Permalänk

Ingen signal till skärmen

Har precis plockat ihop min nya dator. Fick ingen signal till skärmen vid uppstart.

I manualen till moderkortet (MSI 990FXA-GD65) står det så här om strömkontakten nära CPU:n "ATX-8-pin Power Connector: JPWR2, This connector is used to provide +12V power". Är det meningen att jag ska sätta i en kontakt från PSU:n i den eller är det en kontakt man kan plocka ut ström från moderkortet till något annat i datorn? Var osäker, vågade inte sätta i kontakten.

FX 6100
HD6770
PSU 520W

Visa signatur

|Amd Fx 6100 BE 3.6ghz |Radeon hd 6770| 4gb crosair ram| msi 990fxa GD65|

Permalänk
Medlem

Koppla in den, Så ska du se att det funkar sen!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Aa tack! Tänkte mig nästan det. Men problemet är då att kabeln inte räcker ända bort dit så ja måste köpa någon slags förlängning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Amd Fx 6100 BE 3.6ghz |Radeon hd 6770| 4gb crosair ram| msi 990fxa GD65|

Permalänk
Medlem

Medföljde det ingen 8 pins förlängning till ditt chassi?

Stora fulltower chassin brukar komma med sådana.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Bar jag köpte av en kompis som inte hadde alla "tillbehör" xD. Vet ni vart jag kan köpa en son? Länka please

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Amd Fx 6100 BE 3.6ghz |Radeon hd 6770| 4gb crosair ram| msi 990fxa GD65|

Permalänk
Medlem
Skrivet av crossarn99:

Vet ni vart jag kan köpa en son? Länka please

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/produkt/8600965/adapter-forlangning-8-pin-...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

det löste sig med ett nytt nätagg ist, (hadde ett ace 520w så var nog på tiden att köpa ett nytt xD

Visa signatur

|Amd Fx 6100 BE 3.6ghz |Radeon hd 6770| 4gb crosair ram| msi 990fxa GD65|

Permalänk
Medlem
Skrivet av crossarn99:

det löste sig med ett nytt nätagg ist, (hadde ett ace 520w så var nog på tiden att köpa ett nytt xD

ajajaj, ace nätagg är inge vidare!

http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av crossarn99:

Bar jag köpte av en kompis som inte hadde alla "tillbehör" xD. Vet ni vart jag kan köpa en son? Länka please

Skickades från m.sweclockers.com

Att köpa en son kan jag nog inte hjälpa dej med men kolla på diverse dator sidor dom burkar ha extra tillbehör eller kolla på Clas Ohlson