Problem med byte av grafik kort

Permalänk
Medlem

Problem med byte av grafik kort

Hej allihopa jag har nyligen bytt grafik kort till PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5 skaffat drivers å så och jag kolla å jag hade 550 watt å man needa 500 för det minst då men när jag starta de spel jag tänkte lira så fps droppar jag grovt vilket spel jag än spelar .

Har ingen aning själv varför detta händer men skulle vilja veta av er som vet. Och ja jag kan inte mycket om sånt här men skulle va glad om ni kunde säga eller vad ni behöver veta för att kanske lösa detta åt mig .

MVH Burntz

Permalänk
Medlem

500W de är beräknat för hela systemet o lite till! fel drivrutiner kanske! vad får du för fps? vad droppar den ner till? gör den det hela tiden eller bara ngn gång ibland? vad kör du på för upplösning?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Får gärna skriva vad du har för andra komponenter i datorn samt vad för 550w nätagg du har
och vad du hade för grafikkort innan du bytade till 6950.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Nu tex på gamla lira jag WoW på 50-60 fps stadigt på high men nu med nya som är såsett dubbelt så bättre har jag 20 fps på low
sen så ja fpsen e låg hela tiden. upplösning kör jag oftast max men det ändå som inte går max är då bf3 men sen jag bytte eftersom jag tänkte lira bf3 lite mer så funkar inget bra nu

Permalänk
Avstängd

Hur ser resten av din dator ut ? Eller tycker du vi ska gissa oss fram till det ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Precis som ovanstående säger så är det bra om du nämner dina övriga komponenter, länka gärna till vilken drivrutin du har laddat hem också så vi ser exakt vilken du valt.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Corsair VX 550W PSU

Intel Core? i5 Quad Processor i5-750
2,66GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed m/fläkt

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB PhysX
PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 55nm,

det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burntz:

Corsair VX 550W PSU

Intel Core? i5 Quad Processor i5-750
2,66GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed m/fläkt

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB PhysX
PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 55nm,

det

Laddade ner
catalyst där för update har även 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Vad uppgradera du från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad uppgradera du från?

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB PhysX
PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 55nm,

Till PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

men snubben som la in grafikortet fixa allt å sa att allt skulle fungera men inte fått tag på han än ,.

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat nVidiadriversarna, samt driversweepat i felsäkert läge innan du installerade ditt nya kort?

Permalänk
Medlem

för att vara helt ärlig så vet jag inte då han gjorde allt så jag ska avinstallera vad och installera om vad ? jag vet jag e helt efterbliven men e inte alls erfaren av detta så.

Permalänk
Medlem

så hur kan jag fixa det

Permalänk
Medlem

Vem gjorde detta?

Ok. Vi tar och installerar om allt från början. Gå till denna hemsida och hämta hem detta program: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Sedan tar du och laddar hem de senaste CCC från AMDs hemsida: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx (fyll i 1.Desktop graphics, 2.Radeon HD series. 3. HD 6xxx series 4. (ditt OS). Ladda hem CCC 12.1

Lägg dessa två nedladdningar där du vet vart du har dem.

Installera nu Driversweeper

Sedan går du in i avinstallera ett program och avinstallerar ALLT som har med AMD/ATI samt NVidia att göra. (Skärmen kan ändra upplösning nu, men oroa dig inte).

Gå in i enhetshanteraren och avinstallera ditt bildskärmskort.

Driversweeper; kör det. Clean allt som har med Nvidia och AMD att göra.

Starta om

Installera CCC 12.1 som du laddade ned förut.

Starta om.

Nu BORDE det fungera.

Permalänk
Medlem

Okej, du laggar förmodligen för att du har bytt från ett nVidia grafikkort till ett radeon kort, de gamla drivrutinerna krockar nog med dina nya, och eftersom du inte vet vad han gjort så kanske han till och med glömt att tagit bort de gamla. Detta ska helst göras med driversweeper så de gamla drivrutinerna försvinner helt och hållet, men även detta är inte 100%igt.

Det lättaste och bästa enligt mitt tycke är att formatera windows och installera alla nya drivrutiner på nytt för att gamla drivrutiner inte ska krocka med de nya.

Edit: Följ det som personen ovanför mig har skrivit, fungerar inte det så prova formatera, eller ta hjälp av någon som kan! GL.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

okej tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burntz:

Hej allihopa jag har nyligen bytt grafik kort till PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5 skaffat drivers å så och jag kolla å jag hade 550 watt å man needa 500 för det minst då men när jag starta de spel jag tänkte lira så fps droppar jag grovt vilket spel jag än spelar .

Har ingen aning själv varför detta händer men skulle vilja veta av er som vet. Och ja jag kan inte mycket om sånt här men skulle va glad om ni kunde säga eller vad ni behöver veta för att kanske lösa detta åt mig .

MVH Burntz

Läs vänligen §3.1 i reglerna: Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Rubriken säger inget om problemet, vilket den bör göra.

Tydliga rubriker är viktigt för ett lättläst forum och ökar också chanserna att få svar.

Skicka mig en bättre rubrik via PM (se signatur) så ändrar jag. Tack.

Edit: Istället för att skicka mig en bättre rubrik, korspostade du. Inte bra. Den tråden är nu låst och jag tog rubriken därifrån. Du måste däremot läsa våra regler noggrant så att detta inte händer igen.

Har du ny information från andra tråden kan du göra ett nytt inlägg här. Det räknas inte som bump (§4) om man tillför ny fakta och nya uppgifter eller frågor.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Okej jag skulle fortsätta här som sagt jag testa ladda ner drivesweeper från phyxion men när jag ska "cleana" så vill den rebota så gör jag det men inget har hänt . :/

Permalänk
Medlem

nåra mer förslag? =/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burntz:

nåra mer förslag? =/

Detta bryter mot §4, bumpning, som jag skrev om i mitt tidigare inlägg. Varför du ändå väljer att skriva inlägget vet jag inte.

Eftersom du är ny här ger jag dig en sista chans att läsa på reglerna innan du gör fler inlägg. Ta den.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Ljusskygg

BurntZ. Det "Multiman" här menar är att. Du får BARA skriva ett nytt svar om det innehåller ny fakta ect.
Om du redan har skrivit något.

Efter att du skrev att det inte fungerade. Gjorde du ett nytt svar med "några fler förslag?" och det innehöll ingen ny fakta ect. Det du skulle gjort där. Är att redigerat ditt förra svar och skrivit det där- Istället för att skriva ett helt nytt svar. Samma om du ska svara till flera personer. Klicka "Citera Flera". Lättare för dom att hitta tillbaka då. För det står i forumet på en sektion om någon har "citat" en. (Tror jag sa allt rätt =D )

(Lärt mig efter att jag gjort samma misstag )

Tack och hejdå! /Simon

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

BurntZ. Det "Multiman" här menar är att. Du får BARA skriva ett nytt svar om det innehåller ny fakta ect.
Om du redan har skrivit något.

Efter att du skrev att det inte fungerade. Gjorde du ett nytt svar med "några fler förslag?" och det innehöll ingen ny fakta ect. Det du skulle gjort där. Är att redigerat ditt förra svar och skrivit det där- Istället för att skriva ett helt nytt svar. Samma om du ska svara till flera personer. Klicka "Citera Flera". Lättare för dom att hitta tillbaka då. För det står i forumet på en sektion om någon har "citat" en. (Tror jag sa allt rätt =D )

(Lärt mig efter att jag gjort samma misstag )

Tack och hejdå! /Simon

okej tack nu SVARA jag dig hoppas jag

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Burntz:

okej tack nu SVARA jag dig hoppas jag

Ja Det du skrev var så man ska

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Burntz:

nåra mer förslag? =/

Om det inte hjälpte med driversweeper så kan det betyda att det var ineffektivt. Prova att formatera datorn!

Jag bytte själv från ett Radeon kort till ett nVIDIA kort och hade fruktansvärt mycket problem och gjorde tråd här angående det, jag spårade ur totalt och blev jättearg och lämnade tillbaka kortet innan jag ens provat att formatera så jag kunde få nya fräscha drivrutiner utan att något ligger kvar i registret, så prova formatera datorn, det kommer nog lösa ditt problem!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √