Alan Wake kommer till PC

Permalänk
Medlem

Alan Wake kommer till PC

http://www.shacknews.com/article/71563/alan-wake-coming-to-pc...

haha tidigt 2012.. är det nån som gillade spelet ?

Permalänk
Entusiast

Jag tyckte spelet var väldigt bra, lirade igenom det på en annans xbox. Blir absolut ett köp!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det var helt okej!
Inte det bästa man spelat men helt klart godkänt tidsfördriv.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Yes! så nu är det bara några konsolportningar till så slipper jag köpa en xbox Kollar särskilt på dig Red dead
Liret lär ju vara sjukt tungdrivet iom random dx11 effekt :/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag tänkt nästan köpa en Xbox för att lira detta, nu slipper jag ju det, wee

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Nice, gillade spelidén men har ingen kexbox, nu gör det ju inget.

En dag kommer 360emulator, en dag.

Permalänk
Medlem

Mja, misstänker att de mest försöker mjölka så mycket pengar som möjligt ur spelet.
Xbox versionen har kanske gjort sitt och säljer kanske knappt längre och då kan de ju vara bra att snabbt slänga upp någon dålig konsollport. Sedan kan de skylla på pirater om de inte drar in gigantiska summor..

Eller så är jag bara lite onödigt bitter. Lägger de ner lite kärlek på PC versionen så kan det ju faktiskt bli riktigt bra.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Finns anledning till att spelet ligger i "fynd"lådor... Junk, köpte sexbox och spelet men fy fan.. Men finns andra spel till krysslådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Finns anledning till att spelet ligger i "fynd"lådor... Junk, köpte sexbox och spelet men fy fan.. Men finns andra spel till krysslådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen till att du hittar de i fyndlådor kan ju vara att det inte är särskillt nytt. Och det är inte skräp bara för det inte föll dig i smaken fick ju helt ok betyg i många recensioner vad jag minns.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Vart riktigt glad när jag läste om det! Älskade det spelet till 360, ska självklart lira genom det på PC också

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta spel. Minns första bilderna/filmsnuttarna från spelet då det var till både PC/360 då verkade det väldigt intressant. Sen när det blev exklusivt för 360 så tyckte jag de såg mer instängt och linjärt ut, då tappade jag sugen för det. Med denna nyhet känns det bara "hmm ok" att det ska komma.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Anledningen till att du hittar de i fyndlådor kan ju vara att det inte är särskillt nytt. Och det är inte skräp bara för det inte föll dig i smaken fick ju helt ok betyg i många recensioner vad jag minns.

Nja, fanns äldre spel till högre pris i samma lådor.. men kan vara fel satt pris i dom butikerna.

Den som betalar bra får bra recensioner..

Men kan vara så att spelet ska spelas i rätt sinnesstämning, lagom kusligt mm.

Hm, kom på en sak.. Spelade på min sketna 26" tjockis TV, måste måste ge det en chans till på min 40" plattis.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

älskade spelet själv iallafall ett av mina absoluta favoritspel till xbox

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nja, fanns äldre spel till högre pris i samma lådor.. men kan vara fel satt pris i dom butikerna.

Den som betalar bra får bra recensioner..

Men kan vara så att spelet ska spelas i rätt sinnesstämning, lagom kusligt mm.

Hm, kom på en sak.. Spelade på min sketna 26" tjockis TV, måste måste ge det en chans till på min 40" plattis.

Jo men sen är det ofta så att spel utan multiplayer blir billiga fortare än spel med populärt online osv, Jag tycket inte heller om spelet det föll mig inte i smaken men tycker spelet är bra ändå

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast

http://forum.alanwake.com/showthread.php?t=7667

Spelet släpps till Steam i Febrauri, där är en liten FAQ med information om DLC, plattform, minimum req osv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Spelet släpps på Steam klockan sju ikväll. Någon mer än mig som köper det direkt? Segt bara att jag inte har mer än 2Mbit nedåt. Blir väl inte förrän imorron som jag får spela det.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

aldrig testat själv, bara sett spelet i förbi farten och det lilla jag har sett har fått mig att tro att spelet är bra.
ska definitivt skaffa det till PC

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spelets ljuseffekter är jäkligt läckra och de har gjort ett bra jobb att polera spelet jämfört med 360-versionen. Det är faktiskt mer tungdrivet än vad jag trodde det skulle vara, med tanke på de låga systemkraven. GPU:n blir varm och fin, det är nästan "Furmark"-temps ibland. Inte ens BF3 eller Crysis 2 stressar grafikkortet så hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Nice, gillade spelidén men har ingen kexbox, nu gör det ju inget.

En dag kommer 360emulator, en dag.

edit
NVM

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Känns väldigt tveksamt det där. Finns ju inte ens en vanlig xbox emulator som fungerar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Känns väldigt tveksamt det där. Finns ju inte ens en vanlig xbox emulator som fungerar.

Kan ju vara fake, inte testat men kollat deras updates så sidan är uppdaterad de datum m.m. som står det vet jag iaf men väldigt utdragen fake isf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Kan ju vara fake, inte testat men kollat deras updates så sidan är uppdaterad de datum m.m. som står det vet jag iaf men väldigt utdragen fake isf.

Ja om man klickar download så är det survey time

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Ja om man klickar download så är det survey time

Mm, plus att surveyn ligger på en bild av en megaupload sida.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Mm, plus att surveyn ligger på en bild av en megaupload sida.

Haha jo såg det

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Mja, misstänker att de mest försöker mjölka så mycket pengar som möjligt ur spelet.
Xbox versionen har kanske gjort sitt och säljer kanske knappt längre och då kan de ju vara bra att snabbt slänga upp någon dålig konsollport. Sedan kan de skylla på pirater om de inte drar in gigantiska summor..

Eller så är jag bara lite onödigt bitter. Lägger de ner lite kärlek på PC versionen så kan det ju faktiskt bli riktigt bra.

haha ja tror du har rätt där

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Sötast

Jag provade spelet i 5 min och sen köpte jag det direkt
Verkade riktigt trevligt och stämningen var super. Jag var såld direkt!

Permalänk
Medlem

Spelet är ju sanslöst snyggt och flyter mkt bra på min rigg.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

jisses, spelet gjorde så mitt radeon 6970 blåste upp till 80 grader:O
inget spel har lyckats med det.
spelet är jävligt snyggt och flyter på hur bra som helst, men pga utav de 80 graderna, så krashar mitt spel efter en stund:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel. Förvånade mig positivt. Ett av mina top 10 spel.
Mitt överklockade GTX 570 har aldrig blivit varmare!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jisses, spelet gjorde så mitt radeon 6970 blåste upp till 80 grader:O
inget spel har lyckats med det.
spelet är jävligt snyggt och flyter på hur bra som helst, men pga utav de 80 graderna, så krashar mitt spel efter en stund:(

Kraschar av 80 grader? Det är inte onormalt högt på något sätt, även om det kan vara högre för dig än andra titlar. Måste vara något annat.
Klarade ut main spelet idag och har börjat på den första DLC episoden. Det är ju helt klart ett av de bästa PC spelen på mycket länge, om man gillar story fokuserade spel.
Hoppas nu bara att det säljer riktigt bra, så att Microsoft går med på att släppa det nya på PC också...

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]