Humble bundle Mojam, Notch skapar ett spel under helgen till välgörenhet

Permalänk
Medlem

Humble bundle Mojam, Notch skapar ett spel under helgen till välgörenhet

Se http://www.humblebundle.com
Förvånad att ingen postat om detta, hittade själv info om detta på Mojang Developing New Game in 60 Hours, All Proceeds Going to Charity

Permalänk

Har suttit och slökollat sedan igår, ganska intressant när dom visar kodning eller artwork. Köpte klart ett exemplar med:D

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Tog och köpte det nyss, synd bara att streamen hackar stundtals.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt att "gamers" donerar till välgörenhet då när dom själva får något dvs nu ett spel.
Men dom flesta skulle inte donera utan att få något i utbyte

Men GJ, $ 251k

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Lite ironiskt att "gamers" donerar till välgörenhet då när dom själva får något dvs nu ett spel.
Men dom flesta skulle inte donera utan att få något i utbyte

Men GJ, $ 251k

Människor har svårt att bara ge till "ansiktslösa" saker, därför får du allt som oftast nått litet tingeltangel som bevis på, eller uppskattning för, din donation.
Sen följer ofta nyhetsbrev eller liknande som visar att din donation gör skillnad, en bild på barnen som går i skolan dina pengar hjälpte finansiera eller en intervju med någon botad cancerpatient.

Människan är snål i sin natur, så det hjälper oss att rättfärdiga donationen när vi faktiskt får något i utbyte.

Permalänk
Medlem

Dessutom så går alla pengar till amerikanska organisationer, det skulle funnits fler organisationer att välja mellan, som verkar globalt ...
Donerat en del trots detta, liksom vid ett tillfälle tidigare