Ny mus utan fri från negativ positiv Acceleration

Permalänk
Medlem

Ny mus utan fri från negativ positiv Acceleration

Hej, jag letar efter en ny mus och den skall vara fri från alla typer av accel och allt vad det heter, letar något i stil med Microsoft 3.0... Har idag Steelserie Ikari som är totalt värdelös när det gäller att stänga av dessa funktioner..
Spelar mestadels FPS spel så som quake live, cod, osv där hög/aim precision är viktigt....
Någon som har en ide?
/ITech

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Kolla in CM Spawn, som jag förstått det är den utan accel men det går att slå på om man vill.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Varför inte köra på dom gamla klassikerna som man vet fungerar som dom ska.
Typ WMO, IM 1.1, IE 3.0

Finns fortfarande ingen mus som direkt klår WMO.
Jag hade hoppet om Kana men det visade ju sig vara så misslyckat hopp som bara den, iprincip alla nya möss har problem på ett sätt eller annat.
Riktigt trist ärligt talat.

Bland dom nyare mössen är det väll G400 som är den mest felfria musen imo, nu är jag själv ingen fan av formen på MX518/g400 mössen men sensorn i sig är felfri.

Önskar logitech kunde gjort en mindre mus med samma sensor som G400 (har ju dock min Logitech G1 Asian version) men dom kunde dratt på en sidoknapp som G3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Bland dom nyare mössen är det väll G400 som är den mest felfria musen imo, nu är jag själv ingen fan av formen på MX518/g400 mössen men sensorn i sig är felfri.

MX518 har prediction, och vad jag förstått tidigare generation utav G400 också.
Razer Deathadder eller Zowie AM är de ända jag kommer och tänka på.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

MX518 har prediction, och vad jag förstått tidigare generation utav G400 också.
Razer Deathadder eller Zowie AM är de ända jag kommer och tänka på.

Därför jag sa G400
Och nu borde alla G400 vara utan prediction (enkelt att kolla om man köper i butik eller maila och fråga butik) Om det finns logitech loga på seal tejpen så är det nya utan.

Zowie AM har i min mening 2 helt random dpi settings, problem med M1+M2 nedtryckning samtidigt (Sägs vara fixat i senare batches men olika reporter om det) Samt formen är vääääldigt konstig på zowie am (avsmalnaden i mitten)

DA 3.5g gillar inte jag iaf, tycker sensorn är halvdan.

DA 1800 med tejp för få ner lod med 1.39NDC firmware är dock bra val.

Rekommenderar : http://www.overclock.net/f/375/mice för att läsa om möss, finns många folk där som är väldigt kunniga om alla sensorer, bygg kvalite, switchar osv osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nVIDIA:

Medlem sedan 2003?

Inlägg som inte tillför diskussionen något utan enbart är ämnade att flytta tråden högre upp, sk bumpning, bryter mot §4 i våra regler.

Alla trådar ska ha samma chans att synas, därför finns den regeln, en ren rättvisefråga.

Tänk på detta (och våra övriga regler) i fortsättningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kolla in Steelseries Kana.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperf:

Du kan ju alltid kolla in Steelseries Kana.

Om han vill ha en värdelös sensor som har pixel jump bug, dåliga switchar, plastig och helt värdelösa skatez så ja go ahead.

Många hade hopp om Kana, men det slutade i helt värdelöst misslyckande med lögner ifrån SS där dom sa dom skulle sätta på bättre skatez, byta switchar. Inget av det blev gjort och buggen i sensorn finns kvar (ny firmware imorgon (igen) får se om det kan lösa buggen iaf)

http://www.overclock.net/t/1183274/kinzu-v2-kinzu-v2-pro-and-... all info finns en den "lilla" tråden på OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

DA 3.5g gillar inte jag iaf, tycker sensorn är halvdan.

DA 1800 med tejp för få ner lod med 1.39NDC firmware är dock bra val.

Är du säker på det? Vad jag hört ska det vara samma sensor i dem båda, bara med annan firmware i 3.5

Om g400 är lik mx518, så även om man inte är nöjd så vet man att man har en mus som håller i ÅR.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Är du säker på det? Vad jag hört ska det vara samma sensor i dem båda, bara med annan firmware i 3.5

Om g400 är lik mx518, så även om man inte är nöjd så vet man att man har en mus som håller i ÅR.

Orginal DA använder Avago S3668 medans 3.5 använder Avago S3888, väldigt lika men den senare plågades av väldigt många fel, framförallt i början.
Jitter, tracking problem och väldigt hög LOD, det mesta har blivit "fixat" via firmware updates nu.
S3888 har även lägre malfunction speed, så den är sämre för lågsens gamers (högsens spelar mindre roll)

Men den föregående är ändå bättre då razer har gjort den helt felfria via allt jobb med firmware updates (den avago sensorn var helt värdelös innan razer rättade till den)

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag testat en gammal Microsoft 3:0:an, vilken bra mus, synd att den är 10 år och sliten på alla kanter och hörn, den glider tyvärr inte alls bra heller på mattan...
Vilken mus är mest lik 3:0an?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Kan meddela att jag testat en gammal Microsoft 3:0:an, vilken bra mus, synd att den är 10 år och sliten på alla kanter och hörn, den glider tyvärr inte alls bra heller på mattan...
Vilken mus är mest lik 3:0an?

Köp en 3.0 dom säljs fortfarande vad jag vet..

Edit: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=831

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Hur är Logitech G500 ? Den har inte en massa onödiga accel, Jitter mm mm?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Jag har en Deathadder Respawn och jag har bara klickat ur Acceleration. Fungerar kanonbra och jag är helnöjd!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Det går att köpa nya Skatez till din MS 3.0 och få bra glid på nytt. G500 är inget jag skulle ge mig in på, när man blandar in laser i bilden så brukar det bli skit.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag är sugen som f a n att testa Zowie AM GS, deathaddern är trotts allt väldigt tung. Någon som vet om det är samma skatez till AM som EC?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/1195737/review-of-the-zowie-am finns lite matnyttigt där om Zowie AM.
Problemen med att knapparna överlappar varandra (M1+M2) SKA vara fixat enligt zowie i senaste batchen.
Sen ska man ju bara få en sådan, vet inte alls hur pass utspridda dom är.

G400 senaste batchen ex fanns på MediaMarkt men inte på elgiganten.

Har också varit lite sugen på AM, men dpi värdena går inte jag är helt beroende av 800-900 dpi. Varken lägre eller högre.
Börjar bli jobbigt nog på 1000dpi som min logitech G1 är på.

Permalänk
Medlem

Mmm, tror att överlappande knappar inte kommer att vara så stort problem för mig, annars är det bara att dra fram filen eller nått.

Och som du säger är det lite synd att det är 1150DPI istället för 700-900DPI som är mer standard. Men om man har en matta med lite mindre glid och mer kontrol så kanske det går bra ändå. Kör min Deathadder i 900DPI nu på Razer Scarab, och känner att kontrollen kan vara i lägsta laget, då musen är tung och friktionen låg så är det "svårt" att få stopp på den.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Fick min Zowie AM GS idag, och måste säga att den är över förväntan. Jag började redan dagen innan att gå ner från 900 till 450DPI för att bli van vid Zowien, då 1150DPI är på tok för snabbt för mig. Tycker inte musen känns så annorlunda mot Xai och 1.1 i formen, däremot är den väldigt lätt och de glansiga sidorna ger bra grepp. Det jag är mest imponerad över är känslan i musen. Knapparna och scrollen är lite "tunga" men väldigt distinkta. Känns liksom väldigt gediget och precist. En annan fin sak är sladden som är väldigt mjuk och verkar vara trasselfri. Lift-distancen är precis som utlovat mycket låg, jag har svårt att lyfta musen i huvudtaget innan den slutar läsa underlaget.

Har testat problemet med att mouse1 och mouse2 "krockar" i varandra, och de gör de även för mig. Men det är bara märkbart om jag trycker väldigt långt fram på musen. Dvs har man stora händer så kan det bli ett problem. Det är inte heller så att knapparna slutar fungera heller, utan mer bara att de skaver mot varandra. Sedan en annan pytteliten sak som jag också upplever negativ är att musen känns tyngre att röra upp&ner än sidleds, precis som om den skaver lite mot musmattan, både testat en hård och en tygmatta, dock är det så lite så jag tror inte att många fler än jag kommer äns märka det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag antar att det inte är många ställen som har "andra batchen" av Zowie AM mössen, några butiker i UK har rapporterats ha den fixade där knapparna inte rör varandra.

Zowie har kortat av en liten bit på varje knapp så att dom inte krockar.

Jo huano switcharna kräver mer kraft än dom flesta andra switchar, hur man tycker om det är en smaksak, jag personligen tycker inte om dom, dom ger bra feedback men dom är helt enkelt för hårda för min smak.

Bra du är nöjd iaf, möss är ju väldigt individuella.
Sensorn i Zowie AM är iaf riktigt bra, bara synd på deras lustiga dpi val

Permalänk
Medlem

Så där, nu har jag bytt ut min gamla 3.0a mot en Logitech G400 PID LZ149HG inköpt hos elgiganten.
En så länge är jag nöjd med musen och troligtvis utan prediction...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Så där, nu har jag bytt ut min gamla 3.0a mot en Logitech G400 PID LZ149HG inköpt hos elgiganten.
En så länge är jag nöjd med musen och troligtvis utan prediction...

Det är mycket lätt att testa, öppna paint och dra några snabba raka sträck, blir de raka så har du prediction.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Så, har nu testat i paint , vad kan man säga? är det angel snapping on eller off ? på 400G kan man inte välja ON/OFF genom mjukvaran.. Detta är på 400dpi/500hz..
http://imageshack.us/photo/my-images/221/angelsnappingjpg.jpg

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Den är off

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Den är off

Okej, man kan ju ändå rita hyfsat raka sträck med off.. Kan man enbart dra slutsatsen på raka sträck eller går det att se på de övriga symboler som jag ritat upp... ? Tydligen finns det möss med prediction kvar i handeln... Fick leta som en tok för att få tag i en

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hej, jag letar efter en ny mus och den skall vara fri från alla typer av accel och allt vad det heter, letar något i stil med Microsoft 3.0... Har idag Steelserie Ikari som är totalt värdelös när det gäller att stänga av dessa funktioner..
Spelar mestadels FPS spel så som quake live, cod, osv där hög/aim precision är viktigt....
Någon som har en ide?
/ITech

Du ställer in det i windows och inte i musens mjukvara. Gillar du ikarin så ta bara reda på hur du stänger av det. Min har ingen acceleration alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Du ställer in det i windows och inte i musens mjukvara. Gillar du ikarin så ta bara reda på hur du stänger av det. Min har ingen acceleration alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Nee, riktigt så lätt är det inte. Det är faktiskt så att vissa sensorer i vissa möss har acceleration. Så det ligger i musen oavsett mjukavara.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Nee, riktigt så lätt är det inte. Det är faktiskt så att vissa sensorer i vissa möss har acceleration. Så det ligger i musen oavsett mjukavara.

Hur är det med inbyggd accel i G400, den är fri från sånt också?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Nee, riktigt så lätt är det inte. Det är faktiskt så att vissa sensorer i vissa möss har acceleration. Så det ligger i musen oavsett mjukavara.

Fast jag har en ikari och jag har ingen acceleration. Sen kan man väl ställa in tvärt om för aäatt kompensera om man har för mycket/lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Fast jag har en ikari och jag har ingen acceleration. Sen kan man väl ställa in tvärt om för aäatt kompensera om man har för mycket/lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte ställa in något om din sensor faktiskt HAR inbyggd acceleration.
Det enda som kan påverka det är din sens och musmatte val ibland.

Ikari har faktiskt negativ acceleration, men det märks vid låg sens oftast bara.
Runt 30cm/360+

Så är du mid/high sens gamer är det inget du kommer märka.