Permalänk

Fråga om dator vid TV

Hejsan! har nyligen fått en gammal dator som jag tänkte ha vid min tv. det jag undrar är om det ens är lönt att skaffa nytt grafikkort till denna pc?

Märket är en Dell Dimension 5150c (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=94932)

jag funderar på att köpa något grafikkort med HDMI utgång men kan inte riktigt angöra om det ens är värt att försöka

i dagens läge kör jag den med dvi - vga utgång till min tv men ibland försvinner den från tven och jag får ingen bild.

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk

Hejsan. Personligen skulle jag inte lägga ner pengar på ett GFX kort till din burk. Spara de pengarna till att bygga dig en riktigt mediaburk som kan ge dig support för allt nytt och ge dig nytta av full HD till din tv också.

Är långt ifrån en expert inom detta område, men tror de flesta kan hålla med mig.

Lycka till !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Avstängd

anser så här köp nått billigt amd grafikkort i stil med 4000 serien eller 5000 serien då ligger för kanske 3-500kr mer en så skulle aldrig jag lägga.

datorn duger bra till att spela upp lättare hdmaterial när processorn är en dualcore processor. dock lär den leva om en del så jag rekomenderar dig att sälja datorn vidare till nån som bara ska slösurfa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.Larsson:

Hejsan! har nyligen fått en gammal dator som jag tänkte ha vid min tv. det jag undrar är om det ens är lönt att skaffa nytt grafikkort till denna pc?

Märket är en Dell Dimension 5150c (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=94932)

jag funderar på att köpa något grafikkort med HDMI utgång men kan inte riktigt angöra om det ens är värt att försöka

i dagens läge kör jag den med dvi - vga utgång till min tv men ibland försvinner den från tven och jag får ingen bild.

Du kan ju skaffa en DVI-HDMI-adapter istället, så slipper du konverteringen till analog VGA.
Men ett Radeon 5450 kostar ju bara några hundra så det är kanske lika bra att gå på ett sånt i lågprofil med inbyggd HDMI på en gång.

Min TV tappar också signalen ibland, men bara ett par sekunder, trots direkt HDMI-kabel till sovrums-TVn, vet inte om det är Philips firmware, driver eller något annat i mjukvaruinställningarna. Kör med ett HD4670 så jag kan även spela lite Starcraft 2 och liknande på HTPCn

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX