Det här kan vara det sämsta MMOet igenom tiderna

Permalänk
Avstängd

Det här kan vara det sämsta MMOet igenom tiderna

Jag är inte newbie när det gäller spel, speciellt inte MMOs

Jag började 98 med UO och har sedan spelat följande spel.
EQ
DAoC
GW
WoW
EvE
Aion

Jag har alltid spelat tills endgame men det går helt enkelt inte i SwTor, jag kan verkligen inte ens motivera mig att spela vidare från level 25 som jag är nu efter 3 dagar. Detta är ett jävla singeplayerspel, där det nästan är fult att spela med andra för det ger för lite egentligen. Det finns ingen PvP alls, WZ är ett jävla skämt. Det enda som var riktigt skoj var Class quests, men sen är det ju förfan bara massa questande. Varför spelar man ens online om det inte finns något att se fram emot och du levlar snabbast till 50 solo? Sedan så det här med companions, kul ide men ännu ett skäl att inte spela ihop med andra. Nu spelade jag en corruption sorc och har inte behövt en grupp en enda gång, däremot så har jag lirat alla FP's som sig bör och dom är väl skoj men att man måste se filmerna om och om igen är bara löjligt, att man ens skall sitta och spamma space för att slippa det är så jävla trist.

Problem med Credits eller loot? Inte i SW:Tor här överöses du av loot och pengar, har du ont om credits farma lite WZ och köp allt du vill ha. DU får inte bara credits utan också badges som du kan köpa Istort sätt likvärdig PvE loot för.

Jag ger detta spel 2/10 I betyg där plussen är storyn och craftingsystemet.

Resten är inte värdigt att spela.

Permalänk
Medlem

jag försökte med, men jag la av vid level 42.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

usch då, går i tankarna på att testa detta spelet.. men nu känner jag mig lite avskräckt!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att testa det. Alla jag pratar med är väldigt nöjda. Åt andra sida var de inga "hardcore-nolifers", utan Casuals som njuter av spelandet. SJälv dock väntar ag på trial, är man fattig så är man.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Detta spelet var otroligt hyppat av mina polare, så jag testade betan och insåg redan då att detta inte var värt att lägga tid på. Nu i efterhand verkar det inte som hela spelet var bättre för ingen av mina kompisar som trodde detta skulle vara Messias på mmo himlen spelar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Har inte kört det själv och aldrig gått i tankarna att testa heller då det helt enkelt inte faller mig i smaken, men flera som jag känner som sett fram emot detta länge och köpte det så fort det kom slutade spela ganska omgående och gick tillbaka till WoW och Rift så det är helt klart inte för alla även om många verkar tycka att det är bra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är hur bra som helst....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Jag ser fram emot att testa det. Alla jag pratar med är väldigt nöjda. Åt andra sida var de inga "hardcore-nolifers", utan Casuals som njuter av spelandet. SJälv dock väntar ag på trial, är man fattig så är man.

Du lär inte behöva vänta länge, vad jag hört är SWTor ett sjunkande skepp och dom kommer behöva implementera trials och f2p-levlar snart om dom vill få ny fanbase, speciellt med gw2, tera, d3, osv runt hörnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Du lär inte behöva vänta länge, vad jag hört är SWTor ett sjunkande skepp och dom kommer behöva implementera trials och f2p-levlar snart om dom vill få ny fanbase, speciellt med gw2, tera, d3, osv runt hörnet.

Är lite nyfiken på "vad du har hört" och var. Väldigt många på forumen "har hört" och gör det till en sanning.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

jag tyckte de va ett skitbra singleplayerspel. storyn i class questsen är riktigt bra men tyvär måste man göra många gånger fler side quests än main story quests.

Det jag slutade spela för var:
1. random delay på flera sekunder på abillitiesen.
2. helt obalanserad PVP
3. änvände bara 2 CPU-kärnor så allt utom questande va osbelbart på min q66:a @3,2GHz som flaskade -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

jag tyckte de va ett skitbra singleplayerspel. storyn i class questsen är riktigt bra men tyvär måste man göra många gånger fler side quests än main story quests.

Detta verkar vara något som genomsyrar hela RPG-genren nu mera. Dragon Age, Mass Effect, Fallout 3, Skyrim. Alla har sidequests som tar dig långt från main story. Något som ibland gör det svårt att hänga med i den röda tråden.

Som Imperial Agent

är jag på kapitel 2 nu och har rätt svårt att veta vem jag egentligen slåss för och vad jag sysslar med. Saken blir inte bättre av att man hjärntvättas av vad det först verkar som Republic men sedan visar sig vara ens egna. Man ska dessutom agera dubbelagent och slåss för Republic och bekämpa Imperials i syfte att infiltrera Republic och sen.... det blir väldigt rörigt.

Dold text

Side quests är ok och t o m nödvändiga för kryddan. Men om de för en för långt från main story tycker jag man tappar mycket av RPG-upplevelsen.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Du lär inte behöva vänta länge, vad jag hört är SWTor ett sjunkande skepp och dom kommer behöva implementera trials och f2p-levlar snart om dom vill få ny fanbase, speciellt med gw2, tera, d3, osv runt hörnet.

Källa?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Du lär inte behöva vänta länge, vad jag hört är SWTor ett sjunkande skepp och dom kommer behöva implementera trials och f2p-levlar snart om dom vill få ny fanbase, speciellt med gw2, tera, d3, osv runt hörnet.

Källa på vart du har hört detta? Eller är det bara din egna uppfattning som du redan har bestämt dig för?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Du lär inte behöva vänta länge, vad jag hört är SWTor ett sjunkande skepp och dom kommer behöva implementera trials och f2p-levlar snart om dom vill få ny fanbase, speciellt med gw2, tera, d3, osv runt hörnet.

jo men vav jag har hört så går det bra. och så kommer mina tamma grisar vara med i ufc och flyga

Permalänk
Medlem

Själv har jag gått tillbaka till WoW för typ fjärde gången. Testat i princip alla MMOs.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

det är ju många wow spelare som köpte spelet och sen inte tyckte om det för det var för 'olikt' wow. Har själv några kompisar som gjorde det. om man ska tycka om spelet så ska man nästan tycka om alla mass effec spel, jag är ett fan av dem och gillar detta spel jag har också spelat wow men jag tycker inte att man kan gemföra dessa spel för dem är helt olika. jag tycker att det är lite som att gemföra äpplen och apelsin, man gillar olika och så finns det dem som gillar båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Detta verkar vara något som genomsyrar hela RPG-genren nu mera. Dragon Age, Mass Effect, Fallout 3, Skyrim. Alla har sidequests som tar dig långt från main story. Något som ibland gör det svårt att hänga med i den röda tråden.

Som Imperial Agent

är jag på kapitel 2 nu och har rätt svårt att veta vem jag egentligen slåss för och vad jag sysslar med. Saken blir inte bättre av att man hjärntvättas av vad det först verkar som Republic men sedan visar sig vara ens egna. Man ska dessutom agera dubbelagent och slåss för Republic och bekämpa Imperials i syfte att infiltrera Republic och sen.... det blir väldigt rörigt.

Dold text

Side quests är ok och t o m nödvändiga för kryddan. Men om de för en för långt från main story tycker jag man tappar mycket av RPG-upplevelsen.

joo de har du rätt i men skillnaden är att i swtor så måste man göra sidequestsen för annars är du inte tillräckligt hög lvl. i tex mass effect och dragonage går det ju bra att bara köra på main questsen.

Själv spelade jag sith marauder, tyckte inte storyn var särskillnt svår att hänga med i, tyckte den var riktigt bra. Men hela spelet känns mer som ett single player RPG än ett MMO, på gott och ont.

Permalänk
Skrivet av Lemasive:

SLUTA JÄMFÖR MED WOW FÖR I HELVETE, DET SPELET ÄR SKÄLET TILL ATT VARJE JÄVLA MMO IDAG HAR 0 KREATIVITET NÄR DET GÄLLER SVÅRIGHET, SOCIAL GAMING OCH COMMUNITYBUILDING.

WOW ÄR VÄRLDENS SÄMSTA SPEL, BARA FÖR ATT DET BLEV FÖR STORT OCH FÖR MÅNGA KOPIERAR SKITEN.

kanske lite luddigt men det jag syftar på är att man inte ska gemföra dessa spel för dem är så olika

Permalänk
Medlem

Håller absolut inte med, detta är en av de roligaste MMORPG som jag spelat. För en gångs skull så är det kul att questa nu när man får bra sammanhang för varför man måste hämta den saker eller varför man måste döda den NPCn. Äntligen ett MMORPG som tar fasta på kärnan i själva betydelsen av "RPG": berättelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Håller absolut inte med, detta är en av de roligaste MMORPG som jag spelat. För en gångs skull så är det kul att questa nu när man får bra sammanhang för varför man måste hämta den saker eller varför man måste döda den NPCn. Äntligen ett MMORPG som tar fasta på kärnan i själva betydelsen av "RPG": berättelsen.

Men vad händer när du är där för andra gången och du trycker på space som ett mongo för att slippa det? Då är det som vilket annat MMO där du ska döda 12 grisar i skogen och snacka med snubben på andra sidan kullen.

Jag tycker också voice acting på quests är riktigt jävla bra. Men om man kan se bakom det hela eller spelar upp en gubbe för andra gången så blir det där snabbt tråkigt och då sitter han där med ett ofärdigt MMO med voice acting man tröttnat på.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

stay away. spelet är en blek kopia på wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men vad händer när du är där för andra gången och du trycker på space som ett mongo för att slippa det? Då är det som vilket annat MMO där du ska döda 12 grisar i skogen och snacka med snubben på andra sidan kullen.

Jag tycker också voice acting på quests är riktigt jävla bra. Men om man kan se bakom det hela eller spelar upp en gubbe för andra gången så blir det där snabbt tråkigt och då sitter han där med ett ofärdigt MMO med voice acting man tröttnat på.

Då kan du t.ex köra bonus quests serier istället för att gå samma väg som din förra karaktär. Finns massor med quests som man aldrig gör på sin väg till 50. Sen har du en helt annan class story såklart, kanske kör du på den andra sidan den här gången och således blir alla quests nya.

Tycker det finns gott om "mmo" i spelet också; flashpoints, operations, warzones, world-pvp, heroic quests.

Det största problemet för mig är att det känns så ofärdigt, jag kan köpa att det finns buggar men det här spelet får mig nästan att gråta på sina håll. Plus att det tar en jävla tid för dom att komma med dom mest "basic fixes". Har betalat en månadsavgift, snart dags för en ny men jag vet inte riktigt vad jag pyntar för ..?

Permalänk
Medlem

Börjar undra om det är mig det är fel på då det känns som jag bara läser inlägg och trådar, inte bara här, som handlar om hur kasst swtor är och själv älskar jag det!

Hatar att nämna wow i jämförelse med swtor men måste göra det. Lirade swg och guilden böt till eq2 efter den beryktade combat upgraderingen av swg. Tyckte inte alls om eq2 personligen men hängde kvar tills guilden böt till wow när det kom.

Har lirat wow sen det släpptes och har tyckt väldigt mycket om det spelet men tröttnade rejält på det för några år sedan då det kändes som jag sett allt men hängde kvar även där till nu när swtor kom.

Som jag inledde med, älskar swtor! Kommer inte byta från det för något som jag nu vet finns! Kanske att jag skulle vilja testa eve online men mest för jag älskar rymdspel, inte att jag ogillar swtor!

En sak jag är nyfiken på och det är inte menat som kritik! Varför har så många haft bråttom till 50? Jag lirar inte så mycket men ändå en hel del känns det som och min main är bara 33.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Lemasive:

SLUTA JÄMFÖR MED WOW FÖR I HELVETE, DET SPELET ÄR SKÄLET TILL ATT VARJE JÄVLA MMO IDAG HAR 0 KREATIVITET NÄR DET GÄLLER SVÅRIGHET, SOCIAL GAMING OCH COMMUNITYBUILDING.

WOW ÄR VÄRLDENS SÄMSTA SPEL, BARA FÖR ATT DET BLEV FÖR STORT OCH FÖR MÅNGA KOPIERAR SKITEN.

U mad bro?

På vilket sätt är WoW "världens sämsta spel"?

(Might wanna get rid of that caps-monster too, buddy)

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Man kan inte säga att Wow är världens sämsta spel. Enligt mig är det fortfarande det bästa MMO spelet där ute trots att jag inte lirar längre, pga att jag inte finner det kul.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sharkfinz:

U mad bro?

På vilket sätt är WoW "världens sämsta spel"?

(Might wanna get rid of that caps-monster too, buddy)

Du vet att Lemasive är typ sveriges största troller?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vilken rolig tråd!

Checka in TERA om du är nyfiken på ett nytt MMO som skiljer sig bland mängden. Det finns en fet tråd här på forumet om det.

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt jävligt roligt när jag dingade 50, körde igenom alla flashpoint hardmodes etc fixade lite gear och körde lite PVP som är ganska okej, men har dock tröttnat eftersom min server är riktigt tom på Republic sidan max 50 personer i republic fleet på dagarna vilket är ett skämt. Så kommer börja igen antagligen när det kommer server transfer så man kan flytta gubben till en server med folk.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kalkih:

Vilken rolig tråd!

Checka in TERA om du är nyfiken på ett nytt MMO som skiljer sig bland mängden. Det finns en fet tråd här på forumet om det.

Testa tera idag tycker det är sjukt kul

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Lemasive:

SLUTA JÄMFÖR MED WOW FÖR I HELVETE, DET SPELET ÄR SKÄLET TILL ATT VARJE JÄVLA MMO IDAG HAR 0 KREATIVITET NÄR DET GÄLLER SVÅRIGHET, SOCIAL GAMING OCH COMMUNITYBUILDING.

WOW ÄR VÄRLDENS SÄMSTA SPEL, BARA FÖR ATT DET BLEV FÖR STORT OCH FÖR MÅNGA KOPIERAR SKITEN.

Ser inte riktigt logiken i detta påstående. Jag har spelat WoW sen beta, testat EQ2, DAoC, SWG en bra bit, Warhammer Online, AoC, RFO och några fler jag glömt namnen på, så jag ser mig som ganska erfaren inom området. Jag är dessutom väldigt öppen gentemot nya spel och idéer och ger mig inte för att testa nya marker.

Att snacka om kreativitet inom MMO-genren är som att säga att Melodifestivalen är en källa för bra musik. Alla följer en modell inom MMO-området och innovationen är inte stor. Det finns få undantag som Planetside som är ett MMOFPS, men om du tar en titt på populära MMORPG:n så följer alla samma standard. WoW var knappast först och de dödade knappast kreativiteten. Vad Blizzard gjorde var att ta allting som redan fanns och gjorde allting rätt.

WoW kopieras och härmas för att det är ett spel där allting helt enkelt flyter samman i en nästintill perfekt harmoni. Något som enligt mig är WoW:s bästa egenskap är rörelse. Världen är bra utformad, rörelserna känns väldigt fria och mjuka och jag har inte spelat något spel som lyckas så bra med något så fundamentalt viktigt som att förflytta sin karaktär. Det helt enkelt känns bra redan från början.

Du nämner t. ex. svårighetsgrad. Blizzards vision är ett spel som tilltalar alla, nobelt helt klart, men det är en väldigt svår balans att hålla. De vill att någon som aldrig rört ett spel ska kunna komma in och njuta av spelet samtidigt som den mest inbitne hardcore gamern har något att bita i. Och de lyckas. Att hålla 10 miljoner spelare underhållna är inte en lätt uppgift och WoW är ett stort och komplicerat spel. Vi kan dra paralleler med Farmville och Angry Birds, men skulle ni ärligt talat klassa de som riktiga spel?

Anledningen till varför WoW ses som så enkelt är för att vi har smarta nördar som beräknar klassers ultimata kapacitet. De skapar perfekta talent builds och rotationer som "vanliga" människor aldrig skulle komma på själva. Dessa number-crunchers är en väldigt liten minoritet av WoWs spelarbas, men de blir fundamentalt viktiga då de publicerar sina guider för det allmänna ögat och om du inte följer dem så är du körd. Du måste. 9/24 andra spelare räknar med att du presterar till max och detta gör du genom att göra precis vad dessa guider säger åt dig att göra. Är det Blizzards fel? Knappast. De gör allt de kan för att tillfredsställa både nooben som inte har någon aning om vad mmo-champion.com är samtidigt som hardcore-spelaren som sveper igenom senaste raidet första veckan och kan sin klass och rotation till 110% känner sig nöjd. Det är en väldigt fin balans att hålla när det ska vara simpelt nog för den nya spelaren att kunna ta sig in i spelet samtidigt som den duktige ska kunna känna att han fortfarande kan fela och påverka raidet negativt om han gör det.

Visst, de absolut duktigaste tar sig igenom det splitternya innehållet väldigt kvickt, men ingen spelmakare kan trycka ut ett nytt raid i månaden. Det går bara inte. De gör så gott de kan med att skapa raids som de ska balansera i nu tre olika nivåer som ska vara tillräckligt nytt och fräscht för att alla dessa spelare ska vara nöjda.

Problemet idag är att vi spelare ställer så jävla höga krav och är så sjukt jävla kräsna att jag är förvånad att Blizzard faktiskt lyckas få ut nytt material så fort som de gör.

Att folk sedan kopierar det enda MMORPG som verkligen har lyckats med att göra saker bra och rätt är inte Blizzards fel. Kalla mig en fanboy hur mycket du än vill, jag försöker bara få in lite öppet tänkande och logiska resonemang i denna kakafoni.