Hur vet jag om jag klarat Skyrim?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om jag klarat Skyrim?

Hej!

Jag har spelet skyrim ett tag nu och det ser ut som att main quests är avklarade(18 st (endast Paarthurnax kvar som inte är nödvändigt)) trotts att jag endast är på lv 18.

Efter det sista questet (Dragonslayer) hände inte så mycket merän att jag blev tillbaka skickad till skyrim? Borde det inte vara någon avslutande video eller liknande på ett main quest?

Jag vet att det finns massor med side quests men när väl main quest är avklarat känner jag personligen ingen anledning till att fortsätta spela. Självklart ser jag att jag troligen skulle gjort sidor quests först innan main quest inte minst för att komma upp i lv.

Så hur vet jag om main quest är avslutat? Finns det verkligen ingen avslutande händelse?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

One does not simply win Skyrim.

Om main är klar, spring in och slafsa i någon grotta. Gå till pubben och prata med folk, hoppa på ett gäng banditer i ett fort. Läs en bok (de kan vara riktigt bra, samt ge skills och quests). Råna alla i en stad. The possibilities are (almost) endless!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som tidigare svarade, skyrim har inget egentligt slut. När du har gjort ALLA quest som finns i spelet, då har du typ "klarat ut det" men skyrim tar inte slut, vad jag vet så tog inte Oblivion slut och morrowind tog inte heller slut bara för att man hade gjort main quest till slut gå med i thief guild eller dark brotherhood eller liknande åk och kriga för stormcloaks eller empire, bli vampyr( och sök botemedel), och så vidare eller bara gå berserker gång

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk

Håller med, vart lite besviken på Bethesda gällande "avslutet" på Skyrim.

Permalänk
Medlem

Okay? Då får jag anta att spelet(main quest) är avklarat.

För min del känns det väldigt ointressant att spela vidare när main quest är gjort, att springa runt på måfå är inget för mig.

Man då får jag verkligen ge detta spelet delvis tummen ner för det dåliga slutet! Rättarsagt inget slut alls. Jag tycker att ett avslut som visar att main quest är över är det minsta man kan begära. Går man till Witerun och pratar med Kungen där så beter han sig som om inget hänt? De ända som pratar om vad man gjort är vakterna.

Väldigt bra spel men uruselt avslut på main quest!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SnowJim:

Väldigt bra spel men uruselt avslut på main quest!

Helt sant, Oblivion var i alla fall lite bättre på den punkten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Är du level 80(81?) - Om inte är spelet inte slut.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hej!

Jag har spelet skyrim ett tag nu och det ser ut som att main quests är avklarade(18 st (endast Paarthurnax kvar som inte är nödvändigt)) trotts att jag endast är på lv 18.

Efter det sista questet (Dragonslayer) hände inte så mycket merän att jag blev tillbaka skickad till skyrim? Borde det inte vara någon avslutande video eller liknande på ett main quest?

Jag vet att det finns massor med side quests men när väl main quest är avklarat känner jag personligen ingen anledning till att fortsätta spela. Självklart ser jag att jag troligen skulle gjort sidor quests först innan main quest inte minst för att komma upp i lv.

Så hur vet jag om main quest är avslutat? Finns det verkligen ingen avslutande händelse?

Liksom t.ex WoW har Skyrim inget slut. Det är ett sandlådespel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Man då får jag verkligen ge detta spelet delvis tummen ner för det dåliga slutet! Rättarsagt inget slut alls. Jag tycker att ett avslut som visar att main quest är över är det minsta man kan begära. Går man till Witerun och pratar med Kungen där så beter han sig som om inget hänt? De ända som pratar om vad man gjort är vakterna.

Väldigt bra spel men uruselt avslut på main quest!

Även jag håller med om att de kunde gjort med för att ge ett bättre och tydligare avslut på själva storyn. Varför inte någon mellansekvens med konsekvenser av Alduins fall, plus tex nån fet hyllningsfest, samt lite fler roliga dialoger från huvudpersonerna osv och mer andra konsekvenser i världen.
Håller med om att jarlens reaktion i Whiterun var en stor besvikelse. (Man kan ju tex fortfaranda gnälla om drakproblemet där i dialogerna)

Jag har inte sprungit runt så mycket, men någon extra dialog löser man ju upp hos Arngeir på High Hrothgar, och lite grann hos Blades i Sky haven temple... Kanske finns fler såna exempel? Plus att ju medlandet man gjorde inför en viss "drakfångst" ju fått konsekvenser för vilka Jarlar som leder vissa av städerna.
Jag ska springa runt och kolla lite. Ska ändå avsluta några ströquest till innan jag släpper det här spelet. (har tömt ut det mesta av de större sidequestsen, förutom att välja sida i konflikten)
Att klara småquests går ju ändå rätt fort nu när man varit mest överallt och fast-travellar kvickt dit man vill... Och nu (som lvl 55) är man ju tillräckligt uber för att strider ska gå i ett nafs. Ingen utmaning dock precis, när tex mammutar som man förut tyckte tålde hur mycket som helst, nu dör av en pil om man smyger (har kört hela spelet på näst svåraste svårighetsgraden)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tycker det va en av dom absolut bästa grejerna dom har gjort i TES och Fallout spelen osv istället för att "ah nu ere slut nu får du börja om".

Nu gör man det man känner för och slutar när man känner att man inte har något mer att göra.
HELT jävla rätt precis vad ett "open world" spel ska vara, älskar det.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Tycker det va en av dom absolut bästa grejerna dom har gjort i TES och Fallout spelen osv istället för att "ah nu ere slut nu får du börja om".

Nu gör man det man känner för och slutar när man känner att man inte har något mer att göra.
HELT jävla rätt precis vad ett "open world" spel ska vara, älskar det.

Eh? läser du ens vad vi skriver?

Det är bra att välden är öppen och att man kan fortsätta att spela efter main quest line är avklarad men det borde vara ett markerat slut och då såklart att involverade karaktärer anpassar sig efter detta istället som att låtsas som att inget har hänt?

För mig kändes det som om jag missat något steg eller att jag råkat ut för någon bugg.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

är på level 27 och hela kartan är helt full med quests, nästan jobbigt ibland :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

är på level 27 och hela kartan är helt full med quests, nästan jobbigt ibland :P.

Du vet väl att du kan filtrera vilka quests du vill ska visas på kartan? Bara att välja i questlistan.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Okay? Då får jag anta att spelet(main quest) är avklarat.

För min del känns det väldigt ointressant att spela vidare när main quest är gjort, att springa runt på måfå är inget för mig.

Man då får jag verkligen ge detta spelet delvis tummen ner för det dåliga slutet! Rättarsagt inget slut alls. Jag tycker att ett avslut som visar att main quest är över är det minsta man kan begära. Går man till Witerun och pratar med Kungen där så beter han sig som om inget hänt? De ända som pratar om vad man gjort är vakterna.

Väldigt bra spel men uruselt avslut på main quest!

Varför spela ett openworld spel om valmöjligheten att springa runt på måfå inte är nått för dig?

Fattar inte riktigt vad du saknar? Rullande eftertexter? Följer du storyn medan du spelar den så lär du väl fatta när det slutgiltiga målet är uppnått?

Vet inte själv då jag är i lvl 37 och just har fått tredje ordet av unrelenting force och alltså har en bit kvar av storyn. Vill du inte springa runt och leta side quests så låter kanske guilderna lockande, där har du ju trotts allt en uppdragsgivare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

Som tidigare svarade, skyrim har inget egentligt slut. När du har gjort ALLA quest som finns i spelet, då har du typ "klarat ut det" men skyrim tar inte slut, vad jag vet så tog inte Oblivion slut och morrowind tog inte heller slut bara för att man hade gjort main quest till slut gå med i thief guild eller dark brotherhood eller liknande åk och kriga för stormcloaks eller empire, bli vampyr( och sök botemedel), och så vidare eller bara gå berserker gång

Tar visst slut, men det tar en väldans tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Varför spela ett openworld spel om valmöjligheten att springa runt på måfå inte är nått för dig?

Fattar inte riktigt vad du saknar? Rullande eftertexter? Följer du storyn medan du spelar den så lär du väl fatta när det slutgiltiga målet är uppnått?

Vet inte själv då jag är i lvl 37 och just har fått tredje ordet av unrelenting force och alltså har en bit kvar av storyn. Vill du inte springa runt och leta side quests så låter kanske guilderna lockande, där har du ju trotts allt en uppdragsgivare.

Haha okay, då gör vi ett försök till bara för dig.

Jag anser att ett spel med quests som sträcker sig över merän ett par timmar bör ha ett tydligt avslut särskilt om man pratar om main quest line. Efter att man dödat Alduin finns det inte mycket mer att göra Sovngarde så man tar sig tillbaka med hjälp av Tsun och man hamnar då vid Throat of the World där man växlar ett par ord med Paarthurnax efter det så är main quest över, ingen avslutande cinematic. Går man till ex witerun för att prata med Jarl Balgruuf the Greater så uppstår aldrig någon diskussion om att Alduin är död, det som var ett så stort problem är helt plötsligt ett minne blått? mer eller mindre helt nollställt. Jag hade varit nöjd om man träffat hela gruppen som man förhandlade om "Peace Treaty" i Sky Haven Temple där problemet var just Alduin och att de hade tillkännagivet att hotet var avfärdat(for now).

Att världen är öppen utan några direkta mål är en helt annan sak, att vissa uppskattar detta så pass mycket att man lullar runt lite här och lite där förstår jag. Jag spelar dock spelet själv för storyns skull precis som med fallout.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Äh, det är ju bara nords som är svårimpade helt enkelt

Inte för att jag har spelat igenom hela huvudstoryn än då (Trots ~200h och 2 karaktärer), men jag antog nästan att det inte skulle påverka världen särskilt mycket i efterhand på det sättet. Det brukar vara så, att endast enstaka karaktärer kommer ihåg/bryr sig om allt som hänt, plus att det ibland även beror på ditt rykte och andra grejer som NPC's kanske hellre kommenterar (Tex din utrustning, andra händelser, etc).

Men samtidigt så är man ju ändå ganska anonym i Skyrim, särskillt bland vanliga NPC's i städer som man inte har gjort så mycket eller någonting alls. Det är ju inte direkt så att invånarna ständigt får se och höra om det senaste via tv-nyheterna varje kväll I Cyrodiil hade dom iof Black Horse Curier, men har inte sett något liknande system i Skyrim.
Jag tycker det är en riktigt skön grej, att man tex är en känd hjälte i Whiterun, men i byar och städer längre bort så är man en okänd främling. Endast vakterna slänger ur sig lite kommentarer ibland, då man kan tänka sig att dom är mer informerade och kanske tom har fått flytta mellan städerna och känner igen dig.
Jag kommer ihåg i Oblivion hur jävla jobbigt det var att varenda kotte kände igen dig överallt och hyllade dig över grejer som dom omöjligt borde kunna koppla dig till. Det vill jag inte se igen.

Men jag tycker det är en larvig syn du har på spelets djup. Huvudstoryn är ju bara en liten del av allt som händer i spelvärlden. Nu syftar jag inte på random shit man kan göra och spontana raids, utan snarare lore-relaterade quests, Jarl's, daedrics, guilds, och så klart det stora kriget med imperials vs stormcloaks, som alla kan länkas till huvudstoryn på ett eller annat sätt, beroende på hur man ser på det. Särskilt guilds och kriget har ju alla sina längre serier av quests som är lika välgjorda som mainquesten. Ditt rykte i spelvärlden kommer påverkas ganska stort i takt med att du gör dessa, både på gott och ont.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det låter som att vi utan tvekan har med oss ett par "fanboys" här i tråden, helt förståligt, det är ett bra spel! Men det finns ingen som helst ursäkt att inte ha något mer avslutande händelse för huvudstoryn man får väll ändå inse att en hel del kommer sluta spela när huvudstoryn är slut. Att det sen finns många andra som verkligen kräver sig ner och gör allt man kan tänka sig göra är en helt annan grej.

Så, varför skulle de inte ha slängt in några extra avslutande scener efter huvudstoryn? vad hade blivit sämre?

Självklart förstår jag om inte alla i välden kommer känna till vad som hänt i huvudstoryn men de som är "huvud personer" borde väll iallafall inte vara helt nollställda? Vad hade varit nackdelen med om ex Jarlen i Witerun hade tackat en det första han hade gjort och kanske även givet en ett hus o staden om man inte redan hade det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

döda alla... om det går?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

döda alla... om det går?

Finns nog moddar för PC som gör att man kan döda alla.
Dock "förstör" ju detta spelet, men är man klar med mainstoryn är det ju skitsamma.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det låter som att vi utan tvekan har med oss ett par "fanboys" här i tråden, helt förståligt, det är ett bra spel! Men det finns ingen som helst ursäkt att inte ha något mer avslutande händelse för huvudstoryn man får väll ändå inse att en hel del kommer sluta spela när huvudstoryn är slut. Att det sen finns många andra som verkligen kräver sig ner och gör allt man kan tänka sig göra är en helt annan grej.

Så, varför skulle de inte ha slängt in några extra avslutande scener efter huvudstoryn? vad hade blivit sämre?

Självklart förstår jag om inte alla i välden kommer känna till vad som hänt i huvudstoryn men de som är "huvud personer" borde väll iallafall inte vara helt nollställda? Vad hade varit nackdelen med om ex Jarlen i Witerun hade tackat en det första han hade gjort och kanske även givet en ett hus o staden om man inte redan hade det?

Vad vill du ha en stor blinkande skärm som visar "GAME OVER PRESS START TO QUIT AND BUY A NEW GAME"

Var ju ganska obvious att spelet var slut när man kom tillbaka från sovrngarde och alla drakar sörjer Alduin's död uppe på berget, grymt gjort slut.

Dold text
Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Vad vill du ha en stor blinkande skärm som visar "GAME OVER PRESS START TO QUIT AND BUY A NEW GAME"

Var ju ganska obvious att spelet var slut när man kom tillbaka från sovrngarde och alla drakar sörjer Alduin's död uppe på berget, grymt gjort slut.

Dold text

Oj ytterligare en som inte läser vad man skriver. Denna gången citerar jag mig själv :

Citat:

Så, varför skulle de inte ha slängt in några extra avslutande scener efter huvudstoryn? vad hade blivit sämre?

Var ju ganska obvious att spelet var slut när man kom tillbaka från sovrngarde och alla drakar sörjer Alduin's död uppe på berget, grymt gjort slut.

Dold text

Ja vad ska man säga, det involverar en av huvudpersonerna, var är alla de som man ingick ett agreement med innan sista delen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Haha okay, då gör vi ett försök till bara för dig.

Jag anser att ett spel med quests som sträcker sig över merän ett par timmar bör ha ett tydligt avslut särskilt om man pratar om main quest line. Efter att man dödat Alduin finns det inte mycket mer att göra Sovngarde så man tar sig tillbaka med hjälp av Tsun och man hamnar då vid Throat of the World där man växlar ett par ord med Paarthurnax efter det så är main quest över, ingen avslutande cinematic. Går man till ex witerun för att prata med Jarl Balgruuf the Greater så uppstår aldrig någon diskussion om att Alduin är död, det som var ett så stort problem är helt plötsligt ett minne blått? mer eller mindre helt nollställt. Jag hade varit nöjd om man träffat hela gruppen som man förhandlade om "Peace Treaty" i Sky Haven Temple där problemet var just Alduin och att de hade tillkännagivet att hotet var avfärdat(for now).

Att världen är öppen utan några direkta mål är en helt annan sak, att vissa uppskattar detta så pass mycket att man lullar runt lite här och lite där förstår jag. Jag spelar dock spelet själv för storyns skull precis som med fallout.

Okej jo, känner igen det i spelet att det man gör inte har speciellt mycket påverkan på omvärlden, är man head of the dark brotherhood så antyder några vakter att de vet vem man är och att de gillar det man gör, men inga nya konversationer låses upp eller liknande. Tycker man borde kunna få lite mer makt eller respekt av folket om de vet att man är landets bästa lönnmördare...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ja visst är man en fanboy om man inte håller med TS

Varför skulle man slänga in extra avslutande scener i huvudstoryn? Vad hade blivit bättre? Söker du kanske ett löjligt överdramatiserat slut som i LOTR där folk gråter, skrattar, hoppar i sängar och kramas i en halvtimme under regnbågar och ett regn av blommor för att världen är räddad?

Nja, varför sätta ett markerat slut på något som inte är slut? Du har ju som sagt bara skrapat på ytan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja visst är man en fanboy om man inte håller med TS

Varför skulle man slänga in extra avslutande scener i huvudstoryn? Vad hade blivit bättre? Söker du kanske ett löjligt överdramatiserat slut som i LOTR där folk gråter, skrattar, hoppar i sängar och kramas i en halvtimme under regnbågar och ett regn av blommor för att världen är räddad?

Nja, varför sätta ett markerat slut på något som inte är slut? Du har ju som sagt bara skrapat på ytan.

Om du säger det så, för mig hoppar betyget ner ett par snäpp, det kanske är dags för dig att inse att folk har olika smak. Efter en snabb sökning på google så kan vi konstatera att jag är långt ifrån ensam om att tycka detta.

Nä nu blir det till att se fram emot Mass Effect 3

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vi får väl vara glada att det inte är som i Fallout 3 & NV; fina långa videor, lite eftertexter rullar, sedan GAME OVER och dumpad i Main Menu.

Med tanke på att de motsättningar som finns i Skyrim och som tillfälligt dämpades för ta itu med drakarna så är det ju som upplagt för att någon eller några tokiga jävlar tar chansen nu när Det Stora Hotet är undanröjt. Det luktar DLC lång väg. Kanske någon besserwisser som påstår att man själv låg bakom drakhotet för att kunna ta makten? Bra läge att lägga till en story-expansion eller DLC istället för en hög rustningar/vapen eller små hus med inomhusträdgårdar.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Själv hatade(hatar) jag slutet i Dragon Age 1, just för att det blir ett "gz, du vann" sen kan du inte göra mer med den karaktären.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Spelet innehåller över 200 timmars gameplay, så du är inte klar med spelet på låååånga vägar även om mainquesten är klar

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Vi får väl vara glada att det inte är som i Fallout 3 & NV; fina långa videor, lite eftertexter rullar, sedan GAME OVER och dumpad i Main Menu.

Med tanke på att de motsättningar som finns i Skyrim och som tillfälligt dämpades för ta itu med drakarna så är det ju som upplagt för att någon eller några tokiga jävlar tar chansen nu när Det Stora Hotet är undanröjt. Det luktar DLC lång väg. Kanske någon besserwisser som påstår att man själv låg bakom drakhotet för att kunna ta makten? Bra läge att lägga till en story-expansion eller DLC istället för en hög rustningar/vapen eller små hus med inomhusträdgårdar.

Vem har sagt att man vill ha tillbaka GAME OVER stuket? Allt jag vill ha är lite större avlutnings händelse. Att jag kom hit här och frågade om jag var färdig med main quest borde ju säga att det är ganska vagt.

Skrivet av Minsc S2:

Själv hatade(hatar) jag slutet i Dragon Age 1, just för att det blir ett "gz, du vann" sen kan du inte göra mer med den karaktären.

Vem har sagt att vi vill ha det?

Skrivet av ÖverKlockaN:

Spelet innehåller över 200 timmars gameplay, så du är inte klar med spelet på låååånga vägar även om mainquesten är klar

Ja de gör det säkert men jag spelar singelplayer spel för storyn, hack and slash i gruvor utan något vidare mål är inte min grej. Men jag kommer givetvis tippsa andra om att de vill dra ut lite på spelet så gör alla sidoquests först.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Vem har sagt att vi vill ha det?

Ingen, men jag själv anser att det är långt bättre med ett "Du vann, men ingen bryr sig" än ett "Du vann, du får inte göra mer"-slut.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.