Permalänk
Medlem

Tips på bra server?

Hej!

Jag och några vänner har precis börjar lira på nytt och undrar vilken server vi alla skall byta till.
Vi spelar på Horde sidan.

Tänkte höra mig för ifall att någon kanske skulle kunna rekommendera en bra server till oss?

Det vi är ute efter är:

-"Lagom" mycket spelare, alltså inte överbefolkad. Men ändå inte helt öde på nätterna tex.
-Pvp server! Med bra pvp-community (Bra pvp guilds med hög rating)
-Trevlig & mogen stämning (Önsketänkande? )

Tack på förhand för alla tips!

Permalänk
Medlem

ja jag spelar ju på kazzak och tycker om den servern ...
den har bra med folk och så blir man sällan gankad (dödad av enemy players) men den är ju ingen pvp server

Permalänk

Kör stormscale då.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Outland har ett grymt pvp community som horde, även alliance.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Stormscale har massa svenskar på horde, massor på alliance mer men med 0.002 i ratio till hordes favör.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Kul att folk rekommenderar Stormscale när den bara uppfyller 1 av 3 önskemål (-Pvp server! Med bra pvp-community (Bra pvp guilds med hög rating))
Hade för övrigt nästan 10 minuters queue för att logga in där ikväll så fler spelare på den servern behövs knappast.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Outland har ett grymt pvp community som horde, även alliance.

Dock är Outland överbefolkad som sjutton. minst 1000 före mig i queue varje kväll man loggar in

Permalänk
Medlem

Grim Batol var skitbra innan när jag lirade, spana in den.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att ju fler spelare på servern desto bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Spelade på stormscale... Jäkligt rolig pvp, men eftersom att den är(var?) så överbefolkad så kändes det aldrig som om man riktigt kände sig som en stor del utav servern :<

Permalänk
Medlem

Bladefist (y)

Permalänk

Frostwhisper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Outland har ett grymt pvp community som horde, även alliance.

Undvik Outland!! kötiden på kvällen brukar vara på en timme eller så, när det gäller PvP har communityn blivit rätt värdelös. Om inte det är nog så är folk generellt sätt väldigt dåliga på att spela + känns som om majoriteten är under 12.

Permalänk
Medlem

jag och en kompis rerollade just på ravencrest alliance, vi behöver ett levelingsguild, gärna lvl25

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Kazzak spelade jag på förut, då jag spelade där var det väldigt mycket folk ganska så hela tiden, snabba köer, bra motstånd i PVP.

Jag flyttade till Shattered Halls senare för att joina en guild med polarna, servern är lagom fylld och jag tycker den är allmänt trevlig faktiskt. Många svenskar. Jag har dock inte spelat så mycket PVP efter flytten här men de få gångerna jag har spelat så har det varit okej, men som sagt har inte kommit så djupt in i det än.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Shattred Hand! Samma battlegroup som Stormscale, fast mindre spelare och inget lagg på den!
Känner massa som spelar där, och på Stormscale, men alla rekomenderar Shattred Hand pga mycket mindre spelare.
Har för mig att horde har fördelen där.

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Medlem

Outland är nice förutom kötider. Sen hjälper det ju att servern står i Stockholm också så pingtider/latency är kung (har 1-5 ms)

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jättekul med lite fler svar!
Outland låter riktigt lockande. Men efter jobbet så har jag inte 1h att lägga ner på att köa tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tarren mill

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Frostwhisper

Nuff said.

Permalänk

Ja outland är nog den bästa servern, men så sjukt överbefolkat försöker logga in nu kl 9:40 på kvällen och 900 pers före i kö...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Outland är nice förutom kötider. Sen hjälper det ju att servern står i Stockholm också så pingtider/latency är kung (har 1-5 ms)

Vart kan man se var servrarna finns placerade? Borde ju finnas mer än 1 i swea...

Själv lirar jag på Scarshield Legion och trivs bra där. kanske aningen lite folk online men servern flyter på bra och BG pvp kötider finns inte!
Man får joina random Bg´s instant oftast.. óch 50-50 win mellan horde vs ally...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga att jag har mega massor erfarenhet av Tarren Mill eftersom alla mina mains än så länge är på Earthen Ring (RP server). Men jag har iaf börjat 2 gubbar på Tarren Mill (2 st lvl 37) och det är rätt mycket folk och personligen har jag aldrig sett kötider för att logga in. Men det är iaf massor med olika aktiviteter och raider och shit på gång hela tiden. Jämnfört med ER så är det bra mycket mer folk på TM. Trade chatten snurrar på som sjutton

Du kan ju också kika på vilka servrar som hör ihop i Battlegroups, dvs de servrar som joinas ihop när man kör t ex PvP. På Earthen Ring är det ju inte bara Earthen Ring spelare man träffar utan alla servrar som hör ihop med Earthen Rings Battlegroup.

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10