt att komma igång med så det är stor chans att du faktiskt kan tjäna lite extra pengar varje månad. Fick t.ex min senaste betalning idag på nästan 2200kr vilket är en fin bonus för att låta det gå på autopilot när man bara har studiebidrag annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Hej. Jag är 15 år. Började med ett såkallat PPD (Paid Per Download) nätverk fjärde november. Jag jobbade fullt första månaden.
Tjänade runt 10 lax under första månaden (November-December). Nu har jag bara auto-pilotat (inte gjort något) och har tjänat sammanlagt 20k på 3 månader.

Skicka mig ett PM eller dylikt om du vill ha lite hjälp.

Kan du specificera lite mer exakt vad det är du gör och hur det funkar, för en skeptiker? Som jag har förstått det laddar du upp en fil, som någon annan vill ha, och den personen måste fylla i en survey för att ladda ner den, och du får betalt för varje download. Vad laddar folk generellt upp? Skyrim mods? Piratade filmer? Hemmagjord porr?

OnT:

Youtube kan man iof försörja sig på, sweclockers har ju en forummedlem som gör det iaf. Robbaz, han lägger upp lets plays och spelvideor och enligt egen utsago drar han in 17-22k i månaden på't, personligen föredrar jag mitt kneg, säkra pengar före allt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Kan du specificera lite mer exakt vad det är du gör och hur det funkar, för en skeptiker? Som jag har förstått det laddar du upp en fil, som någon annan vill ha, och den personen måste fylla i en survey för att ladda ner den, och du får betalt för varje download. Vad laddar folk generellt upp? Skyrim mods? Piratade filmer? Hemmagjord porr?

OnT:

Youtube kan man iof försörja sig på, sweclockers har ju en forummedlem som gör det iaf. Robbaz, han lägger upp lets plays och spelvideor och enligt egen utsago drar han in 17-22k i månaden på't, personligen föredrar jag mitt kneg, säkra pengar före allt.

Du får inte ladda upp copyright och nakenheter
Dock kanske du kan lyckas komma undan ändå, men om någon rapporterar din länk. Då dubbel kollar FileIce din fil och kommer förmodligen banna och ta dina pengar om det strider mot deras ToS.

Mitt mål är att tjäna runt 1kkr om dagen.
Om någon är bra kodare eller liknande kanske vi kan skapa något skoj tsm och dra in lite fickpengar
Adda mig på skype, emiln27 isf.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Den här tråden har blivit riktigt avtändande. I princip alla sätt att tjäna pengar som föreslagits här i tråden bygger på spam, att lura folk att klicka på länkar eller ladda ner filer de oftast inte vill ha. Man kan sminka upp en gris hur mycket som helst men det är fortfarande en gris under alla lager mascara.
Vill man att sitt bidrag till mänskligheten skall vara mer spam så för all del, följ de råd som ges här i tråden.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ni betalar skatt på pengarna ni tjänar...

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Hej. Jag är 15 år.

Skrivet av LeetBoy27:

Skitsnack. Känner folk som tjänar över 50kkr i månaden.

Ja, absolut.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Fler tips hur man går vidare rent praktiskt för att lyckas då utan att lura människor?
Om ni har grejer ni inte vill avslöja för alla så skicka mej gärna ett pm...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Det finns inga hemliga knep till en laglig och eller moralisk korrekt snabb förmögenhet på internet.
Och hade det funnits det så hade dem som vet inte berättat det för någon, iaf inte till nån random dude på ett forum.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!