Permalänk
Medlem

Dear Esther

Kanske något att se fram emot, ser väldigt lovande ut!

Dear Esther is coming February 14th 2012 to Steam

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Vad är det för något? Mmo? äventyrs spel? Elder scrolls wannabe? Potatis? Men annars ser det riktigt bra ut! Ser ut att ha härlig grafik med.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Skulle nog kalla det en interaktiv saga.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk

Herre jösses det kan bli ett RIKTIGT bra spel!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Verkar vara en re-make av ett spel från 2008

http://en.wikipedia.org/wiki/Dear_Esther

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Verkar vara en re-make av ett spel från 2008

http://en.wikipedia.org/wiki/Dear_Esther

Riktigt bra mod <3

Få se vad priset landar på, blir det kanske tom gratis?

Permalänk

Påminner mig om ett gammalt mod till Cryengine som var, nästan likadant. Fast det jag tänker på hade inslag av Amnesia :$

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Riktigt bra mod <3

Få se vad priset landar på, blir det kanske tom gratis?

US - $9.99
UK - £6.99
Europe €7.99
Russia - 249RU
CIS - $7.99
EU Zone 2 - €6.99

Källa: http://dear-esther.com/?p=562

Modden från 2008 var gratis men ser inte alls lika bra ut som den här.

heh, extra t i gratis
Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

.. Blev riktigt förvirrad över att se denna nyhet då alla verkar skriva som om det är ett helt nytt spel och jag vill minnas att jag spelade detta för typ 2,5 år sedan.
men att det kommer en upphottad version är inte helt fel, men lite tveksamt om jag kommer köpa det då jag redan spelat det.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt hur snygg Source-motorn kan vara

Permalänk

Blir nog en bra film det där.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Vad är det för något? Mmo? äventyrs spel? Elder scrolls wannabe? Potatis? Men annars ser det riktigt bra ut! Ser ut att ha härlig grafik med.

Helt ny typ av spel, som en bok/film.

Permalänk
Medlem

Ser sjukt mysigt ut, ska nog köpa det

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sedan jag såg en artikel om detta i Pcgamer för ett par veckor sedan blev jag hyper! Någon som vet om detta kommer att köra i Hl2 som modden gjorde eller om det kommer att ha sin egna motor?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Jubileumsmästare

Är väldigt nyfiken på detta spel, hoppas musiken i spelet kommer vara lika bra som i trailern.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett spel för alla oss loregeeks! Ett spel där storyn inte är en del av spelet utan faktiskt ÄR spelet ^^ Kommer definitivt spela det!

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Är väldigt nyfiken på detta spel, hoppas musiken i spelet kommer vara lika bra som i trailern.

Soundtracket ska tydligen säljas separat, blir nog väldigt bra.

Permalänk
Medlem

39% nerladdat just nu ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Precis klarat det, fruktansvärt vackert spel.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Var precis det spelet jag behövde. Något som skiljde sig från mängden och gav tillbaka ett spelsug. Blev en hel del screenshots i spelet. Många riktigt vackra scener.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Sedan jag såg en artikel om detta i Pcgamer för ett par veckor sedan blev jag hyper! Någon som vet om detta kommer att köra i Hl2 som modden gjorde eller om det kommer att ha sin egna motor?

Det använder sig av Source-motorn. Senaste upplagan som används av L4D2 och Portal 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Förvånansvärt hur snygg Source-motorn kan vara

Tyckte tvärt om, ser så förbannat många brister just nu tyvärr med source motorn tack vare detta nteraktiva gå filmen, Riktigt föråldrat är den. Problemet jag har är att allt är så platt när du väll kommer och ser på det i detalj, vist på avstånd ser det också bra. ett annat problem är just att allt ser ut att sakna volym. Detta på grund av motorn.

Nu ta mig inte fel här, interaktiva gå filmen är grymt snyggt, men det har liksom inget med source motorn att göra, det är snyggt tack vare tiden och detalj rikedomen artisten i fråga har lagt ner på det, Hade varit mycket intresserad att se med en upphettad motor som stödjer bland annat DX11 och så här mycket arbete nerlagd, skulle vara intressant att se på det faktiskt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tyckte tvärt om, ser så förbannat många brister just nu tyvärr med source motorn tack vare detta nteraktiva gå filmen, Riktigt föråldrat är den. Problemet jag har är att allt är så platt när du väll kommer och ser på det i detalj, vist på avstånd ser det också bra. ett annat problem är just att allt ser ut att sakna volym. Detta på grund av motorn.

Nu ta mig inte fel här, interaktiva gå filmen är grymt snyggt, men det har liksom inget med source motorn att göra, det är snyggt tack vare tiden och detalj rikedomen artisten i fråga har lagt ner på det, Hade varit mycket intresserad att se med en upphettad motor som stödjer bland annat DX11 och så här mycket arbete nerlagd, skulle vara intressant att se på det faktiskt.

Håller med. På långt håll = ett av de snyggare spelen jag sett. På nära håll ser det inte lika bra ut, men fortfarande snyggt! Det jag gillar mest med Dear Esther är färgsättningen - något jag tycker många spel misslyckas med idag. Allt smälter in riktigt bra, där himmelen verkligen känns integrerat med övriga miljön och inte något som bara finns där uppe.

Framför allt vattnet verkar tagit mest stryk av DX11? Inte alls så livfullt som vatten i DX11.

Men riktigt vackert spel. Stämningsfullt, tack vare grafiken.

Permalänk
Medlem

Så galet mysigt utan att vara ett grafiskt tungt monster... Har spelat igenom spelet 3 ggr och varje gång har jag fått höra nya berättelser och fått nya pusselbitar kring vem/ var/ varför/ hur ^^ Underbart spel och fullt med chemi/ el grejer (studerar båda i plugget) så det ska nog kunna gå att klura ut what the hell is going on

Om någon har teorier/ ideer kring varför han är på ön etc så dela gärna med er ^^ Måste skynda till plugget men jag skriver upp mina teorier senare i veckan

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeaDUggh:

Om någon har teorier/ ideer kring varför han är på ön etc så dela gärna med er ^^ Måste skynda till plugget men jag skriver upp mina teorier senare i veckan

Som jag uppfattade det rörde det sig ju om Paul, "the drunken driver", som körde på Esther. Ön tror jag är fiktiv, och i och med att allt är i hans huvud, skulle kemibindningarna [bland annat etanol] vara logiska. Samt alla kemiböcker som ligger lite överallt. Det är i alla fall hur jag tolkade spelet, dock finns det säkerligen andra sätt att se på det.

Dold text

Hur som haver; otroligt fint spel, dock vet jag inte om det förtjänar de otroliga betyg det fått hittills.

Permalänk
Medlem

kanske bara jag som är efterbliven, men jag fattar absolut ingenting av detta spel... jag gick bara omkring i 30-45 min utan att göra någonting. BOKSTAVLIGT! jag gjorde absolut ingenting förutom att gå omkring på den där ön.

är det jag som missat nånting totalt eller ska det vara så? om det ska vara så så måste det nog vara världshistorioens sämsta spel... synd det, för det såg helt underbart ut i eyefinity

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vafan... jag spelade Dear Esther för kanske 3-4 år sen. Har jag missat något? Antar att det är en remake på "modden"?
För övrigt så vill jag minnas att allt man gör i spelet är att gå, samtidigt som en röst berättar någon saga eller liknande under tiden.

EDIT:

Skrivet av morxy49:

kanske bara jag som är efterbliven, men jag fattar absolut ingenting av detta spel... jag gick bara omkring i 30-45 min utan att göra någonting. BOKSTAVLIGT! jag gjorde absolut ingenting förutom att gå omkring på den där ön.

är det jag som missat nånting totalt eller ska det vara så? om det ska vara så så måste det nog vara världshistorioens sämsta spel... synd det, för det såg helt underbart ut i eyefinity

Det är så hela "spelet" är tyvärr.

Såg nu också där uppe att någon skrev att detta var en remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

kanske bara jag som är efterbliven, men jag fattar absolut ingenting av detta spel... jag gick bara omkring i 30-45 min utan att göra någonting. BOKSTAVLIGT! jag gjorde absolut ingenting förutom att gå omkring på den där ön.

är det jag som missat nånting totalt eller ska det vara så? om det ska vara så så måste det nog vara världshistorioens sämsta spel... synd det, för det såg helt underbart ut i eyefinity

Det är en berättelse. Så allt du gör är att gå omkring och hittar olika ställen där en berättelsedel aktiveras.

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare, det är inte ett spel, det är en berättelse. Den är dessutom inte interaktiv som en del säger eftersom man faktiskt inte interagerar med någonting.
Den är väldigt välgjord med musik, ljud och miljöer, men förväntar man sig något mer än en berättelse skjuter man sig själv i foten.

Helt klart värt pengarna i mitt tycke då jag inte spelat den tidigare modden. Bra mycket billigare än en biobiljett och varar minst lika länge som en lång film. Man är lite vilse i örjan men det ger sig snabbt.

Slå er ner i fåtöljen men en kall öl och börja vandra

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Det är en berättelse. Så allt du gör är att gå omkring och hittar olika ställen där en berättelsedel aktiveras.

då måste jag faktiskt tyvärr säga att detta spel är det sämsta skit jag nånsin spelat, men det är ju vad jag tycker

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |