Permalänk
Hedersmedlem

Bygglogg: Theme Black & Red

Tjena Sweclockar'e det är så att jag hade tänkt att förfina min nuvarande dator med ett tema som jag kallar Black & Red. det vill säga ett svart tema med röda detaljer:)

följande delar är beställda:

Paracord 70m + tillbehör (är uthämtad)

kommer att beställa Chassi (Corsair 650D) men inte direkt då jag även kommer att beställa en systemkamera för bättre bilder, kameran ska komma in nästa vecka med ett macro objektiv (troligtvis en D3100 med en Nikon AF-S DX 40mm Micro f/2.8G), och chassit veckan därefter.

men under tiden kommer jag försöka ge mig på att sleeva följande komponenter:

Tangentbord (Logitech G110)
Mus (Logitech G400)
Nätaggregat (Corsair TX850 w 80+)
samt en del andra saker!

mer uppdateringar kommer i helgen!

komponenter som kommer att användas i bygget för övrigt:

Gigabyte GTX580 SOC
Vengeance LP svarta (byter troligtvis till ett par röda)
Corsair TX850 w 80+
ASRock Z68 Extreme4 (kanske byter till Asus alternativt EVGA pga av röda detaljer)
Intel Core i5 2500K (ny processorkylare inom kort)

samt en del fläktar kommer att köpas in och en vit NZXT led slinga

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Intressant. Lär följas. Gillar det där chassit.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Kommer också att följa detta

Permalänk
Medlem

Hör inte detta hemma i galleriet? snyggt iallafall

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Hör inte detta hemma i galleriet? snyggt iallafall

ganska många som gör bygglog i forumet ^^

Rött och svart är som gjorda för varandra

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

ja det är helt klart gjorda för varandra ^^ grönt och svart är nästan lika snyggt men inte riktigt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

ganska många som gör bygglog i forumet ^^

Rött och svart är som gjorda för varandra

Lite synd att jag inte gjorde mitt projekt i någon tråd i forumet, galleriet stödjer bara 99 bilder per galleri, blir lite tråkigt att måste göra en massa gallerier om samma sak, aja.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

här är en mindre update på vad jag gör just nu! 2012-02-18

ska försöka göra filstorleken mindre, men allt jag har just nu är paint!

har haft den oturen att jag klippte av sladden på musen så jag försöker att "laga" den nu samt att jag försöker sleeva den men i värsta fall så får jag beställa en ny!

och ni som tycker att sleevade kablar är dyrt o köpa så pröva gärna att sleeva en bit gärna utan krympslang = man bränner sig hela tiden samt att fingrarna svider..

Skrivet av KRQKAN:

OnT: när får vi uppdate!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Lite synd att jag inte gjorde mitt projekt i någon tråd i forumet, galleriet stödjer bara 99 bilder per galleri, blir lite tråkigt att måste göra en massa gallerier om samma sak, aja.

^^ nu vet du iaf

OnT: när får vi uppdate!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

jag ska kolla på systemkameror idag eventuell köpa en, och en del annat. Så jag vet inte om det blir en större update idag. men mer kommer imorgon!

imorgon kommer det nog bli en del hårdvaruporr då jag ska städa igenom hela chassit och alla komponenter samt plocka ner och förbereda för Corsair 650D! som jag får hem nästa vecka om allt går som planerat.

så jag får uppdatera med en 7 år gammal dator. Bear with me!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

ska lätt följa detta!

Har beställt ett likadant chassi o lite annat gott som kommer på måndag och är med riktigt sugen på o modda lite

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

^^ nu vet du iaf

OnT: när får vi uppdate!

Just nu har det blivit lite körigt pga nytt jobb, inför flytt osv. Men det ska väl inte dröja allt för länge!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

ok, nu har det inte gått som man har trott, sleeva kommer jag aldrig mer att göra.

för det första skar jag mig på båda händerna sen för det andra sabba man datormusen (G400) som efter misslyckad lagning slog sönder med hammare i vrede...

så, jag tappade lusten lite granna men ska ta tag i byggandet i övrigt nu

kameran är hemma, dock blev det ett EOS 1100D med medföljande objektiv samt ett 70-300 mm Sigma Macro objektiv (pga ekonomin) kommer troligtvis ta hem ett annat objektiv 40mm macro tror jag.

chassit är snart på ingång, samt att det troligtvis blir färdigsleevade förlängare istället, och med en vit led NZXT slinga.

vad tycker ni jag ska ha för kylare? har tänkt på Phanteks röda kylare men tycker den är nästan lite för hög?

för övrigt.

efter man har gått loss med hammaren på musen så har man trots allt gjort lite nytta, har folierat hela översta skivan på skrivbordet med kolfiber vinyl från biltema

har inte lärt mig helt med kameran än då det trots allt är min första systemkamera samt att bilden för övrigt är oredigerad.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man klippa av sladden till musen??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av smajlY:

Hur lyckas man klippa av sladden till musen??

ja du, det undrar jag med, sleevade kl 3 på natten så det var kanske inte så bra idé? tyckte att det var lite trögt att klippa...

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.