Egna ringsignaler till IPhone4

Permalänk

Egna ringsignaler till IPhone4

Kan man inte använda egna MP3 som ringsignaler?
Under inställningar / ljud / ringsignaler finns en lista med förvalda alternativ och så kan man välja att köpa till extra från App store.
Kan man inte tanka ner en valfri MP3 från ITunes och ha som ringsignal?

Permalänk

nope du måste konvertera om mp3:n isf så ladda hem Iringer

Permalänk

Jag undanber mig ironiska svar. Jag ställde en enkel fråga och inget annat.
Jag sitter med en HTC Legend (Android javisst!) och en IPhone¤ framför mig och undrar helt enkelt om man kan flytta ringsignalerna mellan telefonerna. Att köpa ytterligare en Android är alltså inte aktuellt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Svaret på din fråga är nej och ja.
Men det är väldigt enkelt att lösa.

Din iphone kommer inte att kunna använda sig av en mp3 fil som ringsignal, men du kan använda den för att börja.

Desutom är en standard låt på mp3 för lång i sekunder för att kunna användas som ringsignal. Men nu ska jag punkta upp en möjliglösning för dig.

1. Börja med att lägga till din önskade mp3 i iTunes.
2. Leta upp låten i spellistan
3. Högerklicka och tryck på info.
4. gå in på fliken alternativ
5. ställ in start och stop tid (nu har jag inte exakta tiden, men jag vet att 30sek fungerar.) Tex. 0:17 (minut:sekund) -> 0:37
6. Tryck på okey.
7. Provspela låten och se så att det blev bra.
8. Är du inte nöjd, börja om. När du är nöjd fortsätt på listan.
9. Högerklicka på låten igen, och välj Skapa AAC-Version
10. Det kommer plinga till i iTunes och en ny låt dyker upp i din spellista.
11. Högerklicka på den nya filen.
12. Välj visa i utforskaren
13. Byt sedan filändelse från xxx.m4a toöö xxx.m4r
14. Dra den sedan till itunes och för sedan över din nyskapade ringsignal till telefonen!
15. Skriv ett tack!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av iresten:

Svaret på din fråga är nej och ja.
Men det är väldigt enkelt att lösa.

Din iphone kommer inte att kunna använda sig av en mp3 fil som ringsignal, men du kan använda den för att börja.

Desutom är en standard låt på mp3 för lång i sekunder för att kunna användas som ringsignal. Men nu ska jag punkta upp en möjliglösning för dig.

1. Börja med att lägga till din önskade mp3 i iTunes.
2. Leta upp låten i spellistan
3. Högerklicka och tryck på info.
4. gå in på fliken alternativ
5. ställ in start och stop tid (nu har jag inte exakta tiden, men jag vet att 30sek fungerar.) Tex. 0:17 (minut:sekund) -> 0:37
6. Tryck på okey.
7. Provspela låten och se så att det blev bra.
8. Är du inte nöjd, börja om. När du är nöjd fortsätt på listan.
9. Högerklicka på låten igen, och välj Skapa AAC-Version
10. Det kommer plinga till i iTunes och en ny låt dyker upp i din spellista.
11. Högerklicka på den nya filen.
12. Välj visa i utforskaren
13. Byt sedan filändelse från xxx.m4a toöö xxx.m4r
14. Dra den sedan till itunes och för sedan över din nyskapade ringsignal till telefonen!
15. Skriv ett tack!

men det är lättare med det jag föreslog Iringer som konverterar låten till rätt format sen bara att dra till ringsignalen itunes sen är det klart men som du säger så funkar det lika bra men lite jobbigare bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

men det är lättare med det jag föreslog Iringer som konverterar låten till rätt format sen bara att dra till ringsignalen itunes sen är det klart men som du säger så funkar det lika bra men lite jobbigare bara

Fungerar säker med den programvaran. Ibland är jag dock restriktv med vilka programvaror jag installerar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av iresten:

Fungerar säker med den programvaran. Ibland är jag dock restriktv med vilka programvaror jag installerar.

jo det är ju sant man kan ju få vad som helst men körde med det förut när jag hade 3gs:en och det funkar väldigt bra så tänkte ta hem det igen

Permalänk
Medlem

Enklast är att använda: www.iringer.net

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk

Tack för alla tips

Permalänk

Fungerar nästan.
fram till pkt. 13 är allt ok. Låtarna förs över till mobilen men hamnar under "Ipod" och inte under Ringsignaler?
Det finns dubbla versioner av varje låt, förmodar att det är MP3 och m4r.
Hur får jag in dom under ringsignallistan?

Permalänk
Medlem

Komiskt att första posten direkt handlar om X suger, Köp Y, håll er ifrån trådar om ni inte har något vettigt att skriva.

Finns väll en del apps som kan göra ringtunes enkelt av mp3 man har i mobilen, måste dock synca som vanligt.
Bara googlade : http://itunes.apple.com/se/app/ringtone-designer-create-unlim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Thomas:

Fungerar nästan.
fram till pkt. 13 är allt ok. Låtarna förs över till mobilen men hamnar under "Ipod" och inte under Ringsignaler?
Det finns dubbla versioner av varje låt, förmodar att det är MP3 och m4r.
Hur får jag in dom under ringsignallistan?

När du slänger in den i iTunes igen ska den hamna under ringsignalar, om alla steg innan har blivit rätt naturligtvis.
Något annat som kan vara bra att veta är att du generellt bara kan ha en ringsignal åt gången, det är vad jag har märkt iallafall.
Skitdumt system om du frågar mig, men det är väl någon fiffig buisnessplan äpplena har tagit fram.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Om du känner nån med en mac så är det enklaste sättet att skapa ringsignaler att använda garage band.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Fortsätter att fråga:
Förmodar att "Ringsignaler" ska ligga längst upp till vänster i ITunes under "Bibliotek"?
Jag har dock ingen sån mapp Ringsignaler.
Kör ITunes ver 10

Permalänk

Det borde komma direkt under "Telefonens namn" i menyn

Permalänk

Finns bara musik, filmer och tv-program under telefonen

Permalänk
Skrivet av Herr Thomas:

Fortsätter att fråga:
Förmodar att "Ringsignaler" ska ligga längst upp till vänster i ITunes under "Bibliotek"?
Jag har dock ingen sån mapp Ringsignaler.
Kör ITunes ver 10

Gå in i inställningar och under källor kryssa i ringsignaler.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Testpilot

Tråd rensad
Eftersom trådskaparen frågar om hur man gör en ringsignal på sin iPhone är det svar på det som gäller, hur man gör på Android hör inte hit.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunden:

Tråd rensad
Eftersom trådskaparen frågar om hur man gör en ringsignal på sin iPhone är det svar på det som gäller, hur man gör på Android hör inte hit.

Förklarar varför jag inte förstog något alls av de 3 första inläggen.

Permalänk

Sådärja, efter mycket om och men har jag lyckats få in egna signaler i IPhone4. Känns kul att ha samma signal som jag haft ända sen min Ericsson k700i "You have a call".
Däremot hittade jag, som jag tror, en bugg i eller möjligen en begränsning, i ITune. Det går inte att ha för korta ljudfiler som ringsignal. Provade med en som var 4 sekunder och den gick inte att föra över. Samma låt fast 7 sekunder gick däremot bra att föra över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Thomas:

... Däremot hittade jag, som jag tror, en bugg i eller möjligen en begränsning, i ITune. Det går inte att ha för korta ljudfiler som ringsignal. Provade med en som var 4 sekunder och den gick inte att föra över. Samma låt fast 7 sekunder gick däremot bra att föra över.

Det är nog antagligen en nedre gräns också ja, och då kan jag nu i framtiden säga att allt mellan 7-30 sekunder fungerar. Kanske inte är världens smidigaste sätt att göra det första gången, men har man väl gjort det så sitter det i fingrarna och går väldigt mycket snabbare gång två.

Visa signatur