OCZ Vertex Plus död efter mindre än ett dygn?

Permalänk

OCZ Vertex Plus död efter mindre än ett dygn?

Jag var inne på media markt i går, och så att de hade kampanjpris på OCZ Vertex Plus, visserlige inte den bästa SSDn, men för det priset (1290:- för 120GB) så förväntade jag mig inte heller någon top prestanda. Dock så tcyker jag att den bör hålla i men än ett dygn.

Windows installationen gick bra, utan problem. Men efter några omstarter, och att ha varit avstängd under natten så vägrar den att starta upp. Så jag googlar lite, ser att det kan hjälpa med att uppdatera firmware till 3.55, men dock så hittar inte BIOS, eller uppdateringsverktyget SSDn (efter att ha ställt om till IDE).

Så jag tänkte att det kanske går att uppdatera från VMware, stioppar in SSDn i en USB kabinett, och windows hittar den. Men det går inte att se den som HDD i VMware efter att den är ansluten till den virtuella maskinen (men det är säkert en begränsning från VMware skulle jag tro).

Är det någon som vet någon lösning på problemet, eller är det bara att åka tillbaka med SSDn?

Övring info om datorn: HP EliteBook 8560w (2011), Intel Core I5, BIOS ver: F.20.

Permalänk
Medlem

Ser dator disken i AHCI?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

lämna in den som DOA, dead on arrival. Beroende på hur deras garantipolicy ser ut så kan du kanske få en ny i handen direkt om den gått sönder inom en vecka.

ska förresten precis skicka in min corsair force 3 för "samma" problem, fast den höll i 3 månader utan en tillstymmelse till fel, sen tvärdog den i helgen.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Ser dator disken i AHCI?

Ja, har provat i både AHCI och IDE.

Permalänk
Skrivet av victor_ce:

Ja, har provat i både AHCI och IDE.

Har du provat i Linux, Ubuntu eller annan valfri dist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

lämna in den som DOA, dead on arrival. Beroende på hur deras garantipolicy ser ut så kan du kanske få en ny i handen direkt om den gått sönder inom en vecka.

ska förresten precis skicka in min corsair force 3 för "samma" problem, fast den höll i 3 månader utan en tillstymmelse till fel, sen tvärdog den i helgen.

Det är såna händelser som visar vikten av ta backup på alla viktiga dokument man har på disken

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

om du kan stoppa den i en annan dator som andra disk & kolla i diskhanteringen i windows om du hittar den.

är det detta verktyget du använder?

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?82289-...

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |