Permalänk
Medlem

Review G700

Fick hem min G700 tidigare idag och som lovat så gör jag en liten review på den.

Musen kommer i en normal mus klåda från logitech, inget "fancy", kunde varit mer påkostad då musen kostar 1000:-

När jag packade upp den så ser jag direkt att detta är en mus som passar mina händer, den är helt perfekt förutom att en skulle haft någon form av stöd för höger lillfinger och ringfinger(?).

Efter att ha spelat lite Cod MW2 så tycker jag att den är lättare att spela med än min G9 då den ligger mycke bättre i handen, men för övrigt är den lika exakt som G9.

Över gång mellan Trådlös och kabel märks inte av utan de händer direkt, Den lilla sändaren man får med funkade direkt, bara att plugga i och sen funkade de.

G knapparna sitter exakt där de borde och skroll hjulet är i mettal och rullar så otroligt skönt.

Ska tillägas att Logitech skickar med ett 2000mAh laddningsbart batteri.

Review G700

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Lite konstig recension?

Permalänk
Medlem

synd att kabeln inte var sleevad :/, men har dock alldrig gillat logitech då jag fick problem med dem konstant, razer har alltid varit bäst enligt mig i både kvalite och prestanda ! min razer mamba är pörr !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

synd att kabeln inte var sleevad :/, men har dock alldrig gillat logitech då jag fick problem med dem konstant, razer har alltid varit bäst enligt mig i både kvalite och prestanda ! min razer mamba är pörr !

håller med om att den borde vara sleevad, får göra de själv sen någon dag.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

synd att kabeln inte var sleevad :/, men har dock alldrig gillat logitech då jag fick problem med dem konstant, razer har alltid varit bäst enligt mig i både kvalite och prestanda ! min razer mamba är pörr !

Sitter oxå med en mamba och det skulle vara intressant o se hur en med en G700 som testat mamba tycker hur de förhåller sig till varandra. Mamba är sleevad från frabrik , lades säkert 100kr för det ^^.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Musen fungerar alltså som en vanlig trådad mus när man har kabeln i? eller är kabeln bara för att ladda batteriet?

Har alltid velat ha en trådlös mus men är verkligen extremt kräsen när det gäller responstid på musen och känner direkt när den är trådlös, men om man kan använda denna med kabel när man spelar och utan kabel i windows så vore det ju optimalt för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Musen fungerar alltså som en vanlig trådad mus när man har kabeln i? eller är kabeln bara för att ladda batteriet?

Har alltid velat ha en trådlös mus men är verkligen extremt kräsen när det gäller responstid på musen och känner direkt när den är trådlös, men om man kan använda denna med kabel när man spelar och utan kabel i windows så vore det ju optimalt för mig!

fungerar som en trådad mus när kabeln är i.

är också super kräsen och har aldrig velat ha en trådlös mus av samma anledning som du, men responstiden är helt underbar. De känns som en trådad även när du kör trådlös, ingen fördröjning överhuvudtaget!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Musen kommer i en normal mus klåda från logitech

mus....klåda

Printat, sparat, förevigat. Nu kan du ändra.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Musen kommer i en normal mus klåda från logitech

mus....klåda

Printat, sparat, förevigat. Nu kan du ändra.

LOL!!!!!!!!! fy fan va bra de blev då XD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av cat_fish_1:

fungerar som en trådad mus när kabeln är i.

är också super kräsen och har aldrig velat ha en trådlös mus av samma anledning som du, men responstiden är helt underbar. De känns som en trådad även när du kör trådlös, ingen fördröjning överhuvudtaget!

fan då, la nyss massa pengar på en Razer mamba.. denna verkar ju skönare. Min plånbok hatar mig redan som det är...

Permalänk
Medlem

Hur funkar det där med macros exakt?
Kan man göra t.ex. en slinga: key F1 trycks, paus 1 sek, key F2 trycks?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Hur funkar det där med macros exakt?
Kan man göra t.ex. en slinga: key F1 trycks, paus 1 sek, key F2 trycks?

den där pausen har jag inte lyckats med, men gör du ett macro med F1 och F2 så kommer dom direkt eftervarran.
En riktigt härlig sak är att jag kan flytta mina macron från mitt G15 direkt till musen.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Maffig Rambo-kniv !

Permalänk
Medlem

Min bror sitter och spelar CS med en sådan här logitech mus och tangentbordet som följde med. Han är nöjd och känner inte att han behöver byta upp sig. Och han är iaf över bättre än snittet av spelarna (i mina ögon).
Den här musen blev jag lite sugen på, men jag tänker inte slänga pengar i sjön så min Qpad 5k får hänga med tills den ger upp.

Permalänk
Medlem

Tack för din lilla review, tyckte den var som man väntat sig ungefär, alltså ganska grym.
Dock så var utseendet lite utav en let-down inte like mycket " stealth " look utöver den, ganska snygg iaf dock...

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Köpte en G700 och håller på att testar.
En fråga, hur sjutton ändrar jag scrollhjulet från frirulleläge till klickläge istället? Hittar ingen option för det som min gamla MX revolution hade...

edit
lol... märkte det ändrades med knappen bakom hjulet

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Tycker synd om er :/
Jag har en logitech g9 men den skaffade jag för ett bra tag sen.
Varför ska man skadda G700 när man kan skaffa R.A.T 7?
Den R.A.T 7 piskar G700, kolla youtube.
R.A.T 7 blir min nya datormus

Permalänk
Medlem

ursäkta min okunskap men vad menar ni exakt med "sleevad" när ni refererar till denna mus?

Permalänk
Medlem

ladd kabeln

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av Snallis:

Tycker synd om er :/
Jag har en logitech g9 men den skaffade jag för ett bra tag sen.
Varför ska man skadda G700 när man kan skaffa R.A.T 7?
Den R.A.T 7 piskar G700, kolla youtube.
R.A.T 7 blir min nya datormus

va? enda jag hittar på youtube är videor där folk säger att G700 är fantastisk.

länka gärna

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

recensionen.. har jag missat nåt?
till att börja med ligger det en stor kniv på en av de första bilderna,whats up with that?

sen är det några bilder och lite text.
totalt undermåligt.
eller är det här en medlemsrecension?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

recensionen.. har jag missat nåt?
till att börja med ligger det en stor kniv på en av de första bilderna,whats up with that?

sen är det några bilder och lite text.
totalt undermåligt.
eller är det här en medlemsrecension?

En medlem som valt att recensera en produkt han köpt. Inget som sweclockers står bakom. Kan hålla med om att det är sparsmakar med information.