Permalänk
Avstängd

Köp en riktig gaming musmatta!

Jag hade en 20 kronors noname kontorsmusmatta.

Vet ju om att det finns gaming musmattor men jag spelar inte så mycket spel.
Men trodde inte att det kunde vara så mycket skillnad, tänkte att man får en logga men mest onödigt att lägga ner pengar på.

Men köpte en gaming musmatta idag. Wow, det var som natt och dag!
Mot min gamla 20 kronors noname kontorsmusmatta så var det en jätteskillnad!
Jag märkte direkt att muspekare gled mycket snabbare på skärmen.

Sen jämförde jag min nya gaming musmatta på den gamla billiga kontorsmusmattan sida vid sida och la märke till att musen glider mycket lättare på mattan. Med min gamla matta så var det mycket trögare och mer motsträvigt och jobbigare, något som jag aldrig lagt märke till eller reflekterat över tidigare.

Jag kommer aldrig att kunna gå tillbaka till en sån där sketen 20 kronors kontorsmusmatta någon mer, när man väl haft en sån här!

Jag köpte min gaming musmatta för 90 kr, men har sett att den finns billigare.
Så om du har en sketen noname musmatta, köp en gaming musmatta. Vilken som helst är säkert bättre.

Permalänk
Medlem

90kr var billigt, sitter själv med en Steelpad 5L för 399kr xD

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

Mest värda inköpet man kan göra, då ofattbar skillnad

Permalänk
Inaktiv

Själv sitter jag utan musmatta
Spelar mycket LoL och tycker det går bra endå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KamuleN:

90kr var billigt, sitter själv med en Steelpad 5L för 399kr xD

Ja, 90 kr var överkomligt. Den fanns billigare i andra affärer.
Men kan tyckas dyrt i jämförelse med min 20 kronors musmatta, finns ju billigare också, och även de som fås gratis.
Det här var min första gaming musmatta, visste inte att det skulle bli någon skillnad. Vill inte lägga ut så mycket pengar, typ 399 kr för en matta.

Skrivet av Terihan:

Mest värda inköpet man kan göra, då ofattbar skillnad

Nja, det är ett nice inköp att gå från 20 kronors kontors musmatta till en riktig gaming musmatta, men bästa vet jag inte.
När jag gick från min gamla tjocka 19" CRT till ny platt 24" TFT så var det wow också!
När jag gick från hårddisk till solid-state disk (SSD) så var det wow med!

Skrivet av anon180324:

Själv sitter jag utan musmatta
Spelar mycket LoL och tycker det går bra endå.

Jag var som du, exakt så tänkte jag "det går bra ändå", för att köra utan musmatta funkade också, och det funkade ju typ lika bra (rättning: dåligt) som utan som med en sketen kontorsmusmatta.
Jag tänkte "det funkar ändå" och förväntade mig ingen skillnad. Men prova en gaming musmatta, det är skillnad, det är så mycket bättre!
Förr tänkte jag att det var onödigt och att kontorsmatta eller utan matta "funkade ändå", men nu skulle jag aldrig köra utan min gaming musmatta!

You can pry it off my cold dead hands!

Permalänk
Medlem

Jag sj kör på Roccat Sense

Permalänk
Medlem

Jag tyckte till en början att konceptet med gaming musmatta var riktigt dumt och att använda musen på bordet var bästa lösningen. Men efter att till slut skaffat en så är skillnaden enorm. Jag kommer nog aldrig att sluta använda en gaming eller annan kvalitetsmusmatta.

Permalänk

Min gamla Func surface 1030 är fortfarande super tycker jag..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Jag kör med Steelseries QcK. Tycker den fungerar OK, har inte provat någon bättre. Någon som vet om den musmattan är bra eller om jag borde köpa mig en ny bättre?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Går ju knappt att använda en dator utan en bra musmatta.
Samma med bra mus.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.