HDD ifrån en bärbar söker tips!

Permalänk

HDD ifrån en bärbar söker tips!

tjenare... undrar om nån är kunnig och kan förklara för mig hur man kan koppla en intern HDD ifrån en bärbar till min stationära att fungera

kolla bilden där

Permalänk
Medlem

Inte svårt.
Du tar ur hårddisken ur den bärbara, sätter den där plats finnes för 2.5"-enheter, om det finns. Kopplar in eventuell SATA/IDE samt ström. Den bör formateras direkt när du startat datorn. There you go!

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Skrivet av style_019_AMDx2:

tjenare... undrar om nån är kunnig och kan förklara för mig hur man kan koppla en intern HDD ifrån en bärbar till min stationära att fungera

http://tinypic.com/r/2wrev5e/5
kolla bilden där

Ev en adapter behövs om det är för SATA, då SATA kontakterna sitter ihop på en 2.5" laptop disk på vissa men inte på alla

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

du lär ha en ide adapter då stationära och bärbara inte använder samma storlek på kontakterna
tex
http://www.inet.se/produkt/8600955/adapter-1-8-2-5-hdd-till-3...

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av Juus1:

Inte svårt.
Du tar ur hårddisken ur den bärbara, sätter den där plats finnes för 2.5"-enheter, om det finns. Kopplar in eventuell SATA/IDE samt ström. Den bör formateras direkt när du startat datorn. There you go!

Men det är ju att de är små pinnar där man sätter kablarna.. allt sitter ihop... Var ska jag sätta ström och läsning? De är inte säga och vet inte om de är idé kontakt som ska sitta där.. för IDE-ström är ju stor kontakt hur ska den kunnas sättas dit på den lilla hårddisken... Tyvärr så har jag inte den bärbara datorn , jag fick hårddisken i handen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av style_019_AMDx2:

Men det är ju att de är små pinnar där man sätter kablarna.. allt sitter ihop... Var ska jag sätta ström och läsning? De är inte säga och vet inte om de är idé kontakt som ska sitta där.. för IDE-ström är ju stor kontakt hur ska den kunnas sättas dit på den lilla hårddisken... Tyvärr så har jag inte den bärbara datorn , jag fick hårddisken i handen

Skickades från m.sweclockers.com

En som Pumba-kung länkade eller en som ser ut som denna

är smidigare men vet ej var den säljs

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

En som Pumba-kung länkade eller en som ser ut som denna http://www.techrepublic.com/i/tr/cms/contentPics/r00320040303...
är smidigare men vet ej var den säljs

okej .. får ta och införskaffa mig en sån adapter