Permalänk
Inaktiv

Bättre än 7770?

Nu är det så att jag (äntligen) fått ett jobb, och då ska ny dator byggas. Ingen monster, inga krav på BF3 maxxad osv.

Iallafall, jag kollade lite på 7770 men känns som det är lite väl klent.. Någon som vet om det kommer ut något i 7*** serien snart som är starkare? Känns lite trist om man skulle behöva köpa ur 6**** serien.

En sak till, hårddiskar som vi alla vet har gått upp i pris något så fruktansvärt, vi vet alla varför?

Hur kommer det sig att inte externa hårddiskar har drabbats lika hårt? Kr per gb är mycket mindre på externa hårddiskar ju.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Nu är det så att jag (äntligen) fått ett jobb, och då ska ny dator byggas. Ingen monster, inga krav på BF3 maxxad osv.

Iallafall, jag kollade lite på 7770 men känns som det är lite väl klent.. Någon som vet om det kommer ut något i 7*** serien snart som är starkare? Känns lite trist om man skulle behöva köpa ur 6**** serien.

En sak till, hårddiskar som vi alla vet har gått upp i pris något så fruktansvärt, vi vet alla varför?

Hur kommer det sig att inte externa hårddiskar har drabbats lika hårt? Kr per gb är mycket mindre på externa hårddiskar ju.

HD7800 serien?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

1* vet ej.

2*

2.5* lite märkligt, kanske inte samma åtgång?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

HD7800 serien?

Skrivet av Boss302:

1* vet ej.

2*
http://legitreviews.com/images/news/2011/wd_flood.jpg

2.5* lite märkligt, kanske inte samma åtgång?

Tumnus: Den är ju inte ute än, nån som vet när den kommer?

Boss: Just ja, nu kommer jag ihåg, borde jag tänkt på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Tumnus: Den är ju inte ute än, nån som vet när den kommer?

Boss: Just ja, nu kommer jag ihåg, borde jag tänkt på

http://www.digitimes.com/news/a20120215PD219.html

Mars verkar det som.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Tack

Kan tillläggas att jag nu märkte att tråden ligger rätt skapligt fel.. Sorry för det