Permalänk
Medlem

Ratt till PC under 800kr?

Hej jag har tittat på rattar som funkar till PC och undrar vilken ratt som är bäst för under 800kr.
Det jag vill ha är gas,broms och ratt med funktioner, spelen jag ska använda den till är nog Test Drive Unlimited 2, GRID osv.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Konsolgrävare

Undrar samma sak! någon?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

skulle säga att alla logitech rattar är bra, finns givetvis andra bra också men logitech är bra på rattar

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Konsolgrävare

Tack för tipset!

Skrivet av morxy49:

skulle säga att alla logitech rattar är bra, finns givetvis andra bra också men logitech är bra på rattar

Fast dom kostar ju typ 2000+ :S

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för tipset!

Fast dom kostar ju typ 2000+ :S

nej? den jag har kostade 600 har jag för mig, formula force ex, tror dock inte den finns längre. finns mängder med logitechrattar för under 800

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av morxy49:

nej? den jag har kostade 600 har jag för mig, formula force ex, tror dock inte den finns längre. finns mängder med logitechrattar för under 800

å fan hittade ingen
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649024

vad tror du om den?

och typ dirt3!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Logitech Driving Force GT (funkar perfekt till pc) och kostar 799:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146

antagligen den bästa du får för dom pengarna...

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

å fan hittade ingen
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649024

vad tror du om den?

och typ dirt3!

nej, skulle verkligen inte rekomendera den, ser sjukt plastig ut. och jag har för mig att thrustmaster styrs av trust, och trust är det sämsta datorföretaget på marknaden efter ace imo

Skrivet av Sheikh Plisken:

Logitech Driving Force GT (funkar perfekt till pc) och kostar 799:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146

antagligen den bästa du får för dom pengarna...

jupp, håller med dig, den liknar min ratt rätt så mycket

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sheikh Plisken:

Logitech Driving Force GT (funkar perfekt till pc) och kostar 799:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146

antagligen den bästa du får för dom pengarna...

Helvete! måste passa på innan 46% rean är slut. undrar hur länge den är :S får pengar den 25:E....
annars blir man väll tvungen att skaffa Thrustmaster Ferrari 458 Italia Wheel

tack för tipset!

Någon som vet hur länge Reorna brukar vara på Cdon?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av morxy49:

nej, skulle verkligen inte rekomendera den, ser sjukt plastig ut. och jag har för mig att thrustmaster styrs av trust, och trust är det sämsta datorföretaget på marknaden efter ace imo

jupp, håller med dig, den liknar min ratt rätt så mycket

ok nice! då måste jag ha sån tur att rean är kvar när man får pengarna, 46% rea är sjukt! taggad man blev nu.....

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Helvete! måste passa på innan 46% rean är slut. undrar hur länge den är :S får pengar den 25:E....
annars blir man väll tvungen att skaffa Thrustmaster Ferrari 458 Italia Wheel

tack för tipset!

Någon som vet hur länge Reorna brukar vara på Cdon?

Ta det på faktura så kan du ju betala den 25e vetja.
hade jag inte redan haft en g25 hade jag köpt denna utan att blinka. en kompis har denna och jag tycker skillnaden inte är speciellt stor från min g25 (förutom att g25 har separat växellåda, vilket är på gott och ont).

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nej, skulle verkligen inte rekomendera den, ser sjukt plastig ut. och jag har för mig att thrustmaster styrs av trust, och trust är det sämsta datorföretaget på marknaden efter ace imo

Va, Thrustmaster och Trust har väl inget med varandra att göra? Källa på det?

Men iallafall: den där dealen på Logitech Driving Force GT är inte dum alls! Svårt att slå det för någon annan ratt med vettig force feedback och klarar 900 gradersläge tror jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Konsolgrävare

[QUOTE=Sheikh Plisken;11959854]Ta det på faktura så kan du ju betala den 25e vetja.
hade jag inte redan haft en g25 hade jag köpt denna utan att blinka. en kompis har denna och jag tycker skillnaden inte är speciellt stor från min g25 (förutom att g25 har separat växellåda, vilket är på gott och ont).[/QUOTE]

[QUOTE=Roger W;11961483]Va, Thrustmaster och Trust har väl inget med varandra att göra? Källa på det?

Men iallafall: den där dealen på Logitech Driving Force GT är inte dum alls! Svårt att slå det för någon annan ratt med vettig force feedback och klarar 900 gradersläge tror jag.[/QUOTE]

Jippi! köpte den nu! vilken jävla deal alltså!

kollade recensioner på Driving Force GT om hur den var på PC(är gjord för ps3) och det ända som var anti var att man inte kunde keybinda alla knapparna på ratten. så sökte omkring på internet på det och då läste jag på ett forum att logitech hade släppt en uppdatering på programvaran så att det funkade!
me happy!

Så vad har ni för spel som ni kan rekommendera?
Har kollat på:

  • F1 2011

  • Dirt 3

  • Need For Speed: Shift 2 unleashed

Lite synd att inte Gran Turismo 5 funkar på pc :S

tack för all hjälp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

LFS, RBR 2 spel som har några år på nacken men har mkt bra körkänsla.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

live for speed självklart, mycket bra spel!
dirt 2 och need for speed : shift, riktigt roliga tycker jag! (gillar varken dirt 3 eller shift 2)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gloremir:

LFS, RBR 2 spel som har några år på nacken men har mkt bra körkänsla.

Skrivet av Elghinnarisa:

live for speed självklart, mycket bra spel!
dirt 2 och need for speed : shift, riktigt roliga tycker jag! (gillar varken dirt 3 eller shift 2)

tack för tipsen!

så varför är shift 2 och dirt 3 dåligt då?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

richard burns rally är väl det givna valet om du gillar rallyspel, finns imho inget bättre på pc eller konsoll.
det finns dessutom en rätt stor modcommunity till det spelet så man kan få det att kännas lite mer modernt.

annars finns ju live for speed, GTR 2, rFactor etc... dom är grymma allihop, rFactor är ju en modbar racingmotor med massa olika moddar till allt från go kart till F1.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Finns väl en rFactor2 beta ute nu såvitt jag vet? Har inte gett mig på den själv än dock.

Race On/07/GTR evolution kan väl nämnas när vi ändå håller på. I grunden samma motor som GTR2, rFactor, GTL mfl, men de har muterat åt lite olika håll. (GTR2 är den jag kört mest och föredrar personligen. Men vill man ha "bredd" så är nog rFactor svårslaget... Finns verkligen lite av varje till det!)

Är du lite mer hardcore, kolla upp iRacing, Assetto corsa, Netkar Pro, mfl.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sheikh Plisken:

richard burns rally är väl det givna valet om du gillar rallyspel, finns imho inget bättre på pc eller konsoll.
det finns dessutom en rätt stor modcommunity till det spelet så man kan få det att kännas lite mer modernt.

annars finns ju live for speed, GTR 2, rFactor etc... dom är grymma allihop, rFactor är ju en modbar racingmotor med massa olika moddar till allt från go kart till F1.

Skrivet av Roger W:

Finns väl en rFactor2 beta ute nu såvitt jag vet? Har inte gett mig på den själv än dock.

Race On/07/GTR evolution kan väl nämnas när vi ändå håller på. I grunden samma motor som GTR2, rFactor, GTL mfl, men de har muterat åt lite olika håll. (GTR2 är den jag kört mest och föredrar personligen. Men vill man ha "bredd" så är nog rFactor svårslaget... Finns verkligen lite av varje till det!)

Är du lite mer hardcore, kolla upp iRacing, Assetto corsa, Netkar Pro, mfl.

Tack så mycket för tipsen!
På måndag/tisdag kommer ratten och då ska jag testa dom flesta ni har rekommenderat! rFactor och richard burns rally verkade riktigt nice!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

lite mer RBR för att tagga dig lite mer ;D

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sheikh Plisken:

lite mer RBR för att tagga dig lite mer ;D
hGlkOT4moxI

knasigt nice det verkar men läste att det var för överrealistiskt så att det blev jätte svårt att spela, är det något du har känt av?

btw så kollade jag på cdon.com på Force GT och dom hade sänkt rean till 33%, tur att jag köpte den tidigt!

hoppas den kommer på måndag/tisdag! fick 50 kr presentkort från cdon också när jag köpte ratten så fick shift 2 unleashed för bara 77 kr
sen blir det att köpa dirt 3 för 99 kr på webhallen och F1 2011 för 199 kr på webhallen. sen ladda ner rFactor och köpa RBR för runt 50 kr på cdon.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

knasigt nice det verkar men läste att det var för överrealistiskt så att det blev jätte svårt att spela, är det något du har känt av?

btw så kollade jag på cdon.com på Force GT och dom hade sänkt rean till 33%, tur att jag köpte den tidigt!

hoppas den kommer på måndag/tisdag! fick 50 kr presentkort från cdon också när jag köpte ratten så fick shift 2 unleashed för bara 77 kr
sen blir det att köpa dirt 3 för 99 kr på webhallen och F1 2011 för 199 kr på webhallen. sen ladda ner rFactor och köpa RBR för runt 50 kr på cdon.com

jo, spelet är sjukt utmanande, men känslan i spelet när man kommer in i flytet/lär sig är det bästa som kommit på rallyspelsmarknaden.
så, även om man många gånger river sitt hår, så startar man om racet direkt och kör igen.

det simulerar tex saker såsom viktfördelning på bilen etc så före skarpa kurvor måste man bromsa till lite för extra grepp mot underlaget osv.
men satsar man på att göra en simulator vs att göra en arkadracer som dirt/colin etc så är det sånt som måste in.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sheikh Plisken:

jo, spelet är sjukt utmanande, men känslan i spelet när man kommer in i flytet/lär sig är det bästa som kommit på rallyspelsmarknaden.
så, även om man många gånger river sitt hår, så startar man om racet direkt och kör igen.

det simulerar tex saker såsom viktfördelning på bilen etc så före skarpa kurvor måste man bromsa till lite för extra grepp mot underlaget osv.
men satsar man på att göra en simulator vs att göra en arkadracer som dirt/colin etc så är det sånt som måste in.

sant sant! testade köra rFactor nyss med tangentbordet, haha helt omöjligt, sladdade omkring som en galning

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

har du rFactor kan du kanske skippa F1 2011 och tjäna in 200 spänn där, det finns ju grymma F1 moddar till det.

CTDP 2006 tex:

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sheikh Plisken:

har du rFactor kan du kanske skippa F1 2011 och tjäna in 200 spänn där, det finns ju grymma F1 moddar till det.

CTDP 2006 tex:

FVvB2ISmgeE

men är inte f1 2011 nyare och mer uppdaterat?

nu när jag körde rFactor så märkte jag att ibland så kunde jag inte köra snabbare än 96 km/h även fast jag växlade upp, vet du varför?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

men är inte f1 2011 nyare och mer uppdaterat?

F1-2011 har ju lite annat fokus än rFactor: F1 2011 är ju mer ett spel, med mer syn på helhetsbilden med "kampanj" osv... Medan rFactor är mer en sim, och har mer fokus på att få bilarna att uppföra sig rätt.
F1 2011 är ju ett mycket moderna spel, så det ser ju snyggare ut, men körupplevelsen är en annan femma.

Skrivet av tyvar1:

nu när jag körde rFactor så märkte jag att ibland så kunde jag inte köra snabbare än 96 km/h även fast jag växlade upp, vet du varför?

Låter som pit-limitern för att hålla depåhastigheten. Kan vara "L" du ska trycka på som standardtangent för att stänga av den.. Kolla i menyerna annars!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

ett annat roligt klipp från rFactor.

men jo, F1 2011 har väl kanske en mer levande onlinedel oxo, iaf om man vill köra fulla lopp.
annars om du verkligen vill spela seriöst finns ju iRacing oxo, men det kostar en jäkla massa, men där är det ju riktigt seriöst folk som kör.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att du måste upp i 950+ för att du ska få något vettigt, det mesta annat känns riktigt B.

http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/85538-logitech_dr...

Riktigt bra ratt för den pengen, så har du tid att spara 200till, så köp den! Fungerar utmärkt för PC, bara ladda hem drivisar från logitechs hemsida