Iron Sky - En lågbudgetfilm värd att se?

Permalänk
Medlem

Iron Sky - En lågbudgetfilm värd att se?

Otroligt att de fixat denna med en budget på bara 7,5 miljoner euro.

http://www.ironsky.net/
http://www.imdb.com/title/tt1034314/
http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Sky

Av trailern att döma ser den ut att bli riktigt skoj!
Premiär i Berlin den 4:e April 2012.

Permalänk
Medlem

Bara 7.5 miljoner EURO bara.. Ser rätt B ut enligt mig. Dessutom så hoppas jag effekterna är top notch för de pengarna.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bara 7.5 miljoner EURO bara.. Ser rätt B ut enligt mig. Dessutom så hoppas jag effekterna är top notch för de pengarna.

Haha.. 75 miljoner kronor är väl vad huvudrollsinnehavaren får i en större hollywoodproduktion...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jämför med Mars Attacks som är en liknande film.
Budget 70 miljoner dollar och det var 1996.
B-filmer kan ju vara roliga bara fär att de är så mycket B.

Permalänk
Medlem

Hur kan du kalla en film om rymdnassar från månen för B?!
Ett mästerverk är vad det är!

Skämt åsido, filmen MÅSTE ju ses enbart för premissen att det finns rymdnassar med!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk

Iron Sky kommer äga.
Är det nåt det här gänget kan så är det SciFi, se förra filmen Star Wreck: In the Pirkinning.

Sitter och väntar på 21.03, förhandsvisning i Vasa.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Verkar vara onödigt dyr CGI film hade detta vart en hel producerad film från USA så hade skiten antingen gått direkt till DvD eller till ''SciFi channel' beroende på hur rå/mesig den är.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag tror att den här filmen faktiskt är riktigt bra !

Det är samma finska gäng som gjort Star Wreck. Det var en lågbudgetparodi på Star Trek.
Innan jag såg den tänkte jag ungefär "jaha, ett gäng finnar gör en "film" ihop med specialeffekter de kokat ihop hemma i garaget. Det låter ju så B och meningslöst det kan bli."
Dock blev jag mycket positivt överraskad. Det är klart att vissa saker blev lite B (fast på ett roligt sätt), men överlag var filmen väldigt välgjord, rolig och klart sevärd.

Nu har de tydligen fått mycket mer resurser till sitt förfogande och jag är övertygad om att resultatet kommer att bli lysande.
Det där gänget bakom filmen har talang.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jo jag har också sett Star Wreck in the Pirkinning, den var ju med dom själva som skådisar, och det hela lite B men inte direkt dåligt, stundtals ganska rolig, dock alla rymdstrider och också rymdskepp m.m höll respektabel klass, där fick visst 2-3 datorer slita ordentligt nästan dag och natt under lång tid för att skapa dom, det hela höll väl samma klass där som tex babylon 5 eller kanske lite bättre.

Den här filmen har ju tror det var runt 30-40 datorer som bara renderar sånt, och gänget verkar gilla explosioner och rymdstrider å det vildaste, och skådisarna är ju inga välkända direkt men ändå professionella sådana, vilket håller ner kostnaderna.

Ska nämnas att filmen hade världspremiär i Berlin förra helgen, i Finland däremot 4 april, hur det blir här vet jag inte men den ska absolut ses.

Finns en del reviews att läsa tex http://www.guardian.co.uk/film/2012/feb/13/berlin-2012-iron-s...
och han uppskatta inte riktigt den finska humorn verkar det som men tydligen riktigt bra CGI

EDIT: den här http://www.screendaily.com/reviews/the-latest/iron-sky/503791... där uppskattas den betydligt bättre

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Blandade recensioner alltså men tycker ändå den verkar sevärd av det jag läst hittills. Verkar som det varit en stor community inblandad i skapandet av denna film. Känns lite som "vanligt folk" som utmanar Hollywood. Tydligen var 1 miljon euro av budgeten på 7,5 miljoner insamlat via fans för att skapa filmen?

Verkar som detta är lite av framtiden. Communities på nätet som samlar ihop pengar för att skapa filmer eller spel som de vill ha. Eller så hjälper de till att skapa den, bidrar med datorkraft för CGI, hjälper till med storyn och så vidare. Gå ihop ett gäng entusiaster på internet och skapa något eget. Då kan man se lite mellan fingrarna att det inte alltid är helt perfekt, de har ju i alla fall gjort ett bra försök och nästa gång kan det bli ännu bättre.

Verkar som det är engelskspråkiga media som ger sämre kritik. Kan de känna sig lite stötta mot kängorna som USA får ta emot i filmen månntro?

Permalänk
Medlem

Om filmen inte går bra, så har nog gänget bakom den en framtid i CGI branschen för film, finns väl nästan inga andra i Skandinavien/norden som har mer erfarenhet av detta än just dom nu.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Star Wreck var ju alldeles lysande, Finska Vinterkriget försatt i rymden. Denna gång är jag rädd att de har haft för stor budget.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."