Går inte skapa partition

Permalänk
Medlem

Går inte skapa partition

Måste ha hjälp snarast.

Jag kan inte skapa partition på dom 9 gig som finns lediga :S Har kämpat i timmar men fixar det inte. Det står att det finns ledig utrymme men när ja ska skapa partition står det att det inte finns tillräckligt med utrymme. Blir tokig snart och kan någon hjälpa mig blir ja mycket tacksam.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

är inne på diskhanteraren och försöker. Har också försökt med windows startskivan men det funkar inte där heller.

Permalänk
Medlem

tror inte du kan skapa en partion om du bara har 9GB ledigt´
och om du kan det så kan du ju inte skapa en partion på 9GB
men en något mindre

frågan är varför du vill skapa en partion på 9GB?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

nej men tog 2 små som skulle bli en större men kommer inte åt 9 gb. spelar ingen roll om ja försöker med 5bg

Permalänk
Medlem

då får du utöka en partion igenom disk hanteraren i windows

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Ja men det är ju det som är mitt problem. det går inte

Permalänk
Medlem

Går ja in på diskhanteraren står det att ja har 9gb ledigt men jag kan inte göra något med dom ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det tomma utrymmet måste vara bredvid (höger) av den partition du vill göra större när du använder diskhanteraren.

Det tomma utrymmet måst vara svart. Om den är grön eller annan färg så måste du höger klicka på utrymmet och välja ta bort igen och igen och igen tills den blir svart. Vad färgerna betyder ser du längst ned i diskhanterar fönstret.

EXAKT var någonstans är de 2 tomma partitionerna på disken?

stavfel
Permalänk
Medlem

En bild på diskhanteraren kanske underlättar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300